កសិផលក្នុងរដ្ឋមួយនៅសហរដ្ឋអាម៉េរិក បាត់ទីផ្សារដ៏ធំរបស់ខ្លួននៅក្នុងប្រទេសចិន ដោយសារបញ្ហាពន្ធ

ខារ៉ូឡាយណាខាងជើង៖ បន្ទាប់ពីការដំឡើងពន្ធរបស់អាម៉េរិក ប្រទេសចិនបានព្យាករណ៍ថា ខ្លួននឹងកាត់បន្ថយការនាំចេញផលិតផលកសិកម្មរបស់សហរដ្ឋអាមេរិក ដូចជាសាច់ជ្រូក និងសណ្តែកសៀង រួមទាំងទំនិញកសិឧស្សាហកម្មសំខាន់ៗជាច្រើនទៀត ដែលមានប្រភពពីក្នុងរដ្ឋ ខារ៉ូឡាយណាខាងជើង របស់សហរដ្ឋអាម៉េរិក។

យោងតាមប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយរបស់អាម៉េរិក បានឱ្យដឹងថា នាយកដ្ឋានកសិកម្ម និងសេវាកម្មអតិថិជន ប្រចាំរដ្ឋខារ៉ូឡាយណាខាងជើង បាននិយាយថា ទីផ្សារនាំចេញដ៏ធំសម្រាប់កសិករ និងអាជីវកម្មកសិឧស្សាហកម្ម នៅរដ្ឋខារ៉ូឡាយណាខាងជើង គឺនៅក្រៅសហរដ្ឋអាម៉េរិក ព្រោះប្រហែល៩៦ភាគរយនៃចំនួនប្រជាជនលើពិភពលោក តែងតែទិញកសិផលរបស់ខ្លួន។  ដូច្នេះ សហរដ្ឋអាម៉េរិក គួរតែយកចិត្តទុកដាក់បើកទីផ្សារបន្ថែមទៀត​​ នៅជុំវិញពិភពលោកសម្រាប់លក់ទំនិញកសិកម្ម និងចំណីអាហារ ផលិតនៅក្នុងរដ្ឋខារ៉ូឡាយណាខាងជើង ហើយគួរតែបន្តបង្កើតទំនាក់ទំនងផ្នែកពាណិជ្ជកម្ម អន្តរជាតិ​ នៅទូទាំងពិភពលោក។

របាយការណ៍ប្រចាំសប្តាហ៍របស់ក្រសួងកសិកម្មសហរដ្ឋអាមេរិក បានបង្ហាញពីការធ្លាក់ចុះគួរឱ្យកត់សម្គាល់ ទាំងការនាំចេញសណ្តែកសៀង និងសាច់ជ្រូក ទៅកាន់ប្រទេសចិន។  ការលក់សាច់ជ្រូករបស់សហរដ្ឋអាមេរិក គិតត្រឹមថ្ងៃទី១៧ ខែមេសា ឆ្នាំ២០២៥ បានធ្លាក់ពីជាង១២​ ០០០តោន  ក្នុងមួយសប្តាហ៍ មកនៅត្រឹមតែ ៥​ ៨០០តោន ដែលបរិមាណនេះ គឺជាការថយចុះចំនួន៧២ភាគរយក្នុងរយៈពេលត្រឹមតែមួយសប្តាហ៍ ហើយវាក៏ជាចំនួនទាបបំផុត សម្រាប់រយៈពេលដូចគ្នា ក្នុងឆ្នាំ២០២៥នេះ។

អ្នកវិភាគគោលនយោបាយ សម្រាប់មជ្ឈមណ្ឌលស្បៀងអាហារ ថាមពល និងជីវិត បាននិយាយថា «នេះគឺជាថ្ងៃអកុសលសម្រាប់កសិករ នៅក្នុងរដ្ឋ​ខារ៉ូឡាយណាខាងជើង ប៉ុន្តែវាងាយស្រួលទាយទុកមុន។  ប្រទេសចិន គឺជាអ្នកទិញសណ្តែកសៀងដ៏ធំបំផុតរបស់សហរដ្ឋអាមេរិក ដើម្បីយកទៅផលិតជាចំណីសត្វ។ ចិនក៏ជាទីផ្សារ ដែលកំពុងតែរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សសម្រាប់ផលិតផលសាច់ជ្រូករបស់អាមេរិក»។

