ឥណ្ឌូណេស៊ី​ចង់នាំ​ចូល​គោ​យកទឹកដោះមួយ​លាន​ក្បាល​ ដើម្បី​ផលិតទឹកដោះគោ​គ្រប់គ្រាន់​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​ត្រឹម​ឆ្នាំ​២០២៩

ហ្សាកាតា៖ មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ប្រទេសឥណ្ឌូណេស៊ី កាលពីសប្តាហ៍មុន បានប្រកាសថា រដ្ឋាភិបាលឥណ្ឌូណេស៊ី គ្រោងនឹងនាំចូលគោយកទឹកដោះពីបរទេសប្រមាណមួយលានក្បាល ក្នុងផែនការបង្កើតលទ្ធភាពផ្គត់ផ្គង់ទឹកដោះគោដល់ប្រជាជនខ្លួនឯងឱ្យបានគ្រប់គ្រាន់ នៅត្រឹមឆ្នាំ២០២៩។

ទីភ្នាក់ងារព័ត៌មាន ស៊ីនហួរបស់ចិន បានរាយការណ៍ពីទីក្រុងហ្សាកាតា ប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ី នៅដើមសប្តាហ៍នេះបានឱ្យដឹងថា លោក អាគុង សូកាន់ដា  (Agung Sukanda) អគ្គនាយកទីភ្នាក់ងារបសុសត្វ និងសុខមាលភាពសត្វ នៃក្រសួងកសិកម្មឥណ្ឌូណេស៊ី បានបង្ហាញថា រដ្ឋាភិបាលឥណ្ឌូណេស៊ី មានគោលបំណងផលិតទឹកដោះគោឱ្យបានគ្រប់គ្រាន់ដោយខ្លួនឯង នៅត្រឹមឆ្នាំ២០២៩ ហើយគ្រោងនឹងនាំចូលគោយកទឹកដោះគោចំនួនមួយលានក្បាល ក្នុងរយៈពេលប្រាំឆ្នាំខាងមុខ។

​រដ្ឋាភិបាលឥណ្ឌូនេស៊ី បានបញ្ចូលផែនការបង្កើនផលិតកម្មទឹកដោះគោជាតិ នៅក្នុងផែនការយុទ្ធសាស្ត្រជាតិ និងបានរៀបចំផែនការមេសម្រាប់ធ្វើលទ្ធកម្មទឹកដោះគោស្រស់ ចន្លោះពីឆ្នាំ២០២៥ ដល់ឆ្នាំ២០២៩។

ប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ីត្រូវការនាំចូលគោយកទឹកដោះគោចំនួនមួយលានក្បាល ពីបរទេសដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលដៅផលិតទឹកដោះគោក្នុងស្រុក។ ក្រៅពីការនាំចូលគោទឹកដោះគោ ក្រសួងកសិកម្មឥណ្ឌូណេស៊ីក៏កំពុងជំរុញការបង្កើនផលិតកម្មទឹកដោះគោ រួមទាំងគោយកទឹកដោះ តាមរយៈកម្មវិធីបង្កាត់ពូជសិប្បនិម្មិតផងដែរ។

ទន្ទឹមនឹងនេះ រដ្ឋាភិបាលឥណ្ឌូណេស៊ី ក៏បានលើកទឹកចិត្តដល់កសិករក្នុងស្រុក ត្រូវខិតខំចិញ្ចឹមសត្វគោយកទឹកដោះប្រសើរជាងការនាំចូលពីបរទេស ដើម្បីលើកកម្ពស់គុណភាពផលិតទឹកដោះក្នុងប្រទេស។

ឧស្សាហកម្មទឹកដោះគោរបស់ឥណ្ឌូនេស៊ីកំពុងមានការកើនឡើងគួរឱ្យកត់សម្គាល់ ដែលនាំឱ្យមានការកើនឡើងនៃតម្រូវការក្នុងស្រុក និងបង្កើតបានជាគំនិតផ្តួចផ្តើមជាយុទ្ធសាស្ត្ររបស់រដ្ឋាភិបាលឥណ្ឌូណេស៊ី ទោះបីជាបញ្ហាប្រឈមខ្លះៗក៏ដោយ ដូចជាការពឹងផ្អែកលើការនាំចូលទឹកដោះគោ និងផលិតកម្មក្នុងស្រុកនៅមានកម្រិតទាបក៏ដោយ។

