វៀតណាមផ្តោតយុទ្ធសាស្ត្រនាំចេញផលិតផលក្នុងទិសដៅ បៃតង -ស្អាត -ឌីជីថល

អន្តរជាតិ៖ ពិព័រណ៍ផលិតផលនាំចេញឆ្នើមរបស់វៀតណាមឆ្នា២០២៥ បានប្រមូលផ្តុំស្តង់ជាង៧០០ ស្តង់ ដែលតាំងបង្ហាញផលិតផលសំខាន់ៗដូចជា ផលិតផលកសិកម្ម ម្ហូបអាហារ សិប្បកម្ម វាយនភណ្ឌ និងបច្ចេកវិជ្ជាកែច្នៃម្ហូបអាហារ។ ពិព័រណ៍នេះរៀបចំឡើងដោយនាយកដ្ឋានឧស្សាហកម្ម និងពាណិជ្ជកម្មទីក្រុងហូជីមិញ ដែលបានប្រព្រឹត្តទៅពីថ្ងៃទី២៧ ដល់ថ្ងៃទី២៩ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២៥។

អ្នកទិញអន្តរជាតិប្រមាណ២០០នាក់មកពីប្រទេសចិន កូរ៉េខាងត្បូង ឥណ្ឌា ម៉ាឡេស៊ី សិង្ហបុរី ថៃ សហរដ្ឋអាម៉េរិក និងជប៉ុន បានមកចូលរួមពិព័រណ៌នេះផងដែរ។

លោក ង្វៀង វ៉ាន់ដុង (Nguyen Van Dung) អនុប្រធានគណៈកម្មាធិការប្រជាជនទីក្រុងហូជីមិញបានមានប្រសាសន៍ថា ពិព័រណ៍ឆ្នាំនេះផ្តោតលើយុទ្ធសាស្ត្រនាំចេញក្នុងទិសដៅ “បៃតង – ស្អាត – ឌីជីថល” ដើម្បីសម្របទៅនឹងតម្រូវការនៃទីផ្សារពិភពលោក។ ក្នុងនោះ ផ្តោតលើការជំរុញការនាំចេញបៃតង ការលើកកម្ពស់ផលិតកម្ម និងការនាំចេញផលិតផល ដែលមិនប៉ះពាល់ដល់បរិស្ថាន និងបំពេញតាមស្តង់ដារអន្តរជាតិ។ ជំរុញការផ្លាស់ប្តូរឌីជីថលក្នុងពាណិជ្ជកម្ម ជាមួយនឹងកម្មវិធី បញ្ញាសិប្បនិម្មិត និងពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិច ដើម្បីបង្កើនប្រសិទ្ធភាពបណ្តាញចែកចាយ និងការចូលទៅកាន់ទីផ្សារកាន់តែលឿន។

យោងតាមអនុប្រធានគណៈកម្មាធិការប្រជាជនទីក្រុងហូជីមិញ គណៈប្រតិភូមកពីប្រទេសចិន និងកូរ៉េខាងត្បូង ដែលជាទីផ្សារសំខាន់សម្រាប់កសិផលវៀតណាម បានសម្តែងចំណាប់អារម្មណ៍នឹងឱកាសសហប្រតិបត្តិការក្នុងពិព័រណ៍ឆ្នាំនេះ។

លោក ង្វៀង វ៉ាន់ដុង​ បានលើកឡើងថា «ជាមួយនឹងតម្រូវការផលិតផលកសិកម្ម ដែលមានគុណភាពខ្ពស់ ជាពិសេសសំបុកបក្សី និងយិនស៊ិន  ដៃគូអន្តរជាតិនឹងតភ្ជាប់ និងអភិវឌ្ឍផលិតផលទាំងនេះ នាំមកនូវឱកាសដ៏អស្ចារ្យសម្រាប់អាជីវកម្មវៀតណាម»។

