វៀតណាមរងការខូចខាតគិតជាទឹកប្រាក់១០៩លានដុល្លារ ដោយសារព្យុះកាជីគី

ហាណូយ៖ ព្យុះទីហ្វុង កាជីគី (Kajiki) ដែលជាព្យុះទី៥ បោកបក់មកលើប្រទេសវៀតណាម ក្នុងឆ្នាំ២០២៥នេះ បានបង្កការខូចខាតគិតជាទឹកប្រាក់អស់ប្រមាណ១០៩,៨លានដុល្លារ នៅតាមបណ្តាខេត្តភាគខាងជើង និងភាគកណ្តាល។

សារព័ត៌មានវៀតណាម​ អេចប្រេស បានដកស្រង់សម្តីអនុប្រធាននាយកដ្ឋានគ្រប់គ្រងទំនប់ទឹក និងបង្ការគ្រោះមហន្តរាយធម្មជាតិនៃក្រសួងកសិកម្ម និងបរិស្ថានវៀតណាម បានឱ្យដឹងថា កាលពីថ្ងៃទី២៥ ខែសីហា ខ្យល់ព្យុះ កាជីគី បានឆក់យកជីវិតមនុស្សអស់ប្រាំបីនាក់ បាត់ខ្លួនម្នាក់ និងមនុស្ស៧៧នាក់ផ្សេងទៀតរងរបួស។

ឥទ្ធិពលព្យុះទីហ្វុង កាជីគី នាំឱ្យមានភ្លៀងធ្លាក់ខ្លាំងជាបន្តបន្ទាប់រហូតបង្កឱ្យរអិលបំផ្លាញផ្ទះអស់ជាង ៣៨៦ ០០០ខ្នង ក្នុងនោះមានផ្ទះចំនួន៥១០ខ្នងបានដួលរលំ។  ចំណែកផ្ទៃដីស្រែចម្ការជាង១០៤ ០០០ហិកតា និងដំណាំជាង១៧ ២០០ហិកតាត្រូវបានជន់លិច ខណៈព្រៃឈើទំហំ១១ ៧០០ហិកតា បានដួលរលំរាបដល់ដី។

សត្វពាហនៈ និងបសុបក្សីជាង១៥៤​ ០០០ក្បាល បានបាត់ ឬងាប់នៅក្នុងទឹកជំនន់ ខណៈផ្ទៃស្រះវារីវប្បកម្មមានទំហំជាង៨ ០០០ហិកតា ត្រូវបានលិចទឹក។  ព្យុះទីហ្វុង កាជីគី​ នៅក្នុងប្រទេសវៀតណាម ក៏បានពន្លិច ឬបំផ្លាញទូក និងកប៉ាល់អស់ចំនួន១០២គ្រឿងផងដែរ។

ទឹកជំនន់បង្កឱ្យបាក់ទំនប់អស់ចំនួន១១កន្លែង បំផ្លាញច្រាំងទន្លេអស់ប្រវែង២,៧គីឡូម៉ែត្រ និងបំផ្លាញច្រាំងប្រឡាយអស់ប្រវែង៥,៣គីឡូម៉ែត្រ និងរអិលបាក់ដីចំនួន៦៦៧កន្លែង។

ភ្លៀងធ្លាក់ខ្លាំង និងកម្ពស់ទឹកជំនន់ បានប៉ះពាល់ដល់តំបន់ទំនាប និងតំបន់ទីក្រុង រួមទាំងផ្នែកខ្លះនៃទីក្រុងហាណូយផងដែរ។  ផ្ទះរាប់ពាន់ខ្នងនៅជាយក្រុងហាណូយ ត្រូវទឹកជំនន់ជាន់លិច។ ព្យុះទីហ្វុង កាជីគី ក៏បានបណ្តាលឱ្យដាច់ចរន្តអគ្គិសនីយ៉ាងច្រើនផងដែរ ដែលប៉ះពាល់ដល់ប្រជាជនជាង២,៥លាននាក់ ដោយសារបង្គោលភ្លើងជាង៣ ៥០០ដើម បានដួលរលំនៅចន្លោះថ្ងៃទី២៥-២៦ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២៥នេះ។

