សហគ្រាសជលផលចំនួន៥៦៨ ទទួលបានការគាំទ្រជាក់លាក់លើការរៀបចំផែនការអាជីវកម្ម ការអនុវត្តអនាម័យល្អ និងសុវត្ថិភាពម្ហូបអាហារ   

ភ្នំពេញ៖ គម្រោងអភិវឌ្ឍន៍ជលផលក្រោយប្រមូលផល (CAPFISH-Capture) ដែលគាំទ្រថវិកាដោយសហភាពអឺរ៉ុប (EU) និងអនុវត្តរួមគ្នាដោយរដ្ឋបាលជលផល របស់ក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ រួមជាមួយអង្គការ UNIDO បានឈានទៅបិទបញ្ចប់នាខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៥ ដោយគម្រោងមួយនេះ នាកន្លងមក បានជួយយ៉ាងច្រើនដល់វិស័យជលផលនៅកម្ពុជា។

តាមរយៈគម្រោងមួយនេះដែរ គិតរហូតមកដល់បច្ចុប្បន្ន មានសហគ្រាសជលផលចំនួន៥៦៨ បានទទួលការគាំទ្រជាក់លាក់លើការរៀបចំផែនការអាជីវកម្ម ការអនុវត្តអនាម័យល្អ និងសុវត្ថិភាពម្ហូបអាហារ ដោយក្នុងនោះសហគ្រាសទទួលផលដឹកនាំដោយស្រ្តី មានចំនួនសរុប៦២ភាគរយ។ ក្នុងចំណោមនេះ ក៏មានសហគ្រាសចំនួន៦៤ផ្សេងទៀត ក៏បានកែលម្អប្រតិបត្តិការអាជីវកម្មរបស់ខ្លួនតាមរយៈការធ្វើទំនើបកម្មសម្ភារបរិក្ខារ ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធកែច្នៃ និងការពង្រីកទីផ្សារជាដើម។

ក្រៅពីនេះក៏មានសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមចំនួន៣៣ ឈានទៅទទួលបានវិញ្ញាបនប័ត្របញ្ជាក់គុណភាពផលិតផលជលផលកម្ពុជា ឬហៅថា (CQS) ឬវិញ្ញាបនប័ត្រ HACCP ដែលមានការទទួលស្គាល់ជាអន្តរជាតិ ខណៈពេលសហគ្រាសចំនួន១១កំពុងអនុវត្តប្រព័ន្ធអង្កេតដានឌីជីថល (CamTrace) ដើម្បីត្រៀមលក្ខណៈនាំចេញ។

លោកបណ្ឌិត សេតធី ស៊ីថារ៉ាម៉ា ថមបាធូ ប្រធានទីប្រឹក្សាបច្ចេកទេសជាន់ខ្ពស់របស់អង្គការ UNIDO បានបញ្ជាក់ក្នុងសិក្ខាសាលាបិទបញ្ចប់គម្រោង នាថ្ងៃទី៨ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៥ថា “វឌ្ឍនភាពនៃស្រាវជ្រាវ នវានុវត្តន៍ និងបច្ចេកវិទ្យាអាហារ បានដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការជំរុញវិស័យជលផលនៅកម្ពុជា អំពីភាពជាសារវ័ន្ត និងសក្តានុពលក្នុងការយកទៅអនុវត្តបន្ត ឬពង្រីកវិសាលភាពលើឧស្សាហកម្មកសិអាហារផ្សេងទៀត”។

លោកបញ្ជាក់ថា ជីវភាពរស់នៅរបស់ម្ចាស់ និងដៃគូអាជីវកម្មរបស់សហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមកំពុងសម្រេចបាននូវការរីកចម្រើនកាន់តែរឹងមាំ និងមានទំនុកចិត្តខ្ពស់ក្នុងការនាំចេញផលិតផលរបស់ខ្លួន។

ឯកឧត្តម ហាស់ សារ៉េត រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ បានថ្លែងបញ្ជាក់ថា«គម្រោងអភិវឌ្ឍន៍ជលផលក្រោយប្រមូលផល ផ្តល់ភាពអង់អាចដល់សហគ្រាសជលផល ក្នុងការអភិវឌ្ឍ លូតលាស់ បោះជំហានទៅប្រកួតប្រជែងទាំងនៅលើទីផ្សារក្នុងស្រុក និងអន្តរជាតិ។