ចំណែកនាយកទីភ្នាក់ងារជំរុញពាណិជ្ជកម្មវៀតណាមនៃក្រសួងឧស្សាហកម្ម និងពាណិជ្ជកម្ មបានឱ្យដឹងថា ពិព័រណ៍ផលិតផលនាំចេញឆ្នើមរបស់វៀតណាម គឺជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់នៃយុទ្ធសាស្ត្ររបស់ក្រសួងឧស្សាហកម្ម និងពាណិជ្ជកម្ម ដើម្បីគាំទ្រសហគ្រាសវៀតណាម ក្នុងការពង្រីកឱកាសទីផ្សារ និងជំរុញកិច្ចសហប្រតិបត្តិការអន្តរជាតិ និងការអភិវឌ្ឍប្រកបដោយចីរភាព ដែលជាផ្នែកមួយជួយអាជីវកម្មវៀតណាមស្វែងរកដៃគូ ពង្រីកបណ្តាញចែកចាយ និងកែលម្អតម្លៃម៉ាកយីហោជាតិ។

ពិព័រណ៍នេះបានទាក់ទាញការចូលរួមពីវេទិកាពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិកឈានមុខគេរបស់ពិភពលោក ជាពិសេសវេទិកាឆ្លងព្រំដែនដូចជា Alibaba បើកឱកាសដើម្បីនាំយកផលិតផលវៀតណាមទៅកាន់អតិថិជនអន្តរជាតិដោយផ្ទាល់ និងជំរុញការនាំចេញតាមរយៈបណ្តាញពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិក៕


512677971_1162979662538987_6211146890927295861_n
ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កៅ ថាច ជួបសំណេះសំណាលជាមួយកសិករ ឈ្មួញ អំពីបញ្ហាប្រឈមទីផ្សារដំឡូងមី និងពោតក្រហម

បន្ទាយមានជ័យ៖ នាព្រឹកថ្ងៃទី២៥ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥ នេះ ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កៅ ថាច ប្រតិភូរាជរដ្ឋាភិបាលទទួលបន្ទុកជាអគ្គនាយកនៃធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងកសិកម្ម (ធនាគារ ARDB) បានអញ្ជើញជាអធិបតីក្នុងពិធីសំណេះសំណាលជាមួយកសិករ និងឈ្មួញ អំពីបញ្ហាប្រឈមទីផ្សារដំឡូងមី និងពោតក្រហម នៅតាមបណ្តាខេត្តមួយចំនួនរបស់កម្ពុជា។ នៅក្នុងការពិភាក្សាគ្នានេះ ឯកឧត្តមបណ្ឌិតប្រតិភូ បានផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់ជាចម្បងលើបច្ចុប្បន្នភាព និងស្ថានភាពទីផ្សារដំឡូងមី និងពោតក្រហម ជាមួយក្រុមកសិករផលិត, ពាណិជ្ជករប្រមូលទិញ-កែច្នៃដំឡូងមី និងពោតក្រហម មកពីបណ្តាខេត្តមួយចំនួន រួមមានខេត្តបាត់ដំបង បន្ទាយមានជ័យ ឧត្តរមានជ័យ ប៉ៃលិន ព្រះវិហារ សៀមរាប និងខេត្តត្បូងឃ្មុំ ជាដើម។ ពិធីសំណេះសំណាលនេះ បានសហការរៀបចំឡើងដោយក្រុមហ៊ុន ហង្ស ហាវេស អេហ្រ្គីខលឈ័រ ដោយមានអ្នកចូលរួមពីក្រុមកសិករផលិត និងពាណិជ្ជករប្រមូលទិញប្រមាណជាង១២០រូប។ ក្នុងមួយឆ្នាំៗ ដំឡូងមីត្រូវបានផលិតដោយកសិករលើផ្ទៃដីដាំដុះប្រមាណជាង៨៤ម៉ឺនហិកតា ដោយផ្តល់ទិន្នផលស្រស់ប្រមាណ១៥លានតោន  និងផ្តល់ផលសេដ្ឋកិច្ចប្រមាណណ១,២៥៥លានដុល្លារ គិតត្រឹមឆ្នាំ២០២៤។ ចំណែកពោតក្រហមប្រមាណជាង ២៨ម៉ឺនហិកតា ដោយផ្តល់ទិន្នផលស្រស់ប្រមាណមួយលានតោន និងផ្តល់ផលសេដ្ឋកិច្ចប្រមាណជាង២00លានដុល្លារ។  ​ដំឡូងមីត្រូវ​បាន​ដាំ​ដុះនាដើមរដូវចាប់ពីខែមីនា និង​ប្រមូល​ផល​ជាបន្តបន្ទាប់ ចាប់ពីខែកក្កដា ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ​។ ដោយឡែក […]

