អាម៉េរិកអាចបញ្ចេញកញ្ចប់ថវិកាសង្គ្រោះចំនួន១០ពាន់លានដុល្លារ ជួយកសិកររងគ្រោះក្នុងសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មជាមួយចិន

វ៉ាស៊ីងតោន៖ កសិករ​អាម៉េរិក​កំពុង​ហែលឆ្លងកាត់ពេលវេលាដ៏​លំបាក​ ដោយសារ​សង្រ្គាម​ពាណិជ្ជកម្ម​របស់​ប្រធានាធិបតី លោក​ ដូណាល ត្រាំ (Donald Trump)  ដែលប្រភពបាននិយាយថា ឥឡូវនេះសេតវិមានកំពុងរៀបចំឱ្យសង្គ្រាមនេះបន្លាយតទៅទៀត ដោយបញ្ចេញថវិកាសង្គ្រោះរាប់ពាន់លានដុល្លារកសិករ។

ទូរទស្សន៍ ស៊ីអិនអិន បានចេញថា ដោយដកស្រង់ប្រភពមិនបញ្ចេញឈ្មោះ ដែលបានលើកឡើងអំពីការឡើងថ្លៃដើមផលិត និងការសងសឹកពីបរទេស ចំពោះអត្រាពន្ធគយថ្មីបានធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់ឧស្សាហកម្មកសិកម្មរបស់សហរដ្ឋអាម៉េរិក ដូចជាកង្វះកម្លាំងពលកម្ម និងតម្លៃទំនិញធ្លាក់ចុះ។

យោងតាមក្រសួងកសិកម្មអាម៉េរិក បានឱ្យដឹងថា ការចំណាយលើផលិតកម្មកសិកម្មត្រូវបានគេប៉ាន់ប្រមាណថា នឹងកើនឡើងដល់ជាង៤៦៧ពាន់លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ២០២៥  គឺកើនឡើងចំនួន១២ពាន់លានដុល្លារ បើធៀបជាមួយនឹងឆ្នាំ២០២៤។

ចំណែកទិន្នន័យរបស់តុលាការសហរដ្ឋអាម៉េរិក បានបង្ហាញថា ការក្ស័យធនរបស់កសិដ្ឋានបានកើនឡើងនៅក្នុងឆមាសទីមួយនៃឆ្នាំ២០២៥នេះ បានកើនឡើងដល់កម្រិតខ្ពស់បំផុត ចាប់តាំងពីឆ្នាំ២០២១។

គោលនយោបាយរបស់លោក ដូណាល់ ត្រាំ បានធ្វើឱ្យសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មកាន់តែធ្ងន់ធ្ងរឡើង ចាប់តាំងពីការនិរទេសកម្លាំងពលកម្មចំណាកស្រុក រហូតបង្កភាពតានតឹងផ្នែកពាណិជ្ជកម្មសារជាថ្មីរវាងសហរដ្ឋអាម៉េរិក និងប្រទេសចិន។  ចំណែក​ផលិតផល​ដំណាំ​ប្រពៃណី​របស់​អាម៉េរិក មាន​ដូចជា​សណ្តែកសៀង បានធ្លាក់ចូលក្នុងស្ថានភាព​ពិបាករកទីផ្សារ។

ជាការពិត ឧស្សាហកម្មសណ្តែកសៀងរបស់សហរដ្ឋអាម៉េរិក បានក្លាយទៅជាបញ្ហានៃសេដ្ឋកិច្ចកសិកម្ម តាំងពីក្នុងឆ្នាំដំបូងនៃអាណត្តិទីពីររបស់លោក ដូណាល់ ត្រាំ ហើយបញ្ហាខ្វះទីផ្សារកសិផលនេះ បានបង្កើនសម្ពាធលើរដ្ឋបាលរបស់លោក ដើម្បីរកដោះស្រាយជួយកសិករជាបន្ទាន់។

