ម៉ាឡេស៊ីពង្រីកការនាំចេញផ្លែទុរេនទៅកាន់អឺរ៉ុប និងអាម៉េរិកខាងជើង

កូឡាឡាំពួរ៖ ផ្លែទុរេនរបស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ីកំពុងទទួលបានប្រជាប្រិយភាពនៅទូទាំងទីផ្សារពិភពលោក ដោយការនាំចេញបានកើនឡើងយ៉ាងខ្លាំងក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ ស្របពេលតម្រូវការផ្លែឈើនៅតែបន្តកើនឡើងនៅអាស៊ី អឺរ៉ុប និងអាម៉េរិកខាងជើង។

យោងតាមរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្ម និងសន្តិសុខស្បៀង ម៉ាឡេស៊ី បានឱ្យដឹងកាលទី៣០ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៥នេះថា បើគិតត្រឹមចន្លោះឆ្នាំ២០២០ និង២០២៤ ការនាំចេញផ្លែទុរេនរបស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ីទៅកាន់ទីផ្សារក្នុងទ្វីបអឺរ៉ុប បានកើនឡើង១៦២ភាគរយ ខណៈការដឹកជញ្ជូនទៅកាន់ប្រទេសក្នុងទ្វីបអាម៉េរិកខាងជើង និងតំបន់មជ្ឈិមបូព៌ា បានកើនឡើង៥,២ភាគរយ និង៨,៨ភាគរយ។

លោកបានមានប្រសាសន៍ថា កំណើននេះកើតឡើងដោយសារកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងសម្របសម្រួល ដើម្បីអភិវឌ្ឍទីផ្សារនាំចេញ និងលើកកម្ពស់ពូជទុរេនលំដាប់ខ្ពស់របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ជាពិសេសពូជ មូសាង ឃីង ដែលនៅតែមានតម្រូវការខ្ពស់នៅលើឆាកអន្តរជាតិ។

លោករដ្ឋមន្ត្រីបានមានប្រសាសន៍ដូច្នេះថា «ប្រទេសចិននៅតែជាគោលដៅនាំចេញដ៏សំខាន់ ដោយមានការនាំចេញក្នុងតម្លៃទឹកប្រាក់ចំនួន២៤៧,៧លានដុល្លារ នៅឆ្នាំ២០២៣ បន្ទាប់មក គឺទីក្រុងហុងកុង ក្នុងទំហំទឹកប្រាក់ចំនួន២១លានដុល្លារ សិង្ហបុរី១៥,៨លានដុល្លារ ឥណ្ឌូនេស៊ី១២,១លានដុល្លារ និងសហរដ្ឋ៧,៤លានដុល្លារ»។

ជារួម ការនាំចេញផ្លែទុរេនរបស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី បានកើនឡើងពី១១៩លានដុល្លារ នៅឆ្នាំ២០២០ ដល់៣១៤,៥លានដុល្លារ នៅឆ្នាំ២០២៣ មុនពេលធ្លាក់ចុះបន្តិចមកនៅត្រឹម២៤៥លានដុល្លារ កាលពីឆ្នាំ២០២៤។ ផ្លែទុរេនម៉ាឡេស៊ី ឥឡូវនេះត្រូវបាននាំចេញទៅកាន់ប្រទេសជាង៤០ រួមមានប្រទេសកាណាដា ជប៉ុន កូរ៉េខាងត្បូង កាតា អារ៉ាប់រួម អារ៉ាប៊ីសាអូឌីត ចក្រភពអង់គ្លេស ហូឡង់ អ៊ីតាលី បារាំង និងប្រទេសអេស្ប៉ាញ។

ដើម្បីគាំទ្រដល់កំណើននាំចេញផ្លែទុរេននេះ ក្រសួងកសិកម្មម៉ាឡេស៊ីកំពុងជួយម្ចាស់ចម្ការផ្លែទុរេនឱ្យទទួលបានវិញ្ញាបនបត្របញ្ជាក់ការអនុវត្តកសិកម្មល្អរបស់ម៉ាឡេស៊ី ដែលជាតម្រូវការសម្រាប់ដំណើរការនាំចេញផ្លែទុរេន។ រហូតមកដល់បច្ចុប្បន្ន ម្ចាស់ចម្ការទុរេនចំនួន ១៩៣៣ នៅទូទាំងប្រទេសម៉ាឡេស៊ី​ ទទួលបានវិញ្ញាបនបត្របញ្ជាក់រួចរាល់អស់ហើយ។  តាមរយៈផែនការម៉ាឡេស៊ីលើកទី១២ ថវិកាប្រមាណ៩,៣លានដុល្លារ ត្រូវបានបម្រុងទុកសម្រាប់ជួយដល់គម្រោងដាំដុះថ្មី និងដាំឡើងវិញ ដែលគ្របដណ្តប់លើផ្ទៃដីទំហំជាង៩៤០០ហិកតា ដើម្បីរក្សាកម្រិតផលិតកម្ម។

