ដោយ ឡុង សារេត
ភ្នំពេញ៖ យោងតាមសហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា កាលថ្ងៃទី២៥ ខែកញ្ញា បានឱ្យដឹងថា សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជានឹងដឹកនាំក្រុមហ៊ុននាំចេញអង្ករចំនួន១៣ ដើម្បីចូលរួមតាំងបង្ហាញនូវផលិតផលអង្ករ ដែលមានគុណភាពល្អបំផុតរបស់កម្ពុជា និងធ្លាប់បានឈ្នះពានរង្វាន់អង្ករល្អបំផុតរបស់ពិភពលោក ទៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ម្ហូបអាហារអន្តរជាតិដ៏ធំជាងគេ ឈ្មោះថា ANUGA 2025 -International Foods Industry Trade Fair នៅទីក្រុងកូឡូញ ប្រទេសអាឡឺម៉ង់។
ពិធីនេះនឹងចាប់ផ្តើមពីថ្ងៃទី៤-៨ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៥ខាងមុខ ដោយមានតំណាងថ្នាក់ដឹកនាំរបស់ធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ និងជនបទ(ARDB) នឹងអញ្ចើញចូលរួមជាភ្ញៀវកិត្តិយសផងដែរ។
ទាក់ទងនិងព្រឹត្តិការណ៍ម្ហូបអាហារ ដែលត្រៀមរៀបចំនៅប្រទេសអាឡឺម៉ង់ នាពេលដ៏ខ្លីខាងមុខនេះ, ឧកញ៉ា ឡាយ ឈុនហួ ប្រធានសហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា បានប្រាប់ ARDB TVឱ្យដឹងថា ការចូលរួមរបស់កម្ពុជានៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍នៅប្រទេសឡឺម៉ង់ខាងមុខនេះ លោករំពឹងថា នឹងទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ធំៗចំនួន៦៖ (១)-បង្កើនឱកាសទីផ្សារនាំចេញ។ ពិព័រណ៍អាហារអន្តរជាតិ Anuga Foods គឺជាវេទិកាសំខាន់ក្នុងការបង្ហាញគុណភាពអង្ករកម្ពុជាដល់អ្នកទិញ និងអ្នកចែកចាយអន្តរជាតិ ព្រមទាំងជួយបង្កើតទំនាក់ទំនងផ្ទាល់ជាមួយអ្នកនាំចូលថ្មីៗ ជាពិសេសទីផ្សារអ៊ឺរ៉ុប ដែលកំពុងមានតម្រូវការអង្ករគុណភាពខ្ពស់។
(២)-លើកកម្ពស់ម៉ាក “អង្ករកម្ពុជា”។ ការចូលរួមបែបនេះជួយធ្វើឱ្យពិភពលោកស្គាល់ និងទទួលស្គាល់អង្ករកម្ពុជាច្រើនឡើង ជាពិសេសពូជអង្ករពាណិជ្ជសញ្ញា ឧទាហរណ៍អង្ករ ផ្ការំដួល (Phka Rumduol)។ ជាផ្នែកមួយនៃយុទ្ធសាស្រ្ត Branding និង Positioning អង្ករកម្ពុជាថា ជាផលិតផលកសិកម្មមានគុណភាព និងមានអត្តសញ្ញាណជាតិ។
(៣)-ទាក់ទាញវិនិយោគ និងបច្ចេកវិទ្យា៖ ការចូលរួមនឹងជួយបង្កើតឱកាសក្នុងការទាក់ទាញវិនិយោគថ្មីៗ ពិសេសផ្នែកកែច្នៃ និងបច្ចេកវិទ្យាផលិតស្រូវអង្ករ, វាអាចជួយដល់ការកែលម្អខ្សែសង្វាក់តម្លៃ និងការបន្ថែមតម្លៃលើផលិតផល (value-added products)។
(៤)-ពង្រឹងឥទ្ធិពលប្រទេសក្នុងវិស័យអង្ករ៖ កម្ពុជាអាចប្រើវេទិកានេះដើម្បីបង្ហាញខ្លួនថា ជាប្រទេសផលិត និងនាំចេញអង្ករដ៏សំខាន់មួយក្នុងតំបន់អាស៊ី, ជួយពង្រឹងឥទ្ធិពលក្នុងកិច្ចពិភាក្សាអន្តរជាតិ ស្តីពីពាណិជ្ជកម្ម និងកសិកម្ម។