ប្រភពបាននិយាយថា ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានសប្តាហ៍កន្លងមកនេះ សេតវិមានបានរៀបចំកិច្ចប្រជុំជាបន្តបន្ទាប់ជាមួយក្រសួងកសិកម្ម និងរតនាគារ ដោយព្យាយាមបញ្ចប់កញ្ចប់ថវិកាសង្គ្រោះសម្រាប់ជួយកសិករដាំសណ្តែកសៀងអាម៉េរិក។

កាលពីឆ្នាំ២០២៤ ក្រសួងកសិកម្មអាម៉េរិក បានបោះពុម្ពផ្សាយរបាយការណ៍សង្ខេបប្រចាំសប្តាហ៍អំពីការនាំចេញចុងថ្មីៗបំផុតនៃកសិផលរបស់ខ្លួនទៅកាន់ប្រទេសចិន ប៉ុន្តែ​ នាពេលថ្មីៗនេះ របាយការណ៍អំពីការលក់សណ្តែកសៀងទៅប្រទេសចិន លែងមានទៀតហើយ ព្រោះចិនឈប់ទិញសោះតែម្តង។

សណ្តែកសៀង គឺជាផលិតផលនាំចេញដ៏ធំបំផុតតែមួយមុខគត់របស់អាម៉េរិកទៅកាន់ប្រទេសចិន ដែលមានតម្លៃជាទឹកប្រាក់ជាង១២,៦ពាន់លានដុល្លារ​ កាលពីឆ្នាំ២០២៤។  ប៉ុន្តែនៅពេលរដូវប្រមូលផលចូលមកដល់នៅទូទាំងសហរដ្ឋអាម៉េរិក បែរជាប្រទេសចិនធ្លាប់តែទិញយ៉ាងហោចណាស់ចំនួន៥២ភាគរយនៃទិន្នផលសណ្តែកសៀងសរុប មិនឃើញបញ្ជាទិញអ្វីទាំងអស់​ សូម្បីតែសណ្តែកសៀងមួយគ្រាប់ក៏គ្មានដែរ។

គិតចាប់ថ្ងៃទី១ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០២៥ ដែលជាពេលត្រូវចាប់ផ្តើមបើកទីផ្សារថ្មីសម្រាប់សណ្តែកសៀងប្រចាំឆ្នាំ ដើម្បីកសិករអាម៉េរិកអាចលក់ចេញផលិតផលសណ្តែកសៀងរបស់ពួកគាត់ ប៉ុន្តែ  ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ចិន​មិន​បាន​ទិញ​សណ្តែកសៀង​អាម៉េរិកសោះតែម្តង។

មូលហេតុបង្កឡើងដោយ​​សារពន្ធ​សងសឹក​​របស់​ចិន​បាន​ដាក់​លើ​សហរដ្ឋ​អាម៉េរិក ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​តម្លៃ​សណ្តែកសៀង​អាម៉េរិក​ មិនមានតម្លៃសម្រាប់អ្នកទិញនៅក្នុងប្រទេសចិនឡើយ។ ពេញមួយរដូវក្តៅ កសិករអាម៉េរិក បានសង្ឃឹមថា រដ្ឋបាលរបស់លោកប្រធានាធិបតី ដូណាល់ ត្រាំ និងប្រទេសចិន អាចចរចារឈានដល់បង្កើតកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្ម ដោយទម្លាក់អត្រាពន្ធលើដំណាំរបស់ពួកគេ ប៉ុន្តែរហូតមកដល់ពេលនេះ មិនមានការធូរស្រាលណាមួយកើតឡើងនោះទេ។