បើយោងតាមទិន្នន័យអំពីអាជីវកម្មសាច់ជ្រូក បានឱ្យដឹងថា ប្រទេសចិន បានលុបចោលការនាំចូលសាច់ជ្រូកពីអាម៉េរិកចំនួន១២ ៣០០តោន ដែលជាការលុបចោលដ៏ធំបំផុត ចាប់តាំងពីខែឧសភា ឆ្នាំ២០២០  ដែលពេលជំងឺកូវីដ-១៩ កំពុងតែឆ្លងរាតត្បាតនៅទូទាំងពិភពលោក។

ចំណែកទិន្នន័យរបស់គយចិនវិញ​ បានបង្ហាញថា ក្នុងឆ្នាំ២០២៤ ប្រទេសចិន បាននាំចូលសាច់ជ្រូកក្នុងតម្លៃ៤,៦ពាន់លានដុល្លារ ដោយភាគច្រើននាំចូលពីប្រទេសផ្សេងៗ​ ក្រៅពីសហរដ្ឋអាមេរិក។  រីឯការនាំចេញសាច់ជ្រូករបស់អាមេរិកទៅកាន់ប្រទេសចិនវិញ មានទឹកប្រាក់ចំនួន៨៥៩លានដុល្លារ។

អ្នកវិភាគដដែលនេះ បាននិយាយទៀតថា «សម្រាប់សាច់ជ្រូករបស់កសិករក្នុងរដ្ឋ ខារ៉ូឡាយណា អ្នកទិញធំជាងគេទាំងបួន នៅក្នុងឆ្នាំ២០២៤ គឺកូរ៉េ ជប៉ុន អូស្ត្រាលី និងចិន សរុបទឹកប្រាក់រួមគ្នាជិត៣១៨លានដុល្លារ។  កូរ៉េ បានទិញសាច់ជ្រូកក្នុងទឹកប្រាក់ចំនួន១៨៧លានដុល្លារ ជប៉ុន ចំនួន៦៩,៤លានដុល្លារ អូស្ត្រាលី​ ចំនួន៣២,៩លានដុល្លារ ចំណែកប្រទេសចិន បានទិញក្នុងទឹកប្រាក់ចំនួន២៨,៦លានដុល្លារ»។

ចំណែកនៅក្នុងសេចក្តីរាយការណ៍ផ្សេងទៀត បានឱ្យដឹងថា ការនាំចេញសណ្តែកសៀងរបស់អាម៉េរិក ក៏បានធ្លាក់ចុះយ៉ាងខ្លាំងពី៧២ ០០០តោន ត្រឹមថ្ងៃទី១០ ខែមេសា មកនៅត្រឹមតែ១​ ៨០០តោន ត្រឹមថ្ងៃទី២៥ ខែមេសា​ ឆ្នាំ២០២៥នេះ។  កាលពីដើមខែមេសា ឆ្នាំ២០២៥ ប្រធានាធិបតីអាម៉េរិក លោក ដូណាល់ ត្រាំ (Donald Trump) បានដំឡើងពន្ធលើទំនិញនាំចូលពីប្រទេសចិន ដំបូងឡើយត្រឹម៨៤ភាគរយ ប៉ុន្តែក្រោយបានដំឡើងថែមដល់១៤៥ភាគរយ។  ក្រោយពេលអាម៉េរិក ដំឡើងពន្ធលឿនបែបនេះ​ បាន​បង្ខំ​ឱ្យ​មាន​ការ​សងសឹកតបមកវិញ ដោយប្រទេស​ចិន បានសម្រេច​​ដំឡើង​ពន្ធ​លើ​​សហរដ្ឋអាមេរិក ​ដល់​ទៅ១២៥ភាគរយ។