ចំណែកលោក ឃួន អេវីរ៉ាត ប្រធានស្តីទីផ្នែកសហប្រតិបត្តិការរបស់ប្រតិភូនៃសហភាពអឺរ៉ុបប្រចាំនៅកម្ពុជា បានលើកឡើងឱ្យដឹងថា៖ សហភាពអឺរ៉ុបមានមោទនភាពក្នុងការគាំទ្រវិស័យជលផលរបស់កម្ពុជាតាមរយៈកម្មវិធី CAPFISH-Capture ដែលគាំទ្រថវិកាដោយសហភាពអឺរ៉ុប ដោយបានរួមចំណែកកសាងមូលដ្ឋានគ្រឹះដ៏រឹងម៉ាំសម្រាប់កំណើនប្រកបដោយចីរភាព បរិយាប័ន្ន និងភាពរួចរាល់សម្រាប់ការនាំចេញ។»

លោកបណ្ឌិត ឈួន ចំណាន ប្រធាននាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យាកែច្នៃ និងគុណភាព តំណាងរដ្ឋបាលផលផល បានលើកឡើងពីសារៈសំខាន់នៃកិច្ចសហការថា៖ ភាពជាដៃគូដែលយើងបានកសាងតាមរយៈគម្រោង “បានត្រួសត្រាយផ្លូវសម្រាប់កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងបន្តដើម្បីធានាបាននូវការគ្រប់គ្រងជលផលប្រកបដោយចីរភាព និងការបែងចែកអត្ថប្រយោជន៍ក្នុងចំណោមអ្នកកែច្នៃ និងអ្នកបរិភោគក្រោយពេល គម្រោងបញ្ចប់”។

លោកបានលើកឡងថា ផលិតផលច្នៃប្រឌិតថ្មីចំនួនប្រាំពីរមុខ ដែលជាលទ្ធផលរបសង់គម្រោង ស្រាវជ្រាវត្រូវបានពង្រីក និងធ្វើពាណិជ្ជកម្ម ដែលសបញ្ជាក់អំពីអត្ថប្រយោជន៍ ការជំរុញកំណើន និងជាផែនទីបង្ហាញផ្លូវសម្រាប់កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងនាពេលអនាគត សំដៅធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវនិរន្តរភាព និងធានាសន្តិសុខស្បៀងអាហារសម្រាប់សហគមន៍ទូទាំងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។

ថ្វីត្បិតគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍ជលផលក្រោយប្រមូលផលនឹងបិទបញ្ចប់នាខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៥ តែមន្រ្តីក្រសួងកសិកម្ម និងអង្គការដៃគូនានា បានរំពឹងទុកថា គម្រោងមួយនេះបានត្រួសត្រាយផ្លូវសម្រាប់កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងបន្តនាពេលអនាគត ក្នុងការលើកកម្ពស់ភាពប្រកួតប្រជែង សុវត្ថិភាពម្ហូបអាហារ និងការទទួលបានទីផ្សារកាន់តែប្រសើរសម្រាប់វិស័យជលផលកម្ពុជា ដើម្បីរួមចំណែកធានាបាននូវកំណើន និងភាពធន់របស់វិស័យនេះប្រកបដោយនិរន្តរភាព។

ផ្លែផ្កាដ៏ល្អរបស់គម្រោងដែលសម្រេចបាន នឹងជាមគ្គុទេសន៍សម្រាប់កិច្ចអន្តរាគមន៍បន្តរបស់គម្រោងកម្មវិធីថ្មី ការសម្របសម្រួលគោលនយោបាយ និងការចូលរួមពីវិស័យឯកជននាពេលខាងមុខ៕


photo_2025-11-13_08-01-38
ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មរៀបចំពន្លាជាតិដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផលសក្តានុពលកម្ពុជា ក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ពិព័រណ៍នាំចូលអន្តរជាតិចិនលើកទី៨ នៅទីក្រុងសៀងហៃ