អាជ្ញាធរទីផ្សារកសិកម្មសហព័ន្ធម៉ាឡេស៊ី​​ កំពុងតែអភិវឌ្ឍបណ្តាញពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិជាមួយភ្នាក់ងារទីផ្សារក្រៅប្រទេសចំនួន១០ ហើយបានផ្តួចផ្តើមការដឹកជញ្ជូនសាកល្បងទៅកាន់ប្រទេសអារ៉ាប៊ីសាអូឌីត អារ៉ាប់រួម ចក្រភពអង់គ្លេស និងប្រទេសកាណាដា។

ក្រសួងកសិកម្ម និងសន្តិសុខស្បៀង ម៉ាឡេស៊ី បានបញ្ជាក់ថា ការវេចខ្ចប់ ការផ្សព្វផ្សាយម៉ាកយីហោ និងយុទ្ធនាការផ្សព្វផ្សាយដូចជា “ម៉ាឡេស៊ីល្អដាច់គេ Malaysia’s Best” និង “រសជាតិរបស់ម៉ាឡេស៊ី Taste of Malaysia” នៅតាមផ្សារទំនើបធំៗលើពិភពលោក ដោយបានបង្កើនការយល់ដឹងអំពីផ្លែទុរេនម៉ាឡេស៊ី។ ក្រសួងបានបន្ថែមថា គំនិតផ្តួចផ្តើមទាំងនេះបានជួយរក្សាតម្រូវការ និងពង្រឹងជំហររបស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី​​ នៅក្នុងទីផ្សារផ្លែទុរេនបែបប្រពៃណី និងទីផ្សារផ្លែទុរេនកំពុងតែរីកចម្រើនថ្មីៗ៕


photo_2025-10-31_08-05-34 (2)
សហព័ន្ធម្រេច និងគ្រឿងទេសកម្ពុជា បង្ហាញការជឿជាក់លើគោលនយោបាយម្រេច ដែលនឹងនាំមកនូវផលប្រយោជន៍ជូនដល់កសិករ