អ្នកវិភាគរូបនេះ​ បានបន្តទៀតថា រីឯទីផ្សារផ្សេងទៀតសម្រាប់សណ្តែកសៀងរបស់រដ្ឋ ខារ៉ូឡាយណាខាងជើង មានប្រទេសវៀតណាម ម៉ាឡេស៊ី ម៉ិកស៊ិក ប្រទេសថៃ និងកោះតៃវ៉ាន់។​ នៅក្នុងឆ្នាំ២០២៤ កោះតៃវ៉ាន់ គឺជាអ្នកធំជាងគេទី១ ដែលបានបញ្ជាទិញក្នុងទឹកប្រាក់ចំនួន១៩,៤ដុល្លារ ចំណែកប្រទេសចិន គឺជាអ្នកទិញធំជាងគេទី២ បានបញ្ជាទិញក្នុងទឹកប្រាកើចំនួន១៦,៩លានដុល្លារ។

ក្រោយមកប្រទេសចិន គឺជាអ្នកទិញសណ្តែកសៀងរបស់សហរដ្ឋអាម៉េរិក ច្រើនជាងគេលេខ១ ដូច្នេះការកាត់បន្ថយនេះនឹងជះឥទ្ធិពលយ៉ាងខ្លាំងដល់កសិឧស្សាហកម្មនៅក្នុងរដ្ឋ ខារ៉ូឡាយណាខាងជើង ដោយសារតែសណ្តែកសៀងស្ថិតក្នុងផលិតផលលំដាប់កំពូលទាំងប្រាំរបស់សហរដ្ឋអាម៉េរិក។

ប្រទេសចិន បានទិញចំនួន៤៨ភាគរយនៃការនាំចេញសណ្តែកសៀងរបស់សហរដ្ឋអាម៉េរិក។  បើយោងតាមការិយាល័យពាណិជ្ជកម្មអាមេរិក ក្នុងឆ្នាំ២០២២ រដ្ឋ​ខារ៉ូឡាយណាខាងជើង បាននាំចេញសណ្តែកសៀងក្នុងទំហំទឹកប្រាក់ចំនួន៤៤៦លានដុល្លារ។ កាលពីឆ្នាំមុន ការនាំចេញសណ្តែកសៀងមានចំនួនច្រើនជាង២៧លានតោន ដែលមានតម្លៃជាទឹកប្រាក់ចំនួន១២,៨ពាន់លានដុល្លារ ហេតុដូច្នេះ  កសិករ​ដាំសណ្តែកសៀង​របស់អាម៉េរិក​ព្រួយបារម្ភ​ថា ​តើ​អតិថិជន​ធំជាងគេ​របស់​ខ្លួន គឺប្រទេសចិន​នឹង​បន្ត​ទិញ​ពួកគាត់ឬ​អត់​។

យោងតាមទិន្នន័យរបស់ក្រសួងកសិកម្មសហរដ្ឋអាម៉េរិក បានឱ្យដឹងថា កាលពីឆ្នាំ២០២៤ ផ្ទៃដីសណ្តែកសៀង នៅក្នុងរដ្ឋ ខារ៉ូឡាយណាខាងជើង មានប្រមាណ១,៦១លានហិកតា ដោយធ្លាក់ចុះប្រហែល១០ ០០០ហិកតា តិចជាង២០២៣ ដែលមានផ្ទៃដីដាំដុះសរុបចំនួន១,៦២លានហិកតា។

