ផលិតផលគ្រាប់ស្វាយចន្ទីកម្ពុជាកំពុងមានសក្តានុពលលើទីផ្សារសំខាន់ៗចំនួន ៤នៅលើពិភពលោក

ភ្នំពេញ៖ គិតមកដល់ត្រឹមខែតុលាឆ្នាំ២០២៤នេះ ផលិតផលគ្រាប់ស្វាយចន្ទីរបស់កម្ពុជាបាននិងកំពុងមានសក្តានុពលលើទីផ្សារសំខាន់ៗចំនួន៤នៅលើពិភពលោក មានទីផ្សារប្រទេសចិន ទីផ្សារអឺរ៉ុប  ទីផ្សារអារ៉ាប់ និងទីផ្សារសហរដ្ឋអាមេរិក។

លោក អួន ស៊ីឡុត ប្រធានសមាគមស្វាយចន្ទីកម្ពុជាបានឱ្យដឹងថា មកដល់សព្វថ្ងៃនេះ ផលិតផលគ្រាប់ស្វាយចន្ទីកម្ពុជាកំពុងមានសក្តានុពលនៅលើទីផ្សារប្រទេសចិន ទីផ្សារអឺរ៉ុប ទីផ្សារអារ៉ាប់ និងទីផ្សារអាមេរិក  ហើយនៅក្នុងនោះចិន ជាទីផ្សារមានសក្តានុពលខ្លំាងជាងគេ ។

លោកបន្តថា “សព្វថ្ងៃនេះវិនិយោគិនចិនកំពុងសម្លឹងមើលកម្ពុជា។ កាលពីមុនចិនមិនទាន់ដឹងថាកម្ពុជាមានផ្ទៃដីដាំស្វាយចន្ទីធំ ហើយអាចផលិតគ្រាប់ស្វាយចន្ទីបានល្អនោះទេ ប៉ុន្តែពេលនេះបានដឹងច្បាស់ហើយ ហើយនៅពេលខាងមុខនេះខាងមុខនឹងមានហ៊ុនចិនមួយមកទស្សនកិច្ចកម្ពុជា យើងនឹងយកផែនទីបង្ហាពីតំបន់ដាំដុះស្វាយចន្ទីដែលក្រសួងកសិកម្មនិងដៃគូបានបង្កើតឡើងនេះទៅបង្ហាញដល់ខាងក្រុមហ៊ុនពីសក្តានុពលវិស័យស្វាយចន្ទីរបស់កម្ពុជា។

ចំណែកទីផ្សារចំនួន៣ផ្សេងទៀត យើងកំពុងតែមានទំនាក់ទំនងល្អជាមួយគាត់ ហើយពួកគាត់ចង់បានផលិតផលគ្រាប់ស្វាយចន្ទីកម្ពុជា តែកម្ពុជាមិនទាន់អាចផលិតគ្រាប់ស្វាយចន្ទីកែច្នៃរួចជូនពួកគាត់បាន ដោយសារតែសហគ្រាសកែច្នៃក្នុងស្រុកខ្វះទុនបង្វិលទិញគ្រាប់ស្វាយចន្ទីទុកធ្វើការកែច្នៃ”។

បើយោងតាមលោក អួន ស៊ីឡុត ថា ក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ននេះដោយសារតែថ្លែដើមផលិតគ្រាប់ស្វាយចន្ទីខ្ពស់ ជាហេតុធ្វើឱ្យពិបាកក្នុងការប្រកួតប្រជែងនៅលើទីផ្សារអន្តរជាតិ ហើយដើម្បីធ្វើឱ្យតម្លៃដើមផលិតធ្លាក់ចុះទាប ខាងសមាគមស្វាយចន្ទីកម្ពុជាមានយុទ្ធសាស្ត្រចំនួន២។ទី១ ត្រូវប្រមូលផ្តុំរោងចក្រស្វាយចន្ទីនៅជុំគ្នាតាមរយៈការបង្កើតជាសួនកសិឧស្សាហកម្មដែលទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ដូចទៅនិងតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសពីរាជរដ្ឋាភិបាល និងទី២ ជួយដល់កសិករក្នុងការដាំដុះស្វាយចន្ទីឱ្យចំណាយថ្លៃដើមអស់តិច តែទទួលបានផលច្រើន តាមរយៈការដាក់ពង្រាយមន្ត្រីកសិកម្មឃុំរបស់ក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់និងនេសាទ។