ព្យុះទីហ្វុង កាជីគី ដែលកើតនៅលើសមុទ្រចិនខាងត្បូង កាលពីថ្ងៃទី២៣ ខែសីហា បានបង្កើនឥទ្ធិពល ល្បឿនខ្យល់អតិបរមាពី១៦៦ ដល់១៨៣គីឡូម៉ែត្រក្នុងមួយម៉ោង ព្រមទាំងមានខ្យល់កន្ត្រាក់បក់រហូតដល់២២០គីឡូម៉ែត្រក្នុងមួយម៉ោង នៅជិតឆ្នេរសមុទ្រកណ្តាលប្រទេសវៀតណាម។  ព្យុះនេះបោកបក់ខ្លាំងប្រហាក់ប្រហែលទៅនឹងព្យុះទីហ្វុង យ៉ាគី (Yagi) ដែលកើតឡើងក្នុងឆ្នាំ២០២៤ និងខ្លាំងជាងព្យុះទីហ្វុង ដុកសស៊ូរ៊ី (Doksuri) ក្នុងឆ្នាំ២០១៧។

ភ្លៀងធ្លាក់ខ្លាំងដោយសារឥទ្ធិពលនៃព្យុះនេះ បានបណ្តាលឱ្យមានទឹកជំនន់ល្ហរល្ហាចនៅភាគកណ្តាលប្រទេសវៀតណាម និងផ្នែកខ្លះនៃភាគខាងជើងនៃប្រទេសវៀតណាម រួមទាំងទីក្រុងហាណូយ ដែលផ្នែកជាច្រើនត្រូវបានជន់លិចអស់រយៈពេល១០ម៉ោង កាលពីថ្ងៃទី២៦ ខែសីហា។

មជ្ឈមណ្ឌលជាតិសម្រាប់ការព្យាករណ៍ធនធានជលសាស្ត្ររបស់វៀតណាម បានព្យាករណ៍ថា នៅមានខ្យល់ព្យុះពីប្រាំ ទៅប្រាំពីរទៀតនឹងកើតឡើងនៅសមុទ្រចិនខាងត្បូង នៅមុនដំណាច់ឆ្នាំ២០២៥នេះ ក្នុងនេះនឹងមានខ្យល់ព្យុះពីរបីទៀតអាចវាយប្រហារលើដីគោក ដោយនាំមកនូវការធ្លាក់ភ្លៀងយ៉ាងខ្លាំង និងបង្កឱ្យមានគ្រោះទឹកជំនន់ធ្ងន់ធ្ងរផងដែរ៕


photo_2025-09-12_06-37-42
ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន ផ្តល់អនុសាសន៍៤ចំណុច ដើម្បីពង្រឹង និងពង្រីកផលិតកម្មក្នុងស្រុក និងលើកកម្ពស់ផលិតផលខ្មែរ

ភ្នំពេញ៖ ឯកឧត្តមអគ្គបណ្ឌិតសភាចារ្យ អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ នៅថ្ងៃទី១១ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០២៥នេះ ក្នុងឱកាសអញ្ជើញចូលរួមក្នុងពិធីបើកការតាំងពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរឆ្នាំ២០២៥ បានផ្តល់អនុសាសន៍សំខាន់ៗចំនួន៤ចំណុច ដើម្បីពង្រឹង និងពង្រីកផលិតកម្មក្នុងស្រុក និងលើកកម្ពស់ផលិតផលខ្មែរ។ អនុសាសន៍សំខាន់ៗ របស់ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន ដល់គ្រប់ភាគីពាក់ព័ន្ធជាពិសេស ក្រសួង-ស្ថាប័ន នៃរាជរដ្ឋាភិបាល ក្រុមហ៊ុន និងសហគ្រាស ត្រូវបន្តយកចិត្តទុកដាក់ពង្រឹង និងពង្រីកផលិតកម្មក្នុងស្រុក និងលើកកម្ពស់ផលិតផលខ្មែរ ដូចខាងក្រោម៖ ទី១៖ ក្រសួង-ស្ថាប័ននៃរាជរដ្ឋាភិបាល និងតួអង្គពាក់ព័ន្ធ ទាំងរដ្ឋ និងឯកជន ត្រូវបន្តកិច្ចសហការស្អិតល្មួត ដើម្បីផ្សព្វផ្សាយឲ្យបានទូលំទូលាយ នូវផលិតផលក្នុងស្រុក តាមរយៈការរៀបចំវេទិកា ឬពិព័រណ៍ ដូចកម្មវិធីនាពេលនេះ ព្រមទាំងត្រូវផ្សព្វផ្សាយ និងចែករំលែកតាមបណ្តាញផ្សព្វផ្សាយសង្គម និងបណ្តាញព័ត៌មាន ទាំងជាតិ និងអន្តរជាតិ។ ទី២៖ ក្រុមហ៊ុន ឬសហគ្រាស ក៏ដូចជាអ្នកផលិតទាំងឡាយ ត្រូវបន្តប្រឹងប្រែងស្រាវជ្រាវ និងប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាថ្មី ក្នុងផលិតកម្មរបស់ខ្លួន ដោយត្រូវផលិតទំនិញ ដែលមានគុណភាពខ្ពស់ បរិមាណសមស្រប និងថ្លៃដើមទាប […]