ដោយ ឡុង សារេត រាជធានីភ្នំពេញ៖ស្របពេលសេចក្តីព្រាងគោលនយោបាយម្រេចបានបញ្ចប់ និងគ្រោងដាក់ឱ្យអនុវត្តនៅឆ្នាំ២០២៦ បានធ្វើឱ្យសហព័ន្ធម្រេច និងគ្រឿងទេសកម្ពុជា មានសុទិដ្ឋិនិយមនិងជឿជាក់ថាគោលនយោបាយម្រេច នឹងផ្តល់ផលប្រយជន៍ជូនសហគមន៍កសិកម្ម កសិករដាំម្រេច និងក្រុមហ៊ុននាំចេញ។ លោកស្រី សួន ជុឡា ប្រធានប្រតិបត្តិនៃសហព័ន្ធម្រេច និងគ្រឿងទេសកម្ពុជា បានសង្កេតឃើញថា នៅប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ វិស័យម្រេចមានទាំងការរីកចម្រើន និងមានទាំងបញ្ហា។ ការរីកចម្រើននេះឃើញរាជរដ្ឋាភិបាលខិតខំប្រឹងប្រែងនៅក្នុងការបង្កើតគោលនយោបាយម្រេច ដើម្បីធ្វើឱ្យវិស័យម្រេចកាន់តែមានការរីកចម្រើន ដោយក្នុងនោះអង្គការដៃគូអភិវឌ្ឍន៍មួយចំនួបានព្យាយាមជួយដល់កសិករដាំដុះ​និងអ្នកនាំចេញ។ ផលិតផលម្រេច ដែលកសិករដាំបាននាពេលកន្លងមក ត្រូវបានលក់ចែកចាតសម្រាប់តម្រូវការក្នុងស្រុកប្រហែល១០ភាគរយ និង៩០ភាគរយត្រូវនាំចេញ។  ដូច្នេះកសិករក្នុងស្រុកត្រូវស្វែងយល់បន្ថែម ត្រូវប្រើជី និងថ្នាំបែបណា ដើម្បីឱ្យទិន្នផលម្រេចរបស់ខ្លួនត្រូវបានក្រុមហ៊ុននាំចេញទទួលទិញ។ តែទោះជាបែបនេះក្តី, ប្រធានប្រតិបត្តិសហព័ន្ធម្រេច និងគ្រឿងទេសកម្ពុជា បានទទួលស្គាល់ថា រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា និងដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ កំពុងតែព្យាយាមជួយសម្របសម្រួលទៅដល់កសិករ។ សម្រាប់កសិករមួយចំនួនក្រោយពីទទួលបានចំណេះដឹងហើយ បានព្យាយាមអនុវត្តការដាំដុះម្រេចរបស់ខ្លួន ដើម្បីទទួលបានការបញ្ជាក់អំពីស្តង់ដាសុវត្ថិភាព ប៉ុន្តែកសិករមួយចំនួនផ្សេងទៀតមិនទាន់ធ្វើបានល្អនៅឡើយទេ។ កង្វះខាតទាំងនេះ ក្រសួងពាក់ព័ន្ធកំពុងតែព្យាយាមជួយ ដោយសង្ឃឹមថា រាល់បញ្ហាប្រឈមរបស់កសិករដាំម្រេច នឹងត្រូវបានដោះស្រាយ ម្លោះហើយវិស័យម្រេចក៏នឹងបន្តរីកចម្រើនទៅមុខទៀតផងដែរ។ លោកស្រី សួន ជុឡា បានគូសបញ្ជាក់ដូច្នេះថា “នៅពេលគោលនយោបាយម្រេចត្រូវបានដាក់ឱ្យអនុវត្ត ខ្ញុំជឿជាក់ ទាំងសហគមន៍កសិកម្ម […]

572471014_1261001669163411_5938612347078468667_n
កម្ពុជា និងធនាគារពិភពលោក ពិភាក្សាលើការគាំទ្រនៃការផ្តល់ជំនាញ និងការងារដល់ពលករខ្មែរ ដែលបានត្រឡប់មកពីប្រទេសថៃវិញ

ភ្នំពេញ៖ ឯកឧត្តម ហេង សួរ រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងការងារ និងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ បានទទួលជួបជាមួយប្រតិភូធនាគារពិភពលោក ដឹកនាំដោយលោកស្រី តានីយ៉ា ម៉ីយ័រ (Tania Meyer) ប្រធានគ្រប់គ្រងធនាគារពិភពលោកប្រចាំនៅកម្ពុជា នាព្រឹកថ្ងៃទី២៨ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៥ នៅទីស្តីការក្រសួង ដើម្បីផ្លាស់ប្តូរយោបល់ និងចែករំលែកព័ត៌មានអំពីការជួយគាំទ្ររបស់ធនាគារពិភពលោកចំពោះពលករខ្មែរ ដែលត្រឡប់មកពីប្រទេសថៃ ស្តីពីការស្វែងរកការងារធ្វើ និងការបណ្តុះបណ្តាលជំនាញបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈតាមរយៈយន្តការគាំទ្របឋមភ្លាមៗ និងរយៈពេលមធ្យម។ ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តី បានវាយតម្លៃខ្ពស់ចំពោះភាពជាដៃគូ និងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការរបស់ធនាគារពិភពលោក លើការងារការកសាងមូលធនមនុស្ស ការងារ និងជំនាញនៅកម្ពុជា។ ជាមួយគ្នានេះ ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តី បានបញ្ជាក់ថា ការពិភាក្សានៅថ្ងៃនេះ គឺស្របទៅនឹងអាទិភាពរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា លើការបង្កើតការងារ ទីផ្សារការងារ និងការបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ។ ឯកឧត្តម ហេង សួរ ក៏បានកោតសរសើរចំពោះកិច្ចសហប្រតិបត្តិការយ៉ាងជិតស្និទ្ធ និងយូរអង្វែងរបស់ធនាគារពិភពលោកជាមួយក្រសួងការងារ និងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ លើគម្រោងជំនាញដើម្បីការងារកាន់តែប្រសើរ (Skills for Better Jobs Project)។ ជាការឆ្លើយតប លោកស្រី តានីយ៉ា ម៉ីយ័រ បានថ្លែងអំណរគុណឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រីចំពោះជំនួប […]