ក្រសួងកសិកម្មសហរដ្ឋអាម៉េរិក បានឱ្យដឹងថា ប្រទេសផ្សេងទៀត មានដូចជាប្រទេសអេហ្ស៊ីប កោះតៃវ៉ាន់ និងប្រទេសបង់ក្លាដែស កំពុងតែទិញសណ្តែកសៀងពីសហរដ្ឋអាម៉េរិក ប៉ុន្តែការនាំចេញសណ្តែកសៀងសរុបបានធ្លាក់ចុះ២៣ភាគរយនៅឆ្នាំ២០២៥នេះ។ ចំណេកផលវិបាកកំពុងតែកើតឡើងចំពោះកសិករអាម៉េរិក។  កាល​ពីចុងកញ្ញា​ ឆ្នាំ២០២៥នេះ រដ្ឋបាល​លោក ដូណាល់ ត្រាំ បាន​សន្យា​គាំទ្រ​ប្រទេស​អាហ្សង់ទីន ខណៈ​ប្រទេស​នេះ​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ភាព​ចលាចល​ផ្នែក​សេដ្ឋកិច្ច។  នៅថ្ងៃដដែលនោះដែរ ប្រទេសអាហ្សង់ទីនបានលើកលែងពន្ធលើការនាំចេញកសិផលសំខាន់ៗមួយចំនួន រួមទាំងសណ្តែកសៀងផងដែរ។

របាយការណ៍របស់ក្រសួងកសិកម្មអាម៉េរិក បានឱ្យដឹងថា នៅ២០២៤ តម្លៃសណ្តែកសៀងរបស់ខ្លួនបានធ្លាក់ចុះមកនៅត្រឹមប្រហែល៣៦៧ដុល្លារប៉ុណ្ណោះក្នុងមួយតោន៕


photo_2025-11-13_08-01-38
ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មរៀបចំពន្លាជាតិដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផលសក្តានុពលកម្ពុជា ក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ពិព័រណ៍នាំចូលអន្តរជាតិចិនលើកទី៨ នៅទីក្រុងសៀងហៃ

សៀងហៃ៖ នៅមជ្ឈមណ្ឌលសន្និបាត និងពិព័រណ៍ជាតិសៀងហៃ ទីក្រុងសៀងហៃ សាធារណរដ្ឋប្រជាមានិតចិន ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា បានរៀបចំពន្លាជាតិដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផលសក្តានុពលកម្ពុជា ក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ «ពិព័រណ៍នាំចូលអន្តរជាតិចិន លើកទី៨ – The 8th China International Import Expo» ក្រោមមូលបទ “យុគសម័យថ្មី អនាគតរួម-New Era, Shared Future” ចាប់ពីថ្ងៃទី៥ ដល់១០ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២៥។ កម្មវិធីសម្ពោធពន្លាជាតិកម្ពុជាខាងលើ បានប្រព្រឹត្តទៅនារសៀលថ្ងៃពុធ ទី៥ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២៥ ក្រោមអធិបតីភាព ឯកឧត្តម សំហេង បូរ៉ា រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និង ឯកឧត្តម WANG Liping អគ្គនាយកនៃអគ្គនាយកដ្ឋានកិច្ចការអាស៊ីនៃក្រសួងពាណិជ្ជកម្មចិន ដោយមានការអញ្ជើញចូលរួមពីតំណាងអគ្គកុងស៊ុលកម្ពុជាប្រចាំទីក្រុងសៀងហៃ ក្រុមការងារក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និងវិស័យឯកជនជាច្រើនរូប។ ពន្លាជាតិកម្ពុជាឆ្នាំនេះ ត្រូវបានសាងសង់ឡើងតាមរចនាបទកម្ពុជាក្នុងយុគសម័យទំនើប ដោយបានចែកចេញជា ៤តំបន់ រួមមាន៖ ១. តំបន់រូបភាពបង្ហាញពីសិល្បៈ និងវប្បធម៌ខ្មែរ និងតំបន់តាំងបង្ហាញផលិតផលកម្ពុជា, ២. […]

photo_2025-11-13_08-00-39
ពិព័រណ៍​ផលិតផលខ្មែរលើកទី២​ ធ្វើឡើងដើម្បី​​ពង្រឹងស្មារតីស្រលាញ់​ជាតិរួមគ្នា ជាសំឡេងតែមួយ​​