គ្រាន់តែនៅក្នុងឆ្នាំ២០២៨ ដោយសារតែសង្រ្គាមពាណិជ្ជកម្ម លើកដំបូងរបស់លោក ដូណាល់ ត្រាំ ការនាំចេញសណ្តែកសៀងរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកទៅកាន់ប្រទេសចិន បានធ្លាក់ចុះជាងពាក់កណ្តាល ចំណែគកសិករចិញ្ចឹមជ្រូក បានប្រឈមមុខនឹងពន្ធដ៏ច្រើនលើសលប់ ដែលធ្វើឱ្យផលិតផលរបស់ពួកគេមិនមានការប្រកួតប្រជែងនៅលើទីផ្សារអន្តរជាតិបានឡើយ។ ការដំឡើងពន្ធនេះ​ គឺជា​រឿង​លំបាក​សម្រាប់​កសិករ​នៅ​ក្នុងរដ្ឋ ខារ៉ូឡាយណាខាងជើង ដែលដើម្បីរស់ ពួកគាត់ត្រូវតែ​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ទីផ្សារ​នៅក្នុងប្រទេសចិន​។

ចំណែកអ្នកវិភាគវិញ បានលើកឡើងថា ទោះបីជាមានការខិតខំប្រឹងប្រែង ដើម្បីរក្សាទំនាក់ទំនងពាណិជ្ជកម្មដ៏ល្អជាមួយប្រទេសចិនក៏ដោយ ក៏កសិករនៅរដ្ឋ ខារ៉ូឡាយណាខាងជើង នាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ កំពុងមានអារម្មណ៍ថា អ្នកទទួលផលប៉ះពាល់នៃសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មមុនគេ អាចជាពួកគេតែម្តង៕


cropped_image_l
ការស្ទង់មតិបង្ហាញថា តម្លៃអតិផរណាស្បៀងអាហាររបស់ជប៉ុន នឹងកើនឡើងក្នុងខែកក្កដា

តូក្យូ៖ ការស្ទាបស្ទង់មតិឯកជនមួយ បានបង្ហាញកាលពីថ្ងៃទី៣០ ខែមិថុនាថា គ្រប់គ្រួសារជនជាតិជប៉ុន នឹងបន្តជួបបញ្ហាចំណាយច្រើនក្នុងជីវភាពរស់នៅប្រចាំថ្ងៃ ដោយសារអតិផរណាស្បៀងអាហារឡើងថ្លៃចំនួនប្រាំដង នៅក្នុងខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥នេះ។ លទ្ធផលនៃការរកឃើញនេះ បានគូសបញ្ជាក់ពីអតិផរណានៅក្នុងសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេសជប៉ុន ដែលចាត់ទុកជាសញ្ញាឡើងតម្លៃទំនិញជាលំដាប់ រួមទាំងអត្រាការប្រាក់បន្ថែមផងដែរ។ ការស្ទង់មតិនេះត្រូវបានធ្វើឡើងតាមរយៈព័ត៌មានទទួលបានពីក្រុមហ៊ុនផលិតម្ហូបអាហារធំៗរបស់ជប៉ុនចំនួន១៩៥ក្រុមហ៊ុន ដោយបានបង្ហាញថា ពួកគេនឹងដំឡើងថ្លៃសម្រាប់មុខទំនិញចំនួន២​ ១០៥មុខ នៅក្នុងខែកក្កដានេះ ពោលគឺកើនឡើងប្រាំដង បើធៀបនឹងតម្លៃទំនិញ នៅក្នុងឆ្នាំ២០២៤ ដោយជាមធ្យមត្រូវឡើងថ្លៃ១៥ភាគរយ។ របាយការណ៍បានបង្ហាញថា ក្រៅពីការកើនឡើងតម្លៃរបស់វត្ថុធាតុដើម និងវិក្កយបត្រតម្លៃប្រើប្រាស់តាមផ្ទះ ក្រុមហ៊ុនបានលើកឡើងពីការកើនឡើងនៃថ្លៃការដឹកជញ្ជូន និងថ្លៃពលកម្ម ដែលជាហេតុផលសម្រាប់ការដំឡើងថ្លៃ។ របាយការណ៍នេះបាននិយាយថា «សន្ទុះនៃការដំឡើងថ្លៃលើម្ហូបអាហារ និងភេសជ្ជៈ នៅឆ្នាំ២ឥ២៥នេះ គឺឡើងខ្លាំងណាស់លើសពីឆ្នាំ២០២៤»។ តម្លៃ​ត្រូវ​បាន​កំណត់ឱ្យ​ឡើងថែម មាន​សម្រាប់​មុខ​ទំនិញ​ជា​ច្រើនមុខ​ ដែល​រួម​មានផលិផលធ្វើពី​អង្ករ ព្រម​ទាំង​សូកូឡា ស្ករ​កៅស៊ូ ដំឡូង​បារាំង និង​ទឹកជ្រលក់​ប៉ាស្តា។ នៅក្នុង​ចំណោម​ក្រុមហ៊ុន​ ដែល​បាន​ប្រកាស​ពី​គម្រោង​ដំឡើង​តម្លៃទំនិញ ​ចាប់ពី​ថ្ងៃ​ទី០១ ខែ​កក្កដា មានក្រុមហ៊ុនផលិតប៊ីចេង​ អាជីណូម៉ូតុ ដោយគ្រោង​នឹង​ដំឡើង​តម្លៃ​ផលិតផល​កាហ្វេ ​ប្រហែល២៥ ទៅ៥៥ភាគរយ ចំណែក​ក្រុមហ៊ុនផលិតទឹកដោះគោ ម៉ីជី នឹង​ដំឡើង​តម្លៃ​ឈីស និង​តម្លៃទឹកដោះគោ​រហូត​ដល់១១ភាគរយ។ របាយការណ៍ស្ទង់មតិ បាននិយាយទៀតថា […]