Heated-Pakistani-meat-to-enter-China-696x348
ប៉ាគីស្ថានចង់បានកិច្ចព្រមព្រៀងនាំចេញសាច់គោក ក្នុងទឹកប្រាក់២០០លានដុល្លារ ទៅម៉ាឡេស៊ី

ការ៉ាជី៖ មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ប៉ាគីស្ថាន បានបញ្ជាក់ថា ប្រទេសប៉ាគីស្ថានកំពុងតែសម្លឹងមើលទីផ្សារដ៏ធំមួយ ដើម្បីនាំចេញសាច់គោក្នុងទំហំទឹកប្រាក់ចំនួន២០០លានដុល្លារ ទៅកាន់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ស្របពេលរដ្ឋាភិបាលកំពុងតែពង្រឹងសមត្ថភាពនាំចេញសាច់គោ ហាឡាល់ និងបើកទីផ្សារអន្តរជាតិបន្ថែមទៀត។ គោលបំណងនេះ ត្រូវបានលើមកពិភាក្សាគ្នាក្នុងអំឡុងពេលកិច្ចប្រជុំ ស្តីពីកិច្ចសហប្រតិបត្តិការប៉ាគីស្ថាន-ម៉ាឡេស៊ី ក្នុងវិស័យសាច់គោ ដែលបានធ្វើឡើងនៅក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ក្រោមអធិបតីភាពមន្ត្រីជាន់ខ្ពស់របស់រដ្ឋមន្ត្រីប៉ាគីស្ថាន។ សារព័ត៌មានរបស់ប៉ាគីស្ថាន បានផ្សាយកាលពីថ្ងៃទី២៩ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៥ថា កិច្ចប្រជុំនេះ ប្រមូលផ្តុំដោយរដ្ឋមន្ត្រីសហព័ន្ធសន្តិសុខស្បៀងអាហារ  និងរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងឧស្សាហកម្ម រួមទាំងតំណាងមកពីវិស័យសាធារណៈ និងឯកជនរបស់ប៉ាគីស្ថានផងដែរ ។ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងឧស្សាហកម្ម បានបង្ហាញថា ការនាំចេញសាច់គោ ហាឡាល់ ដែលដ៏ល្អរបស់ប៉ាគីស្ថាន ទៅកាន់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី អាចឈានដល់បិរមាណ២០០លានដុល្លារ ដរាបណាមានវិធានការជាបន្ទាន់ ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាហាមឃាត់មួយចំនួន ដូចជាជំងឺអុតក្តាម និងបំរាមនាំចេញសាច់គោជាប់ឆ្អឹង។ លោករដ្ឋមន្ត្រី បានសង្កត់ធ្ងន់ថា ប្រទេសឥណ្ឌាទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ពីការប្រកួតប្រជែង ដោយនាំចេញសាច់ជាប់ឆ្អឹង ស្របពេលប្រទេសប៉ាគីស្ថាន ត្រូវបានកំណត់ឱ្យនាំចូលតែសាច់សុទ្ធប៉ុណ្ណោះ ដោយសារតែការព្រួយបារម្ភអំពីការឆ្លងជំងឺអុតក្តាម។ ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមទាំងនេះ កិច្ចប្រជុំបានសម្រេចលើផែនការធ្វើរបាយការណ៍ភ្លាមៗក្នុងរយៈពេលបួនថ្ងៃ ដើម្បីកំណត់វិធានការចាំបាច់ ដើម្បីសម្រេចបានគោលដៅ នាំចេញសាច់គោក្នុងទឹកប្រាក់ចំនួន២០០លានដុល្លារ បន្ទាប់មកត្រូវកំណត់ក្របខ័ណ្ឌគោលនយោបាយដ៏ទូលំទូលាយក្នុងរយៈពេលដប់ថ្ងៃ ដើម្បីបញ្ជាក់ឱ្យច្បាស់លាស់ចំពោះការនាំចេញសាច់គោ ប្រកបដោយចីរភាព។ ចំណែករដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មវិញ បានចាត់ទុកប្រទេសម៉ាឡេស៊ីថា ជាដៃគូពាណិជ្ជកម្មងាយស្រួល សម្រាប់ឧស្សាហកម្មសាច់គោរបស់ប្រទេសប៉ាគីស្ថាន […]