តម្រូវការទឹកដោះគោសម្រាប់មនុស្សម្នាក់របស់ឥណ្ឌូនេស៊ីមានកម្រិតទាបនៅឡើយ បើប្រៀបធៀបនឹងបណ្តាប្រទេសនៅក្នុងតំបន់អាស៊ីអាគ្នេយ៍ផ្សេងទៀត ប៉ុន្តែត្រូវបានគេព្យាករណ៍ថា នៅពេលខាងមុខនេះនឹងមានការកើនឡើងជាបន្តបន្ទាប់ ហើយប្រទេសឥណ្ឌូណេស៊ីកំពុងខិតខំប្រឹងប្រែងពង្រឹងសមត្ថភាពផលិតកម្មក្នុងស្រុក ដើម្បីបំពេញតម្រូវការនេះ។

យោងទិន្នន័យស្ថិតិ បានឱ្យដឹងថា ប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ី ក្នុងឆ្នាំ២០២៥ ត្រូវបានគេព្យាករណ៍ថា នឹងមានប្រជាជនសរុបប្រហែល២៨៥,៧ លាននាក់ ដែលធ្វើឱ្យឥណ្ឌូណេស៊ី​ជា​ប្រទេស​មាន​ប្រជាជន​ច្រើន​ជាង​គេ​ទី​បួន ​ក្នុង​ពិភពលោក៕


Explainer_thu_Clean-(2)
ចិនចាប់ផ្តើមប្រមូលផលស្រូវ​សាលី ​​ដាំ​លើ​វាលខ្សាច់​ទំហំ១៧៣ហិកតា​ ​ក្នុងតំបន់​ស៊ីនជាំង ភាគខាងលិចប្រទេសចិន

ប៉េកាំង៖ វាលស្រូវសាលីទំហំជាង១៧៣ហិកតា ត្រូវបានចាប់ផ្តើមប្រមូលផលជាលើកដំបូងនៅចុងតំបន់វាលខ្សាច់ដ៏ធំបំផុតរបស់ប្រទេសចិន ដែលត្រូវបានដាំតាមបច្ចេកទេសកសិកម្ម​ច្នៃប្រឌិតថ្មី ធ្វើដំណាំស្រូវសាលីធន់នឹងគ្រោះរាំងស្ងួតហួតហែង។ ស្រូវសាលីទាំងនេះ ត្រូវបានដាំតាមបច្ចេកទេសដ៏អស្ចារ្យ នៅលើមហាវាលខ្សាច់ឈ្មោះ តាក់ឡាម៉ាកាន់​  (Taklamakan) ដ៏ធំល្វឹងល្វើយរបស់ប្រទេសចិន ដែលត្រូវបានគេស្គាល់ជាទូទៅថា ជា «សមុទ្រមរណៈ»។ យោងតាមទីភ្នាក់ងារព័ត៌មាន​ ស៊ីនហួ របស់ចិនចេញផ្សាយកាលពីថ្ងៃទី១៩ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥ បានឱ្យដឹងថា រដូវប្រមូលផលស្រូវសាលីដាំលើសមុទ្រខ្សាច់នេះ កសិករ ចិនបានចាប់ផ្តើមប្រើគ្រឿងចក្រច្រូតកាត់លើផ្ទៃទំហំជាង១៧៣ហិកតា ប៉ុន្តែមិនទាន់មានរបាយការណ៍បញ្ជាក់ពីទិន្នផលនៅឡើយទេ ដោយសារស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលទើបចាប់ផ្តើម។ ប៉ុន្តែយោងតាមការប៉ាន់ស្មានរបស់អ្នកជំនាញកសិកម្មចិន បានឱ្យដឹងថា ស្រូវសាលីដាំលើវាលខ្សាច់នៅក្នុងឆ្នាំ២០២៥នេះ អាចផ្តល់ទិន្នផលខ្ពស់ជាងឆ្នាំមុន ដែលជាឆ្នាំចាប់ផ្តើមដាំសាកល្បងដំណាំកសិអាហារមួយនេះ។ កាលពីចុងខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៤ វាលស្រូវសាលីដ៏ធំល្វឹងល្វើយ ត្រូវបានកសិករចិនសាកល្បងដាំដោយជោគជ័យ នៅចុងឆ្នេរខ្សាច់នៅភាគនិរតីនៃសមុទ្រខ្សាច់ ស្ថិតនៅក្នុងតំបន់ស្វយ័ត ស៊ីនជាំង អ៊ុយហ្គួរ (Xinjiang Uygur) ដោយដាំនៅឆ្នាំ២០២៤នោះ​ មានទំហំផ្ទៃដីជាង៤០០ហិកតា ដែលធ្វើឱ្យវាលខ្សាច់ក្លាយជាវាលស្រែដ៏ធំបំផុតរបស់ប្រទេសចិន និងត្រូវបានកត់សម្គាល់ជាកសិកម្មច្នៃប្រឌិតថ្មីនេះ គឺជាវិធីសាស្ត្រប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងការរីករាលដាលរបស់វាលខ្សាច់ តាមរយៈកសិកម្មប្រកបដោយនិរន្តរភាព។ លោក វ៉ាង ជៀនជុន (Wang Jianjun) អគ្គនាយករងនៃក្រុមហ៊ុនធ្វើអាជីវកម្មផ្នែកកសិកម្មនៅតំបន់ ស៊ីនជាំង​ ធ្លាប់បាននិយាយថា ដំណាំស្រូវសាលីដាំនៅលើវាលខ្សាច់ […]