លោក អួន ស៊ីឡុត មានប្រសាសន៍ថា “ពេលយើងអាចកាត់បន្ថយថ្លៃដើមផលិតបាន ដល់ពេលនោះផលិតផលរបស់កម្ពុជាយើងអាចប្រណាំងប្រជែងជាមួយទីផ្សារអន្តរជាតិបាន ហើយក្នុងពេលបច្ចុប្បន្នសមាគមស្វាយចន្ទីកម្ពុជាមិននៅរងចំាជំនួយពីខាងដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ឬអង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាលផ្សេងៗនោះទេ យើងកំពុងតែបង្កើតជាគំរូមួយដែលយើងអាចធ្វើបាន គឺយើងបង្កើតជាមជ្ឈមណ្ឌលប្រមូលទិញគ្រាប់ស្វាយចន្ទីនៅក្នុងខេត្តកំពង់ធំសាកល្បងមានចំនួន៤ឃ្លាំង។

យោងតាមប្រធានសមាគមស្វាយចន្ទីកម្ពុជាខាងលើ មកដល់ចុងខែតុលាឆ្នាំ២០២៤នេះ លោកសង្កេតឃើញមានសហគ្រាសកែច្នៃគ្រាប់ស្វាយចន្ទីមានចំនួន៤៤សហគ្រាស ក្នុងនោះសហគ្រាសធុនមធ្យមមានចំនួន៦ដែលមានសមត្ថភាពផលិតគ្រាប់ស្វាយចន្ទីចន្លោះពី៧ ០០០ទៅ១៤ ០០០តោននៅក្នុងមួយឆ្នាំ ក្រៅពីនេះជាសហគ្រាសកែច្នៃខ្នាតតូចលក្ខណៈគ្រួសារដែលអាចផលិតបានប្រមាណ១០០តោនក្នុងមួយឆ្នាំ។

សមាគមស្វាយចន្ទីកម្ពុជានិងដៃគូពាក់ព័ន្ធប្រឹងប្រែងដើម្បីឱ្យពួកគាត់អាចចេះធ្វើគម្រោងអាជីវកម្ម ក៏ដូចជារបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុប្រចំាឆ្នាំរបស់ពួកគាត់ ដើម្បីឱ្យក្រុមហ៊ុនរបស់គាត់មានលក្ខណៈស្តង់ដារ អាចទទួលបាននូវការវិនិយោគឬទទួលបានប្រាក់កម្ចីដែលមានអត្រាការប្រាក់អនុគ្រោះនានា៕


20240501_01160109000003_L00
ផ្លែឪឡឹកនៅកូរ៉េខាងត្បូង កំពុងឡើងថ្លៃដោយសារអាកាសធាតុក្តៅខុសពីធម្មតា