514284273_728487489983755_2707158184752331882_n
សហគ្រាសធុនមីក្រូ តូច និងមធ្យម ដើរតួគ្របដណ្តប់លើសកកម្មភាពសេដ្ឋកិច្ចចម្រុះ នៅកម្ពុជា

ភ្នំពេញ៖ សម្តេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត  នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពូជា កាលពីល្ងាចថ្ងៃទី២៧ ខែមិថុនា បានមានប្រសាសន៍ថា វិស័យសហគ្រាសធុនមីក្រូ តូច និងមធ្យម  កពុងតែដើរតួគ្របដណ្តប់លើសកកម្មភាពសេដ្ឋកិច្ចចម្រុះ និងបានបង្កើតការងារ មុខរបរ បង្កើតប្រាក់ចំណូល កាត់បន្ថយការចំណាកស្រុក ជួយប្រជាជនងាយរងគ្រោះឱ្យមានលំនឹងជីវភាព ជំរុញការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច ស្ថេរភាពសង្គម រួមចំណែកដល់ការរីកចម្រើននៃវិស័យឯកជន។ សម្តេចធិបតីនាយករដ្ឋមន្ត្រី បានលើកឡើងដូច្នេះ ក្នុងពិពីសំណេះសំណាល និងពិសារអាហារមហាសាមគ្គី គ្រួសារសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមនៅកម្ពុជា ( SME)ក្នុងឱកាសអបអរសាទរទិវាជាតិសហគ្រាសធុនមីក្រូ តូចនិងមធ្យមលើកទី២ នៅថ្ងៃទី២៧ ខែមិថនា ឆ្នាំ២០២៥។ នៅក្នុងឱកាសនេះដែរ សម្តេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បានចាត់ទុកការរៀបចំព្រឹត្តិការណ៍ប្រចាំឆ្នាំនេះ មានគោលដៅលើកកម្ពស់និងផ្តល់តម្លៃដល់សហគ្រាសធុនមីក្រូ តូចនិងមធ្យមដែលជាមូលដ្ឋានគ្រឹះ និងជាកម្លាំងចលករជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងការអភិវឌ្ឍប្រកបដោយភាពធន់ បរិយាបន្ន និងចីរភាព។ សមិទ្ធផល និងវឌ្ឍនភាព ផ្នែកសង្គមសេដ្ឋកិច្ច ដែលកម្ពុជាសម្រេចបានក្នុងរយៈពេលជាងពីរទសវត្សរ៍ បានបង្កើតមោទនភាពជាតិជាថ្មីនេះ គឺការឈានឆ្ពោះទៅការចាកចេញពីក្រុមប្រទេសមានការអភិវឌ្ឍតិចតួចនៅឆ្នាំ២០២៩។ សម្តេចធិបតីលើកឡើងថា សហគ្រាសធុនមីក្រូ តូច និងមធ្យមនៅកម្ពុជាពិតជាបានចូលរួមចំណែកយ៉ាងសំខាន់ ហើយត្រូវមានតួនាទីគន្លឹះក្នុងដំណើរឆ្ពោះទៅគោលដៅនេះ។ […]