image_2025-07-22_13-50-55
ឡាវ និងវៀតណាម ពង្រឹងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការសេដ្ឋកិច្ច ដើម្បីវិបុលភាពរួមគ្នា

វៀងចន្ទន៍៖ ក្រសួងឧស្សាហកម្ម និងពាណិជ្ជកម្មឡាវ និងវៀតណាម បានរួមគ្នារៀបចំពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្ម ឡាវ -វៀតណាម ឆ្នាំ២០២៥ នៅទីក្រុងវៀងចន្ទន៍ នាថ្ងៃទី១៧ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥នេះ ដើម្បីពង្រឹងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការសេដ្ឋកិច្ច និងវិបុលភាពរួមគ្នារបស់ប្រទេសទាំងពីរ។ ថ្លែងក្នុងពិធីនេះ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងឧស្សាហកម្ម និងពាណិជ្ជកម្មឡាវ លោក ម៉ាឡៃធុង កុំម៉ាសិត (Malaythong Kommasith) បានមានប្រសាសន៍ថា ព្រឹត្តិការណ៍ពិព័រណ៍នៅពេលនេះ គឺជាលើកទី១៥ ដែលបានក្លាយជាពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មថ្នាក់ជាតិរវាងប្រទេសឡាវ និងវៀតណាម ដែលរួមចំណែកដល់ការពង្រឹងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការលើគ្រប់វិស័យរវាងរដ្ឋាភិបាល និងប្រជាជននៃប្រទេសទាំងពីរ។ លោក​បាន​បន្ថែម​ថា ពិព័រណ៍​នេះបាន​ដើរ​តួនាទី​យ៉ាង​សំខាន់​ក្នុង​ការ​លើក​កម្ពស់​ពាណិជ្ជកម្ម វិនិយោគ និង​ទេសចរណ៍ ព្រម​ទាំង​ជួយ​ដល់​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​សង្គម​នៃ​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ។ លោករដ្ឋមន្ត្រីបានកោតសរសើរចំពោះការចាប់អារម្មណ៍យ៉ាងខ្លាំង និងការចូលរួមយ៉ាងសកម្មរបស់សហគ្រាសឡវ និងវៀតណាម នៅក្នុងពិព័រណ៍ឆ្នាំ២០២៥នេះ ដែលឆ្លុះបញ្ចាំងពីទំហំនៃចំនួនស្តង់តាំងពិព័រណ៍ និងភាពសម្បូរបែបនៃផលិតផលដាក់តាំងបង្ហាញ។ លោកបានសម្តែងការជឿជាក់ថា ព្រឹត្តិការណ៍នេះនឹងជំរុញពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីបន្ថែមទៀត និងជួយឱ្យសម្រេចបាននូវគោលដៅសហប្រតិបត្តិការ ដែលបានកំណត់ដោយមេដឹកនាំនៃប្រទេសទាំងពីរ។ យោងតាមលោក ម៉ាឡៃធុង កុំមា៉សិត ពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីឈានដល់២,២៥ពាន់លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ ២០២៥ កើនឡើងចំនួន៣៨,២ភាគរយធៀបនឹងឆ្នាំមុន។  ជាពិសេស ចំណូលពាណិជ្ជកម្មសរុបក្នុងរយៈពេលប្រាំខែដំបូងនៃឆ្នាំ២០២៥បានកើនឡើងដល់១,៦ពាន់លានដុល្លារ ដែលកើនឡើងចំនួន១០០,៤ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ។ ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មឡាវ […]