សៀងហៃ៖ នៅមជ្ឈមណ្ឌលសន្និបាត និងពិព័រណ៍ជាតិសៀងហៃ ទីក្រុងសៀងហៃ សាធារណរដ្ឋប្រជាមានិតចិន ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា បានរៀបចំពន្លាជាតិដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផលសក្តានុពលកម្ពុជា ក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ «ពិព័រណ៍នាំចូលអន្តរជាតិចិន លើកទី៨ – The 8th China International Import Expo» ក្រោមមូលបទ “យុគសម័យថ្មី អនាគតរួម-New Era, Shared Future” ចាប់ពីថ្ងៃទី៥ ដល់១០ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២៥។ កម្មវិធីសម្ពោធពន្លាជាតិកម្ពុជាខាងលើ បានប្រព្រឹត្តទៅនារសៀលថ្ងៃពុធ ទី៥ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២៥ ក្រោមអធិបតីភាព ឯកឧត្តម សំហេង បូរ៉ា រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និង ឯកឧត្តម WANG Liping អគ្គនាយកនៃអគ្គនាយកដ្ឋានកិច្ចការអាស៊ីនៃក្រសួងពាណិជ្ជកម្មចិន ដោយមានការអញ្ជើញចូលរួមពីតំណាងអគ្គកុងស៊ុលកម្ពុជាប្រចាំទីក្រុងសៀងហៃ ក្រុមការងារក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និងវិស័យឯកជនជាច្រើនរូប។ ពន្លាជាតិកម្ពុជាឆ្នាំនេះ ត្រូវបានសាងសង់ឡើងតាមរចនាបទកម្ពុជាក្នុងយុគសម័យទំនើប ដោយបានចែកចេញជា ៤តំបន់ រួមមាន៖ ១. តំបន់រូបភាពបង្ហាញពីសិល្បៈ និងវប្បធម៌ខ្មែរ និងតំបន់តាំងបង្ហាញផលិតផលកម្ពុជា, ២. […]

photo_2025-11-13_08-00-39
ពិព័រណ៍​ផលិតផលខ្មែរលើកទី២​ ធ្វើឡើងដើម្បី​​ពង្រឹងស្មារតីស្រលាញ់​ជាតិរួមគ្នា ជាសំឡេងតែមួយ​​

ដោយ ឡុង សារេត​ ភ្នំពេញ៖ សមាគម​មូលនិធិ​សម្តេចតេជោដើម្បី​អភិវឌ្ឍន៍សហគ្រាសធុនតូចនិងមធ្យមនៅកម្ពុជា និង​សម្ព័ន្ធសមាគមសហគ្រាសធុនតូចនិងមធ្យមកម្ពុជា (FASMEC)​ រួមនិងដៃគូសហការបានរៀបចំការតាំងពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរលើកទី២​ ក្រោមប្រធានបទ រួមគ្នាផលិត រួមគ្នា​ប្រើប្រាស់ផលិតផលជាតិ​ ក្នុងគោលបំណង​ដើម្បីពង្រឹងសារតីស្រាលាញ់ជាតិរួមគ្នា ជាសំឡេងតែមួយ​។​​ ​នៅក្នុងពិធីបើកសម្ពោធពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរលើកទី​២​កាលថ្ងៃទី​៥ខែវិច្ឆិកាឆ្នាំ​២០២៥, ឧកញ៉ា តែ តាំងប៉ ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាល​សមាគម​មូលនិធិ​សម្តេចតេជោ​ និងជា​ប្រធានសម្ព័ន្ធសមាគមសហគ្រាសធុនតូចនិងមធ្យមកម្ពុជា(FASMEC)មានប្រសាសន៍ថា ​កត្តាដែលជំរុញ​ឱ្យ​សមាគមមូលនិធិសម្តេចតេជោ និង FASMEC ធ្វើការ​រៀបចំពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរលើកទី២​ គឺដោយសារព្រឹត្តិការណ៍​ពិព័រណ៍​ដែលបានរៀបចំ​លើកទី​១ទទួលបានការគាំទ្រ​ច្រើនពីបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរនៅទូទាំងប្រទេស​ ជាពិសេស​មានការសំណូមពរ​ពីម្ចាស់សហគ្រាសដែលជា SMEឱ្យមានការរៀបចំពិព័រណ៍សារជាថ្មី​ម្តងទៀត។​ ឧកញ៉ា តែ តាំងប៉ ​​មានប្រសាសន៍គូសបញ្ជាក់ថា “ការផ្តួចផ្តើមរៀបចំពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរនេះឡើងក្នុងគោលបំណង​ ពង្រឹងស្មារតីស្រលាញ់​ជាតិរួមគ្នា ជាសំឡេងតែមួយ​ ព្រមទាំងជួយជំរុញ​ការគាំទ្រ ពង្រឹងសមត្ថភាពផលិតផលក្នុងស្រុក​ តាមរយៈ​រួមគ្នា​ប្រើប្រាស់ផលិតផល​​ក្នុងស្រុក ដើម្បីជំរុញ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ និងផ្តល់ឱកាសដល់អាជីវករ ពាណិជ្ជករ​ សហគ្រិន និងក្រុមហ៊ុនក្នុងស្រុក​បានដាក់តាំងបង្ហាញនិងផ្សព្វផ្សាយ​ពីផលិតផលរបស់ខ្លួន​ ក៏ដូចជាទាក់ទាញ​ដៃគូអាជីវកម្មនានា”​។ ​បើតាម​ឧកញ៉ា តែ តាំងប៉​, ព្រឹត្តិការណ៍ថ្ងៃនេះ​ គឺជាយន្តការបន្ថែមសម្រាប់បង្កើនស្មារតីជាតិ​ឱ្យប្រជាជនចូលរួមប្រើប្រាស់ផលិតផលជាតិ​ឱ្យកាន់តែច្រើនឡើង​ ដែលជាផ្នែកមួយ​ក្នុងការលើកទឹកចិត្ត​បន្ថែមដល់សហគ្រាសក្នុងស្រុក​ ឱ្យខិតខំ​ ពង្រឹងនិងពង្រីកផលិតផល​ឱ្យបានកាន់តែល្អ​ មាន​គុណភាព​ មានអនាម័យ​ សុវត្ថិភាព​និងបរិមាណ​។​ ​លើសពីនេះ​បាន​អំពាវនាវ​​ដល់ម្ចាស់សហគ្រាសក្នុងស្រុកទាំងអស់​ ​លក់ផលិតផលរបស់ខ្លួនក្នុងតម្លៃសមរម្យ​ដើម្បីអាចប្រកួតប្រជែងជាមួយផលិតផលនាំចូល […]