513284636_1144353477723101_546613260000653920_n
ចក្ខុវិស័យកម្ពុជាឆ្នាំ២០៥០ រាជរដ្ឋាភិបាលផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់សំខាន់ៗលើចំណុចពីរ

ភ្នំពេញ៖ ឯកឧត្តម វង្សី វិស្សុត ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តីប្រចាំការ រដ្ឋមន្រ្តីទទួលបន្ទុកទីស្តីការគណៈរដ្ឋមន្រ្តី មានប្រសាសន៍នៅក្នុងសិក្ខាសាលាស្តីពី “ការលើកកម្ពស់ចំណេះដឹងសកលដើម្បីគាំទ្រក្នុងដំណើរឆ្ពោះទៅកាន់ចក្ខុវិស័យកម្ពុជាឆ្នាំ២០៥០” កាលថ្ងៃទី២៣ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥នេះថា ចក្ខុវិស័យកម្ពុជាឆ្នាំ២០៥០ គឺជាមហិច្ឆតាខ្ពស់ដែលរាជរដ្ឋាភិបាលចាំបាច់បានផ្ដោតជាសំខាន់ និងយកចិត្ដទុកដាក់ ដោយកំណត់លើចំណុចសំខាន់ពីរ។ ចំណុចទី១ គឺកម្ពុជាត្រូវកំណត់បំណងប្រាថ្នាសម្រាប់រយៈពេល២៥ឆ្នាំទៅមុខទៀត ដែលជាគោលបំណង និងគោលដៅរយៈពេលវែង ដែលជាការតម្រង់ទិសការខិតខំប្រឹងប្រែង និងការប្ដេជ្ញារបស់កម្ពុជា។ ចំណែកចំណុចទី២ គឺការកំណត់អំពីមាគ៌ារបស់កម្ពុជា ដើម្បីឈានទៅសម្រេចឱ្យបាននូវគោលបំណង និងគោលដៅទាំងនេះ ដោយការពិនិត្យលើភាពខ្លាំង ភាពខ្សោយរបស់ខ្លួន ហើយគិតគូររៀបចំអំពីការកសាងភាពធន់ និងកសាងកំណើនក្នុងការកសាងជាតិ ការការពារផលប្រយោជន៍ជាតិ ការការពារប្រជាជន និងការការពារទឹកដីលើមាគ៌ាដ៏វែងឆ្ងាយនេះ។ ឯកឧត្តមឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រីបានសង្កត់ធ្ងន់ថា កម្ពុជាស្ថិតក្រោមការដឹកនាំប្រកបដោយចក្ខុវិស័យវែងឆ្ងាយ និងប្រាកដនិយមរបស់សម្ដេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្រ្ដី នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បានដាក់ចេញនូវយុទ្ធសាស្រ្ដបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី១ ដែលជាការតម្រង់ទិសសម្រាប់ការរៀបចំចក្ខុវិស័យកម្ពុជាឆ្នាំ២០៥០ ដោយបានកសាងផ្អែកលើភាគលាភនៃសន្ដិភាព និងការអភិវឌ្ឍរយៈពេល២៥ ឆ្នាំកន្លងមក ដែលកើតចេញពីលទ្ធផលនៃការអនុវត្តគោលនយោបាយឈ្នះ-ឈ្នះរបស់សម្ដេចអគ្គមហាសេនាបតីតេជោ ហ៊ុន សែន អតីតនាយករដ្ឋមន្រ្ដី និងបច្ចុប្បន្នជាប្រធានព្រឹទ្ធសភា។ ឯកឧត្តម វង្សី វិសុទ្ធ បានលើកឡើងទៀតថា ការកើនឡើងនូវភាពមិនប្រាកដប្រជា […]

Firefly-Create-an-image-depicting-the-various-elements-influencing-the-FAO-Food-Price-Index-in-May-2_600x400
សន្ទស្សន៍តម្លៃអាហាររបស់ FAO ធ្លាក់ចុះក្នុងខែឧសភា ចំពេលតម្លៃធញ្ញជាតិ ស្ករ និងប្រេងឆាធ្លាក់ចុះ