carne-brasil
ប្រទេសប្រេស៊ីល នៅតែនាំចេញសាច់គោច្រើនបំផុតលើពិភពលោក នៅឆ្នាំ២០២៥

ក្រុងសៅប៉ាវឡូ៖ យោងតាមទិន្នន័យពីក្រសួងកសិកម្មសហរដ្ឋអាម៉េរិក បានឱ្យដឹងថា ប្រទេសប្រេស៊ីល ត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងរក្សាតំណែងជាអ្នកនាំចេញសាច់គោធំជាងគេបំផុតរបស់ពិភពលោក នៅឆ្នាំ២០២៥។ ការព្យាករណ៍ ដែលគិតត្រឹមខែមេសា ឆ្នាំ២០២៥ បានលើឡើងថា ប្រទេសប្រេស៊ីលនឹងនាំចេញសាច់គោចំនួន៣,៧៥លានតោន នៅក្នុងឆ្នាំ២០២៥នេះ។ ចំណែកប្រទេសជាប់លំដាប់ថ្នាក់បន្ទាប់ក្នុងការនាំចេញសាច់គោ នៅឆ្នាំ២០២៥ គឺប្រទេសឥណ្ឌា ដែលនាំចេញសាច់គោទៅកាន់សហរដ្ឋអាម៉េរិក និងអូស្ត្រាលី។ ទោះបីជាអាណត្តិទីពីររបស់លោកប្រធានាធិបតី ដូណាល់ ត្រាំ (Donald Trup)បានបង្កើនអត្រាពន្ធបដិការថ្មីជាច្រើន ហើយបានចូលជាធរមានហើយក៏ដោយ ក៏ទីផ្សារពាណិជ្ជកម្មសាច់គោ មិនមានការរំខានធំដុំណាមួយទេ ក្នុងរយៈពេលមួយឆ្នាំនេះ។ សហរដ្ឋអាម៉េរិកមិនត្រឹមតែជាអ្នកផលិត និងនាំចេញសាច់គោដ៏សំខាន់ប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែក៏ជាអ្នកទិញសាច់គោដ៏ច្រើនពីប្រទេសអូស្ត្រាលី ប្រេស៊ីល និងនូវែលសេឡង់ផងដែរ។ ប៉ុន្តែដោយសារតែអត្រាពន្ធដិការថ្មីរបស់លោក ដូណាល់ ត្រាំ ស្របពេលមានកង្វះខាតសាច់គោក្នុងស្រុក នៅឆ្នាំ២០២៥នេះ សហរដ្ឋអាម៉េរិកបានបន្តនាំចូលសាច់គោពីក្រៅប្រទេស។ ចាប់តាំងពីការដំឡើងពន្ធលើទំនិញរបស់ប្រេស៊ីលបានកើនឡើងរហូតដល់៥០ភាគរយ នៅដើមខែសីហា ឆ្នាំ២០២៥ ធ្វើឱ្យប្រទេសប្រេស៊ីល ត្រូវស្វែងរកអ្នកទិញផ្សេងទៀត ក្រៅពីសហរដ្ឋអាមេរិក។ សព្វថ្ងៃនេះ ប្រទេសប្រេស៊ីល គឺជាប្រទេសនាំចេញសាច់គោធំជាងគេបំផុត ដោយផ្គត់ផ្គង់តម្រូវការលើពិភពលោកបាន២៣ភាគរយ ព្រមទាំងមានគោចំនួនជាង ២១៣,៦លានក្បាល។ ចំណែកការនាំចេញសាច់គោវិញ នៅតែបន្តដើរតួយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការរក្សាតម្លៃនៅទូទាំងវិស័យចិញ្ចឹមសត្វរបស់ប្រទេសប្រេស៊ីល។ នៅក្នុងឆ្នាំ២០២៥នេះ តម្រូវការសាច់គោប្រេស៊ីលនៅទូទាំងពិភពលោក នៅតែខ្ពស់ជាងគេ […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