c8b4a61a5d169fe2891b07191ea4a1be2498f7a2
ហ្វីលីពីន​ តោងចំណាត់ថ្នាក់ជា​ប្រទេស​នាំចេញផ្លែ​ចេក​ធំ​ទី​៣ ​របស់​ពិភពលោកស្ទើរតែមិនជាប់

ម៉ានីល៖ យោងតាមអង្គការស្បៀងអាហារ និងកសិកម្មរបស់អង្គការសហប្រជាជាតិ បានឱ្យដឹងថា ប្រទេសហ្វីលីពីន អាចតោងជាប់ចំណាត់ថ្នាក់របស់ខ្លួនយ៉ាងប្រផិតប្រផោយបំផុត ជាអ្នកនាំចេញផ្លែចេកធំជាងគេលំដាប់ទី៣ របស់ពិភពលោក ចំពេលមានការប្រកួតប្រជែងកាន់តែខ្លាំង ដោយសារមានអ្នកដាំចេកកាន់តែច្រើននៅទ្វីបអាមេរិកខាងត្បូង។ អង្គការស្បៀងអាហារ និងកសិកម្ម បានចេញផ្សាយនាពេលថ្មីៗនេះនូវរបាយការណ៍ត្រួតពិនិត្យទីផ្សារសកលរបស់ខ្លួន សម្រាប់ឆ្នាំ២០២៤ ដែលក្នុងនោះមានប្រទេសក្វាតេម៉ាឡា មិនអាចវ៉ាដាច់ប្រទេសហ្វីលីពីន ដែលជាប្រទេសនាំចេញចេកធំជាងគេទី៣របស់ពិភពលោក។ កាលពីដើមឆ្នាំ២០២៥នេះ អង្គការស្បៀងអាហារ និងកសិកម្ម បានប៉ាន់ប្រមាណថា ប្រទេសក្វាតេម៉ាឡា អាចនឹងវ៉ាដាច់ប្រទេសហ្វីលីពីន ទាក់ទងនឹងបរិមាណផ្លែចេកដែលបាននាំចេញកាលពីឆ្នាំមុន។ ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ តាមរយៈតួលេខនាំចេញផ្លែចេកពេញមួយឆ្នាំ​ បានបង្ហាញថា ប្រទេសហ្វីលីពីន អាចបន្តឈរជើងបាននៅចំណាត់ថ្នាក់៣ ដោយសារបាននាំចេញផ្លែចេកលើសប្រទេសក្វាតេម៉ាឡា ចំនួន១០០ ០០០តោនប៉ុណ្ណោះ។ អង្គការស្បៀងអាហារ និងកសិកម្មរបស់អង្គការសហប្រជាជាតិ បាននិយាយទៀតថា ប្រទេសហ្វីលីពីនបាននាំចេញផ្លែចេកចំនួន២,៣លានតោនកាលពីឆ្នាំ២០២៤ ដោយនាំមុខប្រទេសក្វាតេម៉ាឡាចំនួន២,២លានតោន។ លើសពីនេះ តាមរបាយការណ៍ដដែល បានបង្ហាញថា ចំណែកប្រទេសកូឡុំប៊ី ក៏បាននាំចេញផ្លែចេកចំនួន២,២លានតោនដែរ កាលពីឆ្នាំ២០២៤ ដែលបង្ហាញពីការប្រកួតប្រជែងកាន់តែខ្លាំងក្នុងចំណោមអ្នកផលិត និងអ្នកនាំចេញផ្លែចេករបស់ពិភពលោក។ ក្នងរយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំកន្លងមកនេះ ប្រទេសហ្វីលីពីន បាននឹងកំពុងប្រឹងប្រែង ដើម្បីរក្សាចំណាត់ថ្នាក់របស់ខ្លួននៅក្នុងទីផ្សារផ្លែចេករបស់ពិភពលោក ដែលកាលពីឆ្នាំ២០២៣ បានធ្លាក់មកនៅចំណាត់ថ្នាក់លេខ៣ បន្ទាប់ពីប្រទេសក្វាតេម៉ាឡា វ៉ាយកចំណាត់ថ្នាក់លេខ២។ ចំណែកនៅឆ្នាំ២០២៤ ប្រទេសកូស្តារីកា […]

photo_2025-07-22_08-10-39 (2)
មន្រ្តីជាន់ខ្ពស់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មផ្សព្វផ្សាយលើកទី២ ស្តីពីដំណើរការសិក្សា និងរៀបចំគោលនយោបាយម្រេចកម្ពុជា