សេអ៊ូល៖ អាកាសធាតុក្តៅខុសពីធម្មតា បានចូលមកដល់ប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងលឿនជាងរដូវកាលធម្មតា ដោយកំពុងតែធ្វើឱ្យតម្លៃបន្លែ និងផ្លែឈើដូចជាឪឡឹកកំពុងតែឡើងថ្លៃ  បង្កើនបន្ថែមសម្ពាធលើតម្លៃគ្រឿងទេសឱ្យឡើងខ្ពស់ជាងតម្លៃអាហារកែច្នៃ និងការទទួលទានអាហារនៅក្រៅផ្ទះ។ បើយោងតាមទិន្នន័យពីសាជីវកម្មកសិកម្ម និងអាហារកូរ៉េ បានឱ្យដឹងថា គិតត្រមឹថ្លៃទៅ៩ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥ តម្លៃលក់រាយជាមធ្យមនៃឪឡឹកមួយផ្លែ មានតម្លៃ២៦ ០៩១វ៉ុន​ ឬស្មើនឹង១៩ដុល្លារ គឺកើនឡើង៣១,៧ភាគរយ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងមធ្យមភាគតាមរដូវក្នុងរយៈពេលប្រាំឆ្នាំកន្លងមក ដោយតម្លៃផ្លែ​ឪឡឹក​កំពុង​ឡើង​ថ្លៃ ដោយសារ​ការ​ផ្គត់ផ្គង់​មិន​អាច​រក្សា​បាន​តាម​តម្រូវការ​។ ប្រធានផ្នែកទស្សនវិស័យដំណាំសាកវប្បកម្ម នៅវិទ្យាស្ថានសេដ្ឋកិច្ចជនបទកូរ៉េ បានមានប្រសាសន៍ថា ការនាំចេញពីផ្លែឪឡឹកចេញជាតំបន់ផលិតកម្មដ៏សំខាន់ គួរតែចាប់ផ្តើមនៅដើមខែកក្កដា។ ប៉ុន្តែភ្លៀងធ្លាក់ខ្លាំងកាលពីខែមុន និងកង្វះពន្លឺព្រះអាទិត្យបានពន្យារពេលការប្រមូលផល។ តម្រូវការក៏មាននិន្នាការកើនឡើងក្នុងកំឡុងឆ្នាំរដូវក្តៅ ដែលដាក់សម្ពាធលើតម្លៃកើនឡើង។ បានប្រធានបានព្យាករណ៍​ថា តម្លៃ​ឪឡឹក​ទំនង​ជា​នៅ​តែ​ខ្ពស់​សម្រាប់​ពេល​នេះ​ ដោយនៅក្នុងរបាយការណ៍មុននេះ បាននិយាយថា តម្លៃនឹងនៅតែខ្ពស់ជាងកាលពីឆ្នាំមុន ដោយសារសីតុណ្ហភាពឡើងកាន់តែខ្ពស់ និងតម្លៃកើនឡើង។ វិទ្យាស្ថានសេដ្ឋកិច្ចជនបទកូរ៉េ ​​បាននិយាយថា ទោះបីជាតម្លៃផ្លែឪឡឹករបស់កូរ៉េ បានធ្លាក់ចុះបន្តិចក្នុងប៉ុន្មានថ្ងៃថ្មីៗនេះក៏ដោយ ប៉ុន្តែតម្លៃត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងកើនឡើងម្តងទៀតនៅពាក់កណ្តាលខែកក្កដា ដោយសារការនាំចេញធ្លាក់ចុះ។ ចំណែកតម្លៃផ្លែត្រសក់ទុំក៏កើនឡើងផងដែរ ដោយតម្លៃលក់រាយជាមធ្យម៩ ៥៧៤វ៉ុនក្នុងមួយផ្លែ គឺកើនឡើង៧,៨ភាគរយពីមធ្យមភាគតាមរដូវ។ តម្លៃ​ប៉េងប៉ោះ​ក៏​ឡើង​ថ្លៃ​ដែរ ដែលតម្លៃលក់រាយជាមធ្យមសម្រាប់ប៉េងប៉ោះមួយគីឡូក្រាម  ឡើងដល់៤​ ១០០វ៉ុន គឺកើនឡើង៥,៧ភាគរយពីមធ្យមភាគតាមរដូវ។ រីឯផ្លែប៉េងប៉ោះ ឈៀរី […]

some-boer-goats-horns-walking-farm-field-canada-boer-goats-horns-walking-farm-field-canada-256686870
សាច់ពពែរបស់អាហ្វ្រិកខាងត្បូង មានតម្រូវការ​កាន់តែច្រើននៅលើសកលលោក