អន្តរជាតិ៖ សន្ទស្សន៍តម្លៃស្បៀងអាហាររបស់អង្គការស្បៀងអាហារ​ និងកសិកម្មនៃអង្គការសហប្រជាជាតិ (FAO) ស្តីពីការប្រែប្រួលតម្លៃទំនិញម្ហូបអាហារពិភពលោក បានបង្ហាញឱ្យឃើញថា តម្លៃទំនិញក្នុងខែមីនា ឆ្នាំ២០២៥ មិនផ្លាស់ប្តូរច្រើនទេពីតម្លៃដែលបានប្រែប្រួលក្នុងខែកុម្ភៈ ខណៈពេលមានការធ្លាក់ចុះគ្រាប់ធញ្ញជាតិ និងស្ករ នៅលើពិភពលោក ប៉ុន្តែមានការកើនឡើងគួរឱ្យកត់សម្គាល់នូវតម្លៃប្រេងឆា។ យោងតាមរបាយការណ៍អង្គការស្បៀងអាហារ និងកសិកម្មនៃអង្គការសហប្រជាជាតិ បានឱ្យដឹងថា សន្ទស្សន៍ដែលតាមដានការផ្លាស់ប្តូរប្រចាំខែ​ ចំពោះតម្លៃអន្តរជាតិនៃប្រភេទទំនិញម្ហូបអាហារ ដែលបានជួញដូរទូទាំងពិភពលោក គឈជាមធ្យម១២៧,១ពិន្ទុក្នុងខែមីនា ត្រូវជា៦,៩ភាគរយខ្ពស់ជាងកម្រិតតម្លៃ ដែលត្រូវគ្នានឹងតម្លៃកាលពីមួយឆ្នាំមុន ប៉ុន្តែនៅតែទាបជាងចំនួន២០,៧ភាគរយនៃតម្លៃខ្ពស់បំផុតកាលពីខែមីនា ឆ្នាំ២០២២។ សន្ទស្សន៍តម្លៃគ្រាប់ធញ្ញជាតិរបស់អង្គការដដែរលនេហះ បង្ហាញថា បានធ្លាក់ចុះ២,៦ភាគរយនៅក្នុងខែមីនា ហើយបានធ្លាក់ចុះរហូតដល់១,១ភាគរយ បើធៀបនឹងខែមីនា ឆ្នាំ២០២៤។ ចំណែកតម្លៃស្រូវសាលីលើពិភពលោក បានធ្លាក់ចុះដោយសារតែការព្រួយបារម្ភអំពីស្ថានភាពដំណាំ នៅក្នុងក្រុមហ៊ុននាំចេញធំៗ ស្ថិតនៅភាគខាងជើងមួយចំនួនបានធូរស្រាល ទោះបីចរាចរណ៍រូបិយប័ណ្ណអន្តរជាតិមិនសូវធ្លាក់ចុះក៏ដោយ។ តម្លៃ​គ្រាប់ពោត ក៏ដូចជាតម្លៃគ្រាប់ស្ពៅ នៅលើ​ពិភពលោក​ក៏​បាន​ធ្លាក់​ចុះ​តាំងពី​ខែ​កុម្ភៈ​ផងដែរ។ សន្ទស្សន៍តម្លៃអង្ករទាំងអស់បង្ហាថា បានធ្លាក់ចុះ១,៧ភាគរយ ដោយសារការនាំចូលមានតិច ហើយការផ្គត់ផ្គង់នាំចេញមានច្រើន។ ផ្ទុយទៅវិញ សន្ទស្សន៍តម្លៃប្រេងឆាបង្ហាថា បានកើនឡើងចំនួន៣,៧ភាគរយ ពីខែកុម្ភៈដល់ជាមធ្យម២៣,៩ភាគរយ ខ្ពស់ជាងកម្រិតតម្លៃកាលពីឆ្នាំមុន។ សម្រាប់ដូងប្រេង សណ្តែកសៀង និងប្រេងផ្កាឈូករ័ត្នទាំងអស់ បានកើនឡើងដោយសារតម្រូវការនាំចូលច្រើននៅលើសកលលោក។ ចំណែកសន្ទស្សន៍តម្លៃសាច់វិញ ក៏បានកើនឡើងផងដែរ ដោយកើនឡើង០,៩ភាគរយក្នុងមួយខែ និងកើនឡើង២,៧ភាគរយក្នុងមួយឆ្នាំ […]

image_2025-06-25_08-58-05
ឡាវ​ចាប់​ដៃគូ​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន​ចិន​ដើម្បី​ចាប់ផ្តើម​គម្រោង​ដាំ​កៅស៊ូ​ខ្នាត​ធំ នៅក្នុងប្រទេស