photo_2025-09-12_06-36-26 (2)
ការតាំងបង្ហាញផលិតផល​រយៈពេល​៣ថ្ងៃ​ចំពេលប្រជាជនកម្ពុជាភាគច្រើនកំពុងមានសន្ទុះគាំទ្រ​ និងផ្តល់តម្លៃចំពោះ​ផលិតផលក្នុងស្រុក​

រាជធានីភ្នំពេញ៖ការតាំង​ពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរឆ្នាំ​២០២៥ ក្រោមប្រធានបទ “ពង្រឹង និងពង្រីកសមត្ថភាពផលិតក្នុងស្រុក”​មានរយៈពេល៣ថ្ងៃ ចាប់ពីថ្ងៃទី១១ ដល់ថ្ងៃទី១៣ ខែកញ្ញានេះ​ ត្រូវបាន​វាយតម្លៃថា ចំពេល​ប្រជាជនកម្ពុជាភាគច្រើនលើសលប់​កំពុងមាន​សន្ទុះប្រើប្រាស់ ​គាំទ្រ និងផ្តល់តម្លៃចំពោះផលិតផលក្នុងស្រុក ក្នុងកាលៈទេសៈដែលកម្ពុជាកំពុងមានជម្លោះព្រំដែនជាមួយប្រទេសថៃ។ ពិព័រណ៍បង្ហាញផលិតផលខ្មែរឆ្នាំ២០២៥នេះ មានការអញ្ចើញចូលរួមជាអធិបតីភាព​ដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់​ពីឯកឧត្តមអគ្គបណ្ឌិតសភាចារ្យ អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ​ តំណាងដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់របស់សម្តេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា​។ ឯកឧត្តមឧត្តមអគ្គបណ្ឌិតសភាចារ្យ អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន​ បានមានប្រសាសន៍ថា​ ក្នុងបរិការណ៍នេះ យើងទាំងអស់គ្នាបានឃើញច្បាស់ហើយថា ប្រជាជនកម្ពុជាគ្រប់ស្រទាប់វណ្ណៈ បានរួបរួមគ្នាជាធ្លុងមួយដ៏រឹងមាំ ក្នុងស្មារតីមហាគ្រួសារខ្មែរតែមួយ និងមានជំនឿចិត្តខ្ពស់ចំពោះរាជរដ្ឋាភិបាលក្នុងការដឹកនាំប្រទេស និងក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមផងទាំងពួង រាប់បញ្ចូលទាំងបញ្ហាព្រំដែនផង សំដៅបន្តការអភិវឌ្ឍសង្គម-សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា ឱ្យមានសម្ទុះខ្លាំងក្លាទៅមុខប្រកបដោយចីរភាព និងបរិយាបន្ន ដែលក្នុងនេះការពង្រឹង និងការពង្រីកមូលដ្ឋានផលិតកម្មក្នុងស្រុកឱ្យកាន់តែល្អ រឹងមាំ មានគុណភាព ភាពធន់ និងភាពប្រកួតប្រជែង គឺជាកត្តាដ៏សំខាន់មួយ ដែលរាជរដ្ឋាភិបាល និងវិស័យឯកជនត្រូវបន្តរួមគ្នាយកចិត្តទុកដាក់។ ឯកឧត្តមឧត្តមអគ្គបណ្ឌិតសភាចារ្យ​ បានលើកឡើងទៀតថា​ កម្ពុជាមានទីផ្សារបើកចំហរ ដែលមានលក្ខណៈប្រកួតប្រជែង រវាងផលិតផលក្នុងស្រុក និងផលិតផលនាំចូលពីបរទេស។ ក្នុងន័យនេះ ប្រជាជនកម្ពុជាមានសិទ្ធិ […]