Sample Front
សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជាបដិសេធកញ្ចប់អង្ករមានរូបភាពស្រដៀងទង់ជាតិថៃ មិនមែនបោះពុម្ពនៅកម្ពុជាឡើយ

ភ្នំពេញ៖ សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា កាលពីថ្ងៃទី២៩ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥ បានបដិសេធចំពោះអង្ករច្រកក្នុងបាវ ដែលមានទម្ងន់២៥គីឡូក្រាម និង៥០គីឡូក្រាមថា ជាផលិតផលរបស់ប្រទេសកម្ពុជា ប៉ុន្តែមានសញ្ញាស្រដៀងទៅនឹងទង់ជាតិប្រទេសថៃ។ សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា  បានបញ្ជាក់យ៉ាងច្បាស់ថា «ប្រទេសកម្ពុជាប្រកាន់យ៉ាងខ្ជាប់ខ្ជួនទៅនឹងច្បាប់ម៉ាកពាណិជ្ជនាម និងអំពើនៃការប្រកួតប្រជែងមិនស្មោះត្រង់ ដែលបានហាមឃាត់លើការប្រើប្រាស់និមិត្តសញ្ញាដែលដូច ឬស្រដៀង ឬមានផ្នែកណាមួយដូចទៅនឹងទង់ជាតិរបស់ប្រទេសនានា នៅលើពិភពលោក»។ នៅក្នុងសេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានចុះថ្ងៃទី២៩ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥ បានរៀបរាប់ថា​ ថ្មីៗនេះមានការបង្ហោះព័ត៌មានស្តីអំពីអង្ករកម្ពុជា ដែលបានដាក់លក់រាយនៅតាមបណ្តាញអនឡាញនៅទីផ្សារប្រទេសចិន ជាប្រភេទនៃការវេចខ្ចប់៥គីឡូក្រាម ដែលបានសរសេរអក្សារចិន និងអក្សរថៃ និងបោះពុម្ពនៅលើកញ្ចប់ដោយមានសញ្ញាស្រដៀងទៅនឹងទង់ជាតិប្រទេសថៃ ព្រមទាំងបង្ហាញអំពីប្រភពដើមថា ជាអង្កររបស់កម្ពុជា។ សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា បានលើកឡើងថា «ក្រោយពីបានធ្វើការសិក្សាស្រាវជ្រាវ និងស៊ើបអង្កេតលើសមាជិកសហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជាទាំងអស់ ដែលបាននាំចេញអង្ករទៅប្រទេសចិន និងបានសហការជាមួយក្រុមហ៊ុនត្រួតពិនិត្យគុណភាពនាំចេញរបស់ប្រទេសចិន CCIC (Cambodia) Co., Ltd.  សហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា សូមបញ្ចាក់ថា កញ្ចប់អង្ករ ដែលមានរូបភាពស្រដៀងទៅនឹងទង់ជាតិប្រទេសថៃខាងលើ មិនត្រូវបានបោះពុម្ពក្នុងប្រទេសកម្ពុជាឡើយ។  ការនាំចេញអង្ករពីកម្ពុជាទៅប្រទេសចិន ស្ទើរតែទាំងស្រុងជាប្រភេទអង្ករច្រកក្នុងបាវ ដែលមានទម្ងន់២៥គីឡូក្រាម និង៥០គីឡូក្រាម»៕