ភ្នំពេញ៖ ឯកឧត្តម សំរិទ្ធ សាកុរា អនុរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និងជាអនុប្រធានក្រុមការងារបច្ចេកទេស ដើម្បីសិក្សាស្រាវជ្រាវ និងរៀបចំសេចក្តីព្រាងគោលនយោបាយម្រេចកម្ពុជាថ្មីៗនេះបានផ្សព្វផ្សាយថ្នាក់តំបន់លើកទី២ ស្តីពីដំណើរការសិក្សា ប្រមូលព័ត៌មាននិងទិន្នន័យ ឱកាស និងបញ្ហាប្រឈម ក្នុងគោលបំណងបង្កើតគោលនយោបាយម្រេចកម្ពុជា។ ការផ្សព្វផ្សាយនេះ ត្រូវបានរៀបចំដោយរដ្ឋបាលខេត្តមណ្ឌលគិរី មន្ទីរពាណិជ្ជកម្មខេត្ត និងរដ្ឋបាលស្រុកពេជ្រាដា ដោយមានការអញ្ជើញចូលរួមពីតំណាងអភិបាលនៃគណៈអភិបាលខេត្ដមណ្ឌលគិរី តំណាងក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ មន្ទីរក្រោមឱវាទរបស់ខេត្ត សមាគមសហព័ន្ធម្រេច និងគ្រឿងទេសកម្ពុជា ព្រមទាំងតំណាងសមាគមម្រេច អ្នកដាំដុះ ពាណិជ្ជករ និងក្រុមហ៊ុនកែច្នៃម្រេច ក្នុងខេត្តទាំងបី រួមមាន មណ្ឌលគិរី រតនគិរី  និងខេត្តព្រះវិហារ។ មន្រ្តីជាន់ខ្ពស់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​បញ្ជាក់ថា គោលបំណងបន្តផ្សព្វផ្សាយពីដំណើរការនៃការចាប់ផ្តើមរៀបចំគោលនយោបាយម្រេចកម្ពុជា និងប្រមូលធាតុចូល អនុសាសន៍តម្រង់ទិសបន្ថែម ដើម្បីឱ្យការរៀបចំគោលនយោបាយនេះ មានលក្ខណៈកាន់តែស៊ីជម្រៅ និងគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ដែលនឹងឆ្លើយតបតាមតម្រូវការទីផ្សារក្នុងស្រុក និងអន្តរជាតិ។ លើសពីនេះចំណុចសំខាន់នៃការរៀបចំគោលនយោបាយម្រេចកម្ពុជា ដែលនឹងក្លាយទៅជាផែនទីបង្ហាញផ្លូវដ៏សំខាន់ក្នុងការកំណត់ទិសដៅឱ្យបានច្បាស់លាស់សម្រាប់កម្ពុជា ដើម្បីទាញយកអត្ថប្រយោជន៍ពីផលិតកម្មម្រេច តាមរយៈការបង្កើតតម្លៃបន្ថែមនៅក្នុងខ្សែច្រវាក់ និងជួយបង្កើនប្រាក់ចំណូលកសិករនៅតាមទីជនបទ ជាពិសេស សំដៅជំរុញការនាំចេញម្រេចកម្ពុជាទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិ។ សម្រាប់គោលនយោបាយជាតិម្រេចនេះ គឺមានលក្ខណៈមិនខុសគ្នា​​ពីគោលនយោបាយជាតិស្តីពីស្វាយចន្ទី​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ ប៉ុន្មានឡើយ។ ពោលគឺគោលនយោបាយទាំងនេះ បង្កើតឡើងដើម្បីបង្កើនទិន្នផលដំណាំ កាត់បន្ថយថ្លៃដើម […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