772a7328-a186-4e4a-91be-19f6562dca2e-1
ប្រទេសវៀតណាមរំពឹងថា នឹងនាំអង្ករចេញលើសពី៣០០០លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ២០២៥

ហាណូយ៖       ទិន្នន័យពីសមាគមស្បៀងអាហារវៀតណាម​ បានបង្ហាញថា ប្រទេសវៀតណាមបាននាំចេញអង្ករជិត៥,៩លានតោន ដែលមានតម្លៃជាង៣០០០លានដុល្លារ គិតចាប់ពីដើមឆ្នាំនេះ​​ រហូតដល់ថ្ងៃទី១៥ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២៥។ ទីភ្នាក់ងារព័ត៌មានស៊ីនហួររបស់ចិន បានរាយការណ៍ពីទីក្រុងហាណូយ ប្រទេសវៀតណាម​ កាលពីថ្ងៃទី៤ ខែកញ្ញាថា ទំហំនាំចេញអង្ករបានកើនឡើង២,៨៨ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ ប៉ុន្តែបានធ្លាក់ចុះគិតជាមធ្យម១៦ភាគរយ បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាក្នុងឆ្នាំ២០២៤។ កាលពីសប្តាហ៍មុន តម្លៃនាំចេញអង្កររបស់វៀតណាមបានឡើងដល់កម្រិតខ្ពស់ក្នុងរយៈពេលប្រាំបីខែ ចំពេលការផ្គត់ផ្គង់ដ៏តឹងតែង ដោយសមាគមស្បៀងអាហារវៀតណាម បានព្យាករណ៍ថា ប្រទេសវៀតណាមអាចនាំចេញអង្ករបានជាង៨លានតោន នៅឆ្នាំ២០២៥ ដែលជំរុញដោយការកើនឡើងនៃការបញ្ជាទិញពីទីផ្សារបង់ក្លាដែស ចិន និងអាហ្វ្រិកខាងត្បូង ទោះបីជាប្រទេសហ្វីលីពីន​ បានផ្អាកការនាំចូលអង្ករជាបណ្តោះអាសន្នក៏ដោយ។ ពាណិជ្ជករនៅទីក្រុង ហូជីមិញបានកត់សម្គាល់ថា ការផ្គត់ផ្គង់កំពុងរឹតបន្តឹង ខណៈតម្រូវការនៅតែមានស្ថិរភាពដដែល។ ក្នុងនាមជាប្រទេសនាំចូលអង្ករធំជាងគេរបស់ពិភពលោក កាលពីឆ្នាំមុន ហ្វីលីពីន បានទិញអង្ករចំនួនជិតប្រាំលានតោនពីបរទេស ដែលក្នុងនោះវៀតណាម បានរួមចំណែកផ្គត់ផ្គង់ចំនួនជាង៣ ៦០០ ០០០តោន។ ក្នុងរយៈពេលប្រាំពីរខែដំបូងនៃឆ្នាំ២០២៥នេះ ប្រទេសវៀតណាម បានលក់អង្ករចំនួនជាង៥,៥លានតោនទៅក្រៅប្រទេសក្នុងតម្លៃ២ ៨០០លានដុល្លារ ដោយប្រទេសហ្វីលីពីន នៅតែបន្តជាអ្នកទិញដ៏ធំបំផុតរបស់ខ្លួន។ ទោះបីយ៉ាងណាក៏ដោយ ប្រាក់ចំណូលបានធ្លាក់ចុះចំនួន១៣ភាគរយ បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នា កាលពីឆ្នាំ២០២៤។ ក្រសួងឧស្សាហកម្ម និងពាណិជ្ជកម្មវៀតណាម បាននិយាយថា ទន្ទឹមនឹងការផ្អាកការនាំចូលអង្កររបស់ប្រទេសហ្វីលីពីន […]

image_2025-09-09_00-09-27
ម្សៅប្រហុកកម្ពុជាកំពុងត្រូវបានផលិត១តោនក្នុងមួយថ្ងៃ ខណៈមានការជំរុញឱ្យនាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារអឺរ៉ុប