ដោយ ឡុង សារេត​ ភ្នំពេញ៖ សមាគម​មូលនិធិ​សម្តេចតេជោដើម្បី​អភិវឌ្ឍន៍សហគ្រាសធុនតូចនិងមធ្យមនៅកម្ពុជា និង​សម្ព័ន្ធសមាគមសហគ្រាសធុនតូចនិងមធ្យមកម្ពុជា (FASMEC)​ រួមនិងដៃគូសហការបានរៀបចំការតាំងពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរលើកទី២​ ក្រោមប្រធានបទ រួមគ្នាផលិត រួមគ្នា​ប្រើប្រាស់ផលិតផលជាតិ​ ក្នុងគោលបំណង​ដើម្បីពង្រឹងសារតីស្រាលាញ់ជាតិរួមគ្នា ជាសំឡេងតែមួយ​។​​ ​នៅក្នុងពិធីបើកសម្ពោធពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរលើកទី​២​កាលថ្ងៃទី​៥ខែវិច្ឆិកាឆ្នាំ​២០២៥, ឧកញ៉ា តែ តាំងប៉ ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាល​សមាគម​មូលនិធិ​សម្តេចតេជោ​ និងជា​ប្រធានសម្ព័ន្ធសមាគមសហគ្រាសធុនតូចនិងមធ្យមកម្ពុជា(FASMEC)មានប្រសាសន៍ថា ​កត្តាដែលជំរុញ​ឱ្យ​សមាគមមូលនិធិសម្តេចតេជោ និង FASMEC ធ្វើការ​រៀបចំពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរលើកទី២​ គឺដោយសារព្រឹត្តិការណ៍​ពិព័រណ៍​ដែលបានរៀបចំ​លើកទី​១ទទួលបានការគាំទ្រ​ច្រើនពីបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរនៅទូទាំងប្រទេស​ ជាពិសេស​មានការសំណូមពរ​ពីម្ចាស់សហគ្រាសដែលជា SMEឱ្យមានការរៀបចំពិព័រណ៍សារជាថ្មី​ម្តងទៀត។​ ឧកញ៉ា តែ តាំងប៉ ​​មានប្រសាសន៍គូសបញ្ជាក់ថា “ការផ្តួចផ្តើមរៀបចំពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរនេះឡើងក្នុងគោលបំណង​ ពង្រឹងស្មារតីស្រលាញ់​ជាតិរួមគ្នា ជាសំឡេងតែមួយ​ ព្រមទាំងជួយជំរុញ​ការគាំទ្រ ពង្រឹងសមត្ថភាពផលិតផលក្នុងស្រុក​ តាមរយៈ​រួមគ្នា​ប្រើប្រាស់ផលិតផល​​ក្នុងស្រុក ដើម្បីជំរុញ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ និងផ្តល់ឱកាសដល់អាជីវករ ពាណិជ្ជករ​ សហគ្រិន និងក្រុមហ៊ុនក្នុងស្រុក​បានដាក់តាំងបង្ហាញនិងផ្សព្វផ្សាយ​ពីផលិតផលរបស់ខ្លួន​ ក៏ដូចជាទាក់ទាញ​ដៃគូអាជីវកម្មនានា”​។ ​បើតាម​ឧកញ៉ា តែ តាំងប៉​, ព្រឹត្តិការណ៍ថ្ងៃនេះ​ គឺជាយន្តការបន្ថែមសម្រាប់បង្កើនស្មារតីជាតិ​ឱ្យប្រជាជនចូលរួមប្រើប្រាស់ផលិតផលជាតិ​ឱ្យកាន់តែច្រើនឡើង​ ដែលជាផ្នែកមួយ​ក្នុងការលើកទឹកចិត្ត​បន្ថែមដល់សហគ្រាសក្នុងស្រុក​ ឱ្យខិតខំ​ ពង្រឹងនិងពង្រីកផលិតផល​ឱ្យបានកាន់តែល្អ​ មាន​គុណភាព​ មានអនាម័យ​ សុវត្ថិភាព​និងបរិមាណ​។​ ​លើសពីនេះ​បាន​អំពាវនាវ​​ដល់ម្ចាស់សហគ្រាសក្នុងស្រុកទាំងអស់​ ​លក់ផលិតផលរបស់ខ្លួនក្នុងតម្លៃសមរម្យ​ដើម្បីអាចប្រកួតប្រជែងជាមួយផលិតផលនាំចូល […]