(៥)-បង្កើនប្រាក់ចំណូលដល់កសិករ និងអ្នកផលិតក្នុងស្រុក៖ ប្រសិនបើអង្ករកម្ពុជាមានការចូលរួមកាន់តែច្រើនក្នុងទីផ្សារថ្មីៗ នោះតម្លៃលក់ និងទិន្នផលនាំចេញអាចកើនឡើង, វាអាចផ្លាស់ប្តូរជាការបង្កើនប្រាក់ចំណូលដល់កសិករ និងអ្នកផលិតក្នុងស្រុក និង (៦)-សិក្សាបន្ថែម Foods Trend និងតម្រូវការថ្មីៗ ក៏ដូចជាស្តង់ដារថ្មី។
ឧកញ៉ា ឡាយ ឈុនហួ មានប្រសាសន៍ថែមទៀតថា សម្រាប់ទីផ្សារអាឡឺម៉ង់ និងអ៊ឺរ៉ុបទូទៅ មានទំនោរជ្រើសរើសអង្ករក្រអូប ជាពិសេសសម្រាប់ម៉ាក និងគុណភាពអង្ករល្បីៗ ក្នុងនោះ៨៧ភាគរយ ជាប្រភេទអង្ករក្រអូប។ កាលពីឆ្នាំ២០២៤ កម្ពុជានាំចេញអង្ករប្រមាណជា១៧ ០០០តោនទៅកាន់ទីផ្សារអាឡឺម៉ង់ ហើយបើគិតត្រឹមខែ៨ ឆ្នាំ២០២៥ កម្ពុជាបាននាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារ អាឡឺម៉ង់បានប្រមាណ១២ ៥០០តោន ។
យោងតាមសេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានរបស់សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា បានគូសបញ្ជាក់ថា គោលបំណងនៃការចូលរួមនៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍តាំងពិរព័ណ៍នេះ គឺដើម្បីធ្វើពិពិធកម្មទីផ្សារ ដែលស្របទៅតាមគោលនបោយបាយរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ដែលមានក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ក្រសួង ឧស្សាហកម្ម វិទ្យាសាស្រ្ត បច្ចេកវិទ្យា និងនវានុវត្តន៍ លើស្ដង់ដារ និងលក្ខខណ្ឌសុវត្ថិភាពចំណីអាហារ និងក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ ជាសេនាធិការក្នុងការជំរុញផលិតផលចូលទីផ្សារ និងការដាំដុះតម្រូវតាមទីផ្សារ។
ព្រឹត្តិការណ៍ ANUGA 2025 ត្រូវបានបង្កើតដំបូងឡើងតាំងពីឆ្នាំ១៩១៩ ហើយមានការវិវត្តរីកចម្រើន និងក្លាយខ្លួនជាវេទិកាប្រមូលផ្ដុំដ៏សំខាន់មួយសម្រាប់ពិភពលោករបស់អ្នកជំនាញ និងអ្នកធ្វើការសម្រេចចិត្តលើការរៀបចំគោលនយោបាយផ្នែកចំណីអាហារ និងភេសជ្ជៈ។
ក្រុមហ៊ុននាំចេញទាំង១៣ ដែលនឹងចូលរួមតាំងបង្ហាញផលិតផលនៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ម្ហូបអាហារ ANUGA 2025 ស្ថិតក្រោមពន្លាសហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា៖ (១)-ក្រុមហ៊ុន ហ្គោលដេន រ៉ាយស៍ (ខេមបូឌា), (២)-ក្រុមហ៊ុន ឥណ្ឌូឆាយណា រ៉ាយស៍ មីល លីមីធីត,(៣)-ក្រុមហ៊ុន ហ្គោលដេន ស្ដារ រ៉ាយស៍ មីល អេន អ៊ីមផត អិចផត, (៤)-ក្រុមហ៊ុន អេមរុ រ៉ាយស៍ (ខេមបូឌា) (៥)-ក្រុមហ៊ុន កំពង់ធំ រ៉ាយស៍ មីល លីមីធីត, (៦)-ក្រុមហ៊ុន ស៊ីធី រ៉ាយស៍ អ៊ីមផត អិចផត ខូអិលធីឌី, (៧)-ក្រុមហ៊ុន ដេលី ហ្រ្វេស ហ្វ៊ូដ (ខេមបូឌា) ឯ.ក, (៨)-ក្រុមហ៊ុន ឡ អៀកហេង សេកមាស រ៉ាយស៍, (៩)-ក្រុមហ៊ុន ស៊ីកនេតឈ័រ រ៉ាយស៍ ឯ.ក, (១០)-ក្រុមហ៊ុន ហ្គោលដិន ដូនកែវ រ៉ាយស៍ មីល, (១១)-ក្រុមហ៊ុន ហ្វេតរ៉ាយស៍ បាត់ដំបង អិលធីឌី, (១២)-ក្រុមហ៊ុន អៀង ហ៊ាង អ៊ីមផត អិចផត ខូ អិលធីឌី និង (១៣)-ក្រុមហ៊ុន ព្រីម្លិះ ខបភើរេសិន៕