ភ្នំពេញ៖ ប្រហុកជាអាហារចាំបាច់មួយរបស់ចាស់បុរាណខ្មែរដ៏យូរលង់  ហើយក៏ជាអាហារផ្អាប់ ដែលអាចរក្សាទុកបានយូរផង។ ក្រៅពីកែច្នៃធ្វើម្ហូបបានច្រើនមុខ អាហារផ្អាប់ ដែលចាស់ទុំតាមស្រុកស្រែចម្ការមិនអាចខ្វះបានមួយនេះ គេនៅប្រើជាគ្រឿងផ្សំបានច្រើនបែបយ៉ាងណាស់ទៀតផង។ មកដល់ពេលបច្ចុប្បន្នអាហារដ៏ល្បីឈ្មោះរបស់ខ្មែរមួយនេះ មិនត្រឹមតែពលរដ្ឋខ្មែរពេញនិយមបរិភោគទេ សូម្បីតែនៅតាមទីផ្សារក្រៅប្រទេសក៏អាចលក់កាន់តែដាច់កើនឡើងជាបន្តបន្ទាប់។ បើតាមការឱ្យដឹងរបស់ឧកញ៉ាឱសថបណ្ឌិត ហៃ លីអ៊ាង ប្រធានអគ្គនាយកក្រុមហ៊ុនខនហ្វីរេល (CONFIREL) ដែលជាអ្នកកែច្នៃម្សៅប្រហុក សម្រាប់ទីផ្សារក្នុងស្រុក និងការនាំចេញ បានឱ្យដឹងថា បច្ចុប្បន្នផលិតកម្មបានកែច្នៃម្សៅប្រហុកបាន៥ ០០០កែវ ស្មើនឹងទម្ងន់មួយតោនប្រហុក ក្នុងមួយថ្ងៃ។ ប្រហុកម្សៅ ត្រូវបានបញ្ចុះក្លិន បញ្ចុះជាតិអំបិល និងបញ្ចុះសារធាតុហាមឃាត់ ដែលធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ទៅដល់សុខភាពផ្សេងទៀត។ ឧកញ៉ាឱសថបណ្ឌិត បានប្រាប់ឱ្យដឹងដែរថា មកទល់នឹងបច្ចុប្បន្ននេះ ក្រុមហ៊ុនខនហ្វីរេល មានអាយុ ២៥ឆ្នាំហើយ។ ចាប់តាំងពីពេលបង្កើតឡើង នៅឆ្នាំ២០០១មក ខនហ្វីរេល មានទស្សនវិស័យច្បាស់លាស់ ក្នុងការចូលរួមអភិរក្ស និងអភិវឌ្ឍគ្រប់ផលិតផលដូនតា ដែលជាសម្បត្តិបេតិកភ័ណ្ឌរបស់ជាតិយើង ដោយប្រើប្រាស់សមត្ថភាព និងធនធានថវិកាផ្ទាល់ខ្លួន ជាមួយនឹងទំនុកចិត្តប្រកបដោយភាពជឿជាក់ ដើម្បីផ្តល់តម្លៃដល់ស្នាដៃបុព្វបុរសបន្សល់ទុកឱ្យ។ លើសពីនេះទៅទៀត ក្រុមហ៊ុនខនហ្វីរេល ទទួលបានវិញ្ញាបនប័ត្រ HACCP ដែលជាប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងសុវត្ថិភាពចំណីអាហារ ប្រកបដោយគុណភាព និងសុវត្ថិភាព។ បញ្ជាក់ក្នុងពិធីបើកសម្ពោធម្សៅប្រហុករបស់ក្រុមហ៊ុន ខនហ្វីរេល […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