photo_2025-11-07_11-25-06
រោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវ២២ កំពុងតែសម្រុកទិញស្រូវពីកសិករ ​តាមបណ្តាខេត្ត មានបរិមាណសរុបជិតមួយម៉ឺនតោន

ភ្នំពេញ៖ យោងតាមរបាយការណ៍ពីក្រសួងកសិកម្មបង្ហាញថា រោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវក្នុងស្រុកចំនួន ២២ ដែលជាសមាជិករបស់សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជានៅក្នុងសប្តាហ៍នេះ បាន​​បញ្ចេញសកម្មភាព ស្រូបទិញស្រូវពីប្រជាកសិករយ៉ាងសកម្មនៅ​តាមបណ្តាខេត្ត បរិមាណសរុប ចំនួន៩២៧០តោន។ របាយការណ៍ខាងលើឲ្យដឹងថា សកម្មភាពនៃការទិញស្រូវរបស់រោងម៉ាស៊ីនចំនួន២២ នៅថ្ងៃទី៦  ខែវិច្ឆិកា​ ឆ្នាំ២០២៥ ក្នុងនោះរួមមាន៖ ១- រោងម៉ាស៊ីន ហ្វាងលីទិញរំដួលចូល ៥០០តោន 2.  Amru Rice ទិញចូលសរុប 1200 តោន 3. រោងម៉ាស៊ីនងួនហុង 300 តោន 4. Signature Rice ទិញចូល 170 តោន 5.រោងម៉ាស៊ីន ថន ជា 300តោន 6. 1688 Rice Mill 280តោន 7. ម៉ាស៊ីនស្រូវ យិន ម៉ាន់ 250តោន។ លើសពីនេះ រោងម៉ាស៊ីន ទី 8. រោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវ ហួង […]

photo_2025-11-12_10-32-24
សិប្បកម្ម​ដើមត្នោតអង្គរ ពង្រឹងការផលិតផលទឹកត្នោតផ្អែមលក់​លើទីផ្សារ​​ឱ្យបានចំណូលដល់​៩០ម៉ឺនរៀល​​ក្នុងមួយថ្ងៃ​