photo_2025-11-07_11-25-06
រោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវ២២ កំពុងតែសម្រុកទិញស្រូវពីកសិករ ​តាមបណ្តាខេត្ត មានបរិមាណសរុបជិតមួយម៉ឺនតោន

ភ្នំពេញ៖ យោងតាមរបាយការណ៍ពីក្រសួងកសិកម្មបង្ហាញថា រោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវក្នុងស្រុកចំនួន ២២ ដែលជាសមាជិករបស់សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជានៅក្នុងសប្តាហ៍នេះ បាន​​បញ្ចេញសកម្មភាព ស្រូបទិញស្រូវពីប្រជាកសិករយ៉ាងសកម្មនៅ​តាមបណ្តាខេត្ត បរិមាណសរុប ចំនួន៩២៧០តោន។ របាយការណ៍ខាងលើឲ្យដឹងថា សកម្មភាពនៃការទិញស្រូវរបស់រោងម៉ាស៊ីនចំនួន២២ នៅថ្ងៃទី៦  ខែវិច្ឆិកា​ ឆ្នាំ២០២៥ ក្នុងនោះរួមមាន៖ ១- រោងម៉ាស៊ីន ហ្វាងលីទិញរំដួលចូល ៥០០តោន 2.  Amru Rice ទិញចូលសរុប 1200 តោន 3. រោងម៉ាស៊ីនងួនហុង 300 តោន 4. Signature Rice ទិញចូល 170 តោន 5.រោងម៉ាស៊ីន ថន ជា 300តោន 6. 1688 Rice Mill 280តោន 7. ម៉ាស៊ីនស្រូវ យិន ម៉ាន់ 250តោន។ លើសពីនេះ រោងម៉ាស៊ីន ទី 8. រោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវ ហួង […]

photo_2025-11-12_10-32-24
សិប្បកម្ម​ដើមត្នោតអង្គរ ពង្រឹងការផលិតផលទឹកត្នោតផ្អែមលក់​លើទីផ្សារ​​ឱ្យបានចំណូលដល់​៩០ម៉ឺនរៀល​​ក្នុងមួយថ្ងៃ​