ទីក្រុងខេប៖ តម្រូវការសាច់ពពែជាសកលកំពុងកើនឡើងកាន់ច្រើន ដោយសារវាមានអត្ថប្រយោជន៍ដល់សុខភាព វប្បធម៌ និងជំនឿសាសនា នៅតាមបណ្តាប្រទេសនានានៅជុំវិញពិភពលោក។ ក្រុមហ៊ុនរក្សាទិន្នន័យសម្រាប់ពាណិជ្ជកម្ម ដែលជាអង្គការសង្កេតការណ៍នៃភាពស្មុគស្មាញផ្នែកសេដ្ឋកិច្ចបានរាយការណ៍ថា ក្នុងរយៈពេលប្រាំឆ្នាំកន្លងមកនេះ ពាណិជ្ជកម្មសាច់ពពែបានកើនឡើងក្នុងអត្រាប្រចាំឆ្នាំ១,៧៦ភាគរយ។ កាលពីនៅឆ្នាំ២០២៣ អ្នកនាំចូលសាច់ពពែសំខាន់ៗ គឺប្រទេសអារ៉ាប់រួមចំនួន៣០,៣ភាគរយ, សហរដ្ឋអាម៉េរិកចំនួន១៧,៤ភាគរយ និងកូរ៉េខាងត្បូងមានចំនួន៩,៩ភាគរយ។ ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ របាយការណ៍ពីភ្នាក់ងារសាច់សត្វ និងជិវិតសត្វរបស់ប្រទេសអូស្ត្រាលី បានកត់សម្គាល់ពីការកើនឡើងចំនួន៤៤ភាគរយនៃតម្រូវការរបស់ប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងសម្រាប់សាច់ពពែរបស់អូស្ត្រាលី កាលពីឆ្នាំ២០២៤ ដែលបាននាំចេញសាច់ពពែទៅកាន់កូរ៉េខាងត្បូង កើនឡើងចំនួន៦៧៥ភាគរយ ចាប់តាំងពីឆ្នាំ២០២០។ ចំណែកតម្រូវការសាច់ពពែសម្រាប់ប្រទេសទ្រីនីដាត និងតូបាហ្គោ ក៏បានកើនឡើងផងដែរ ដោយកើនឡើងចំនួន១៨ភាគរយ ពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ។ ទន្ទឹមនឹងនេះដែរ សហរដ្ឋអាម៉េរិកនៅតែជាទីផ្សារនាំចេញដ៏ធំបំផុតតែមួយគត់សម្រាប់សាច់ពពែអូស្ត្រាលី ដែលស្មើនឹងចំណែកបរិមាណជាមធ្យមជិត៦០ភាគរយ ក្នុងរយៈពេលប្រាំឆ្នាំចុងក្រោយនេះ។ ប្រទេសអូស្ត្រាលី គឺជាប្រទេសនាំចេញសាច់ពពែធំជាងគេបំផុត នៅលើពិភពលោក ដែលមានចំនួន៥៥ភាករយនៃបរិមាណសាច់ពពែសរុបរបស់ពិភពលោក ដូច្នេះ ចលនាពាណិជ្ជកម្មពីប្រទេសទាំងនោះមានឥទ្ធិពលយ៉ាងខ្លាំងទៅលើនិន្នាការផ្គត់ផ្គង់ និងតម្រូវការសាច់ពពែជាសកល។ ចំណែកប្រទេសកេនយ៉ា គឺជាប្រទេសនាំចេញសាច់ពពែធំជាងគេទី២ នៅលើពិភពលោក ដែលមានទំហំទឹកប្រាក់ចំនួន២៨ភាគរយ នៃពាណិជ្ជកម្ម បន្ទាប់មកប្រទេសអេត្យូពីចំនួន១២ភាគរយ អេស្ប៉ាញចំនួនប្រាំភាគរយ និងរី​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ឯប្រទេសបារាំងមានចំនួនបីភាគរយ។ ខណៈពេលអាហ្រ្វិកខាងត្បូងមានឧស្សាហកម្មផលិតសាច់ពពែ ដែលកំពុងរីកចម្រើន ការនាំចេញនៅតែមានបរិមាណតិចតួចនៅឡើយ។  លើសពីនេះ តម្រូវការក្នុងស្រុកលើសពីការផ្គត់ផ្គង់ ដែលមិនត្រឹមតែកំណត់ការនាំចេញប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងផ្គត់ផ្គង់ដល់អ្នកលក់រាយផងដែរ។ លោកនាយកប្រតិបត្តិនៃអង្គការអ្នកផលិតសាច់ក្រហម […]