photo_2025-06-27_20-27-55
ពិព័រណ៍ផ្លែឈើបាត់ដំបង២០២៥ ផ្តល់ឱកាសដល់ម្ចាស់ចម្ការ និងផលិតករដាក់លក់ផលិតផលជូនពលរដ្ឋក្នុងស្រុក

បាត់ដំបង៖ រដ្ឋបាលខេត្តបាត់ដំបង នៅថ្ងៃទី២៧ខែមិថុនាថ្មីនេះ បានបើកព្រឹត្តិការណ៍ “ផ្លែឈើបាត់ដំបង២០២៥” ដើម្បីផ្តល់ឱកាសដល់ម្ចាស់ចម្ការបានយកផលិតផលរបស់ខ្លួនមកដាក់តាំងលក់ជូនដល់ប្រជាពលរដ្ឋ ដែលជាអ្នកទទួលទានបានស្គាល់ឱ្យកាន់តែច្បាស់នូវបន្លែ ផ្លែឈើ និងផលិតនៅក្នុងស្រុកផ្សេងៗ ក្រោមការអញ្ចើញចូលជាអធិបតីភាពពីឯកឧត្តម អ៊ុយ រី ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាខេត្ត  និងឯកឧត្តម សុខ លូ អភិបាលនៃគណៈអភិបាលខេត្តបាត់ដំបង និងលោកជំទាវ។ ក្នុងឱកាសនេះដែរ ឯកឧត្តម សុខ លូ អភិបាលនៃគណៈអភិបាលខេត្តបាត់ដំបង បានឱ្យដឹងថា គោលបំណងសំខាន់នៃការរៀបចំព្រឹត្តិការណ៍ផ្លែឈើបាត់ដំបងឆ្នាំ២០២៥នេះ គឺដើម្បីរៀបចំឱ្យបងប្អូនអ្នកដាំបន្លែ ផ្លែឈើ និងកសិផលផ្សេងៗទៀត បានយកមកតាំងបង្ហាញ និងលក់ជូនដល់ទទួលទាននៅក្នុងខេត្ត បានដឹងកាន់តែច្បាស់ ហើយសង្ឃឹមថាព្រឹត្តិការលើកទី១នេះ នឹងនាំមកនូវក្ដីសប្បាយរីករាយជូនដល់ប្រជាពលរដ្ឋ ជាពិសេសម្ចាស់ចម្ការបានលក់ដូរបន្លែ ផ្លែឈើ និងផលិតផលរបស់ខ្លួន។ លោក បិត ហ៊ុន ម្ចាស់ចម្ការទុរេនសំឡូតចាស់ ដែលបាននាំយកផ្លែទុរេនចូលដាក់តាំង និងលក់នៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ខាងលើបានឱ្យដឹងថា ព្រឹត្តិការណ៍ផ្លែឈើបាត់ដំបង២០២៥នេះ មានអ្នកចូលរួមយ៉ាងច្រើនកុះករ និងបានជួយទិញផ្លែទុរេនខេត្តបាត់ដំបងបានច្រើននៅតាមស្តង់។ ជាក់ស្តែងនៅថ្ងៃទី១ លោកបានលក់អស់ផ្លែទុរេន៦០០គីឡូក្រោម ថ្ងៃទី២លក់បានជាងពីរតោន និងថ្ងៃទី៣ លក់បានជាងមួយតោន។ លោបាននិយាយថា នៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ផ្លែឈើបាត់ដំបង ចាប់ពីថ្ងៃទី២៧ ដល់ថ្ងៃទី២៩ ខែមិថុនានេះ […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