ដោយ ឡុង សារេត​ ខេត្តតាកែវ​៖ ​​សិប្បកម្មដើមត្នោតអង្គរ​លក្ខណៈគ្រួសារមួយ​ មានទីតាំង​នៅភូមិ​ត្រពាំងតាសោម ឃុំត្រពាំង​ធំខាងត្បូង ស្រុកត្រាំកក់ ខេត្តតាកែវ​​ មានគម្រោង​បង្កើនការផលិតផល​ទឹកត្នោតផ្អែម​ធម្មជាតិ​សម្រាប់លក់នៅលើទីផ្សារឱ្យបានដល់​៣០០ដប​ក្នុងមួយថ្ងៃ​ឬបាន​​ប្រាក់ចំណូលប្រមាណ​​​​៩០ម៉ឺនរៀល​ក្នុងមួយថ្ងៃ​ដើម្បីផ្គត់ផ្គង់គ្រួសារ​ក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ន​។​ លោក គួង សុធា ម្ចាស់សិប្បកម្មដើមត្នោតអង្គរ​បានឱ្យដឹង​ថា សិប្បកម្ម​ដើមត្នោតអង្គរចាប់ផ្តើមដំណើរការលក់ទឹកត្នោតផ្អែម​ធម្មជាតិ​នៅឆ្នាំ​២០១៣​ តែការលក់ទឹកត្នោតផ្អែមកាលនោះ ​ពេលខ្លះ​លក់បានច្រើន តែថ្លៃខ្លះទៀត​លក់បានចំនួន​តិចតួច​ ក្នុងមួយថ្ងៃ ដោយសារ​ប្រជាពលរដ្ឋនៅតាម​តំបន់ប្រជុំជន​ឆ្ងាយៗ មិនទាន់មានទំនុកចិត្ត​លើគុណភាព​ទឹក​ផ្អែម​ ជាហេតុនាំឱ្យមានការបាក់ទឹកចិត្ត​ជាច្រើនដង​​​។ ប៉ុន្តែបន្ទាប់ពីចាប់ផ្តើម​ដំណើរការលក់ឡើងវិញ​នៅ​​ពាក់កណ្តាលឆ្នាំ​២០២៤ ​មានទាំង​​មានសម្ភារៈប្រើប្រាស់​ និងដើមទុន​មួយចំនួន​សម្រាប់ធ្វើទីផ្សារ​​ឃើញថាការគាំទ្រមានសន្ទុះកើនឡើង​។​ លោក គួង សុធា ​អះអាងថា បន្ទាប់ពីចាប់ផ្តើម​ឡើងវិញ​នៅឆ្នាំ​២០២៤ រហូតមកដល់ឆ្នាំ​២០២៥​នេះ​ ផលិតផល​ទឹកត្នោតផ្អែម​ធម្មជាតិ​របស់សិប្បកម្ម​ដើមត្នោត​អង្គរ​ ទទួលបានការគាំទ្រ​ពីប្រជាពលរដ្ឋ​ អ្នកចូលចិត្តពិសារទឹកត្នោតផ្អែម​ច្រើនគួរសម​។ តួយ៉ាង​ចូលមកដល់ឆ្នាំ​២០២៥ មួយថ្ងៃ​លក់ទឹកត្នោតផ្អែម​បានប្រមាណ​២០០ដប ហើយក្នុងមួយដប​លក់បានថ្លៃ​៣០០០រៀល​​។​ ​បើតាមម្ចាស់សិប្បកម្ម​ដើមត្នោតអង្គរខាងលើ, ផ្នែកលើប្រាក់ចំណូល​ដែលទទួលបានពីការលក់ទឹកត្នោតផ្អែមធម្មជាតិ​សព្វថ្ងៃនេះ​ មិនទាន់អាចទទួលយកបាន​នោះទេ ក្រោយពីកាត់ចំណាយ​ហើយ​។ដូចនេះ​ ទាមទារឱ្យមានការ​ពង្រឹងការផលិត​ទឹកត្នោតកើនដល់​៣០០ដប​ ទើប​ឆ្លើយតបទៅនិងការចង់បាននាពេលសព្វថ្ងៃ​​។​ លោកលើកឡើងងថា “កាលពីដើមការលក់ទឹកត្នោតផ្អែម​យើងមានការពិបាក​​ ទាមទារជំរុញឱ្យការលក់ខ្លាំងជាងការផលិត​។ ប៉ុន្តែបច្ចុប្បន្ន​មានបងប្អូនខ្មែរជួយគាំទ្រ​ច្រើន ការលក់មានភាពងាយស្រួល​ តម្រូវ​ឱ្យយើងងាកមកជំរុញការផលិតឱ្យបាន​​ ច្រើន ហើយ​ធ្វើបែបនេះវានឹងជួយឱ្យយើងបានប្រាក់ចំណូលច្រើនជាង៦០ម៉ឺនរៀល​ក្នុងមួយថ្ងៃ​​​​។ ជារួមត្រូវធ្វើយ៉ាងណា​ បង្កើនការផលិតទឹកត្នោតផ្អែមធម្មជាតិ​ថ្មីៗ ឱ្យកើនដល់៣០០ដ​ប​ឬបានប្រាក់ចំណូលសរុប៩០ម៉ឺនរៀល​ក្នុងមួយថ្ងៃ​​ ដើម្បីបានចំណូលបន្ថែម​សម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់គ្រួសារ […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