IMG_0446
ផ្លែក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់ ខេត្តក្រចេះ ចាប់ផ្តើមទទួលបានការគាំទ្រពីផ្សារទំនើបធំៗ នៅរាជធានីភ្នំពេញ ដើម្បីលើកកម្ពស់ផលិតផលខ្មែរ

ខេត្តក្រចេះ៖ ផ្លែក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់ ដែលជាផលិតផលម៉ាកសម្គាល់ភូមិសាស្ត្រទំនិញ ប្រចាំខេត្តក្រចេះ បាននិងកំពុងទទួលបានការគាំទ្រពីផ្សារទំនើប អ៊ីអន និងផ្សារទំនើបជីបម៉ុង នៅក្រុងភ្នំពេញ ដែលបង្ហាញឱ្យឃើញពីការចូលរួមលើកកម្ពស់ផលិតផលក្នុងស្រុក និងធ្វើឱ្យកសិករ ដែលជាអ្នកដាំក្រូចថ្លុងជនៅលើកោះទ្រង់ មានក្តីរំពឹងលើទីផ្សារនាថ្ងៃអនាគត។ អ្នកស្រី ហុង ចាន់ណា ប្រធានសមាគមអ្នកដាំក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់ ខេត្តក្រចេះ បានឱ្យដឹងថា នៅក្នុងរយៈពេលពីរបីខែកន្លងមកនេះ ផ្លែក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់ ចាប់ផ្តើមទទួលបានការគាំទ្រពីផ្សារទំនើប អ៊ីអន និងផ្សារទំនើបជីបម៉ុង នៅក្រុងភ្នំពេញ ក្នុងបរិមាណជាង១៦០០ផ្លែ។ បើតាមអ្នកស្រីប្រធានសមាគន បានឱ្យដឹងថា ក្នុងចំណោមផ្លែក្រូចថ្លុងសរុបជាង១៦០០ផ្លែ ក្នុងនោះផ្សារទំនើបអ៊ីអន ទទួលយកជាង១០០០ផ្លែ ចំណែកផ្សារជីបម៉ុង សម្រេចទទួលយកចំនួន៦០០ផ្លែ ហើយនៅគ្រាបន្ទាប់នឹងនៅបន្តជួយលើកស្ទួយផលិតផលរបស់សមាគមអ្នកដាំក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់ថែមទៀត។ អ្នកស្រីបានបន្តថា «រាល់ថ្ងៃនេះខាងផ្សារទំនើបនៅក្រុងភ្នំពេញ បានជួយលើកកម្ពស់ផលិតផលក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់ ក្នុងនាមខ្ញុំជាប្រធានសមាគមមានការសប្បាយចិត្ត ហើយនៅពេលខាងមុខ ខ្ញុំនឹងខិតខំប្រឹងប្រែងរកទីផ្សារថ្មីបន្ថែមទៀត, ព្យាយាមពន្យល់ដល់កសិករឱ្យយកចិត្តទុកដាក់មើលការថែទាំ និងការពារដើមក្រូចថ្លុងពីសត្វល្អិតចង្រៃទាំងអស់គ្នា ដើម្បីងាយស្រួលនាំចូលទៅកាន់ទីផ្សារទំនើប»។ អ្នកស្រីបានលើកឡើងទៀតថា  ស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់ចាប់ផ្តើមប្រមូលផលបណ្តើរៗដូចសព្វថ្ងៃនេះ ក្រៅពីនាំទៅលក់នៅតាមផ្សារទំនើប នៅក្រុងភ្នំពេញជាង១៦០០ផ្លែ ក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់ក៏បានចែកចាយទៅតាមទីផ្សារក្នុងតំបន់ បានជាង១ពាន់ផ