ដោយ ឡុង សារេត​ ខេត្តតាកែវ​៖ ​​សិប្បកម្មដើមត្នោតអង្គរ​លក្ខណៈគ្រួសារមួយ​ មានទីតាំង​នៅភូមិ​ត្រពាំងតាសោម ឃុំត្រពាំង​ធំខាងត្បូង ស្រុកត្រាំកក់ ខេត្តតាកែវ​​ មានគម្រោង​បង្កើនការផលិតផល​ទឹកត្នោតផ្អែម​ធម្មជាតិ​សម្រាប់លក់នៅលើទីផ្សារឱ្យបានដល់​៣០០ដប​ក្នុងមួយថ្ងៃ​ឬបាន​​ប្រាក់ចំណូលប្រមាណ​​​​៩០ម៉ឺនរៀល​ក្នុងមួយថ្ងៃ​ដើម្បីផ្គត់ផ្គង់គ្រួសារ​ក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ន​។​ លោក គួង សុធា ម្ចាស់សិប្បកម្មដើមត្នោតអង្គរ​បានឱ្យដឹង​ថា សិប្បកម្ម​ដើមត្នោតអង្គរចាប់ផ្តើមដំណើរការលក់ទឹកត្នោតផ្អែម​ធម្មជាតិ​នៅឆ្នាំ​២០១៣​ តែការលក់ទឹកត្នោតផ្អែមកាលនោះ ​ពេលខ្លះ​លក់បានច្រើន តែថ្លៃខ្លះទៀត​លក់បានចំនួន​តិចតួច​ ក្នុងមួយថ្ងៃ ដោយសារ​ប្រជាពលរដ្ឋនៅតាម​តំបន់ប្រជុំជន​ឆ្ងាយៗ មិនទាន់មានទំនុកចិត្ត​លើគុណភាព​ទឹក​ផ្អែម​ ជាហេតុនាំឱ្យមានការបាក់ទឹកចិត្ត​ជាច្រើនដង​​​។ ប៉ុន្តែបន្ទាប់ពីចាប់ផ្តើម​ដំណើរការលក់ឡើងវិញ​នៅ​​ពាក់កណ្តាលឆ្នាំ​២០២៤ ​មានទាំង​​មានសម្ភារៈប្រើប្រាស់​ និងដើមទុន​មួយចំនួន​សម្រាប់ធ្វើទីផ្សារ​​ឃើញថាការគាំទ្រមានសន្ទុះកើនឡើង​។​ លោក គួង សុធា ​អះអាងថា បន្ទាប់ពីចាប់ផ្តើម​ឡើងវិញ​នៅឆ្នាំ​២០២៤ រហូតមកដល់ឆ្នាំ​២០២៥​នេះ​ ផលិតផល​ទឹកត្នោតផ្អែម​ធម្មជាតិ​របស់សិប្បកម្ម​ដើមត្នោត​អង្គរ​ ទទួលបានការគាំទ្រ​ពីប្រជាពលរដ្ឋ​ អ្នកចូលចិត្តពិសារទឹកត្នោតផ្អែម​ច្រើនគួរសម​។ តួយ៉ាង​ចូលមកដល់ឆ្នាំ​២០២៥ មួយថ្ងៃ​លក់ទឹកត្នោតផ្អែម​បានប្រមាណ​២០០ដប ហើយក្នុងមួយដប​លក់បានថ្លៃ​៣០០០រៀល​​។​ ​បើតាមម្ចាស់សិប្បកម្ម​ដើមត្នោតអង្គរខាងលើ, ផ្នែកលើប្រាក់ចំណូល​ដែលទទួលបានពីការលក់ទឹកត្នោតផ្អែមធម្មជាតិ​សព្វថ្ងៃនេះ​ មិនទាន់អាចទទួលយកបាន​នោះទេ ក្រោយពីកាត់ចំណាយ​ហើយ​។ដូចនេះ​ ទាមទារឱ្យមានការ​ពង្រឹងការផលិត​ទឹកត្នោតកើនដល់​៣០០ដប​ ទើប​ឆ្លើយតបទៅនិងការចង់បាននាពេលសព្វថ្ងៃ​​។​ លោកលើកឡើងងថា “កាលពីដើមការលក់ទឹកត្នោតផ្អែម​យើងមានការពិបាក​​ ទាមទារជំរុញឱ្យការលក់ខ្លាំងជាងការផលិត​។ ប៉ុន្តែបច្ចុប្បន្ន​មានបងប្អូនខ្មែរជួយគាំទ្រ​ច្រើន ការលក់មានភាពងាយស្រួល​ តម្រូវ​ឱ្យយើងងាកមកជំរុញការផលិតឱ្យបាន​​ ច្រើន ហើយ​ធ្វើបែបនេះវានឹងជួយឱ្យយើងបានប្រាក់ចំណូលច្រើនជាង៦០ម៉ឺនរៀល​ក្នុងមួយថ្ងៃ​​​​។ ជារួមត្រូវធ្វើយ៉ាងណា​ បង្កើនការផលិតទឹកត្នោតផ្អែមធម្មជាតិ​ថ្មីៗ ឱ្យកើនដល់៣០០ដ​ប​ឬបានប្រាក់ចំណូលសរុប៩០ម៉ឺនរៀល​ក្នុងមួយថ្ងៃ​​ ដើម្បីបានចំណូលបន្ថែម​សម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់គ្រួសារ […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