វៀងច័ន្ទ៖ អាជ្ញាធរខេត្តបកែវរបស់ឡាវ កំពុងចាប់ដៃគូជាមួយក្រុមហ៊ុនដាំកៅស៊ូមកពីប្រទេសចិន ដើម្បីអនុវត្តគម្រោងវិនិយោគរយៈពេល៣០ឆ្នាំ សម្រាប់ដាំដើមកៅស៊ូលើផ្ទៃដីទំហំ៥០០០ហិកតា ជាមួយប្រជាជនឡាវ នៅក្នុងមូលដ្ឋាន។ យោងតាមសារព័ត៌មាន​ វៀងច័ន្ទថែមស៍​ របស់ឡាវ បានឱ្យដឹងថា កិច្ច​ប្រជុំ​អំពីគម្រោងវិនិយោគនេះ​ ត្រូវ​បាន​ធ្វើ​ឡើង​កាល​ពី​សប្តាហ៍​មុន ​នៅ​ក្នុងស្រុកប៉ាក់ថា ខេត្តបកែវ ​ដើម្បី​ពិភាក្សាគ្នាលម្អិតបន្ថែមទៀត​ ​ដោយ​មាន​តំណាង​មក​ពី​មន្ត្រីថ្នាក់ស្រុក និងថ្នាក់ដឹកនាំ​ក្រុមហ៊ុនរោងចក្រផលិតកៅស៊ូ។ ប្រធានការិយាល័យផែនការ និងវិនិយោគក្នុងស្រុក លោក អាំភូន អ៊ិនថានុន (Amphone Inthanon)  បានបង្ហាញព័ត៌មានលម្អិតនៃកិច្ចព្រមព្រៀងរវាងភាគីទាំងពីរ ក្នុងការដាំដើមកៅស៊ូនៅក្នុងខេត្តប៉ាក់ថា ស្ថិតនៅភាគពាយ័ព្យប្រទេសឡាវ ជាប់ព្រំដែនជាមួយប្រទេសថៃ។ កិច្ចព្រមព្រៀងនេះមានគោលបំណងផ្តល់ផលប្រយោជន៍ស្មើគ្នាដល់ភាគីទាំងបី  គឺរដ្ឋ វិនិយោគិន និងប្រជាជនក្នុងមូលដ្ឋាន  ដោយធានាថា ការវិនិយោគជាទ្រង់ទ្រាយធំនេះ ត្រូវតែអនុលោមតាមច្បាប់របស់ឡាវ ដោយប្រជាពលរដ្ឋនៅក្នុងសហគមន៍មូលដ្ឋាន ជាអ្នកផ្តល់ដីសម្រាប់ដាំដើមកៅស៊ូ។ កិច្ចព្រមព្រៀងបានបញ្ជាក់យ៉ាងច្បាស់ថា កិច្ចសហការគ្នានេះមានគោលបំណងបង្កើនអត្ថប្រយោជន៍ជាអតិបរមាសម្រាប់គ្រប់ភាគី តាមរយៈការអភិវឌ្ឍន៍សេដ្ឋកិច្ចសង្គមប្រកបដោយចីរភាព។ គម្រោងវិនិយោគដំាដំណាំកៅស៊ូនេះ ក៏ត្រូវផ្សារភ្ជាប់ទៅនឹងការការពារបរិស្ថាន តាមរយៈលើកកម្ពស់ការដាំដំណាំយុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បីបង្កើតជាតំបន់បៃតង បង្កើតការងារធ្វើនៅនឹងកន្លែង និងផ្តល់ប្រាក់ចំណូលប្រកបដោយស្ថិរភាពដល់ប្រជាជនឡាវនៅក្នុងមូលដ្ឋាន។ សារព័ត៌មានដដែល បានពន្យល់បន្ថែមទៀតថា គោលដៅចុងក្រោយបំផុតរបស់រដ្ឋាភិបាលឡាវចំពោះគម្រោងវិនិយោគជាមួយក្រុមហ៊ុនចិននេះ គឺដើម្បីលើកកម្ពស់ប្រាក់ចំណូលតាមគ្រួសារប្រជាជនឡាវ និងកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រផងដែរ។ កិច្ចព្រមព្រៀងភាពជាដៃគូវិនិយោគនេះ មានសុពលភាពរយៈពេល៣០ឆ្នាំ និងគ្របដណ្តប់លើផ្ទៃដីចំនួន៥ […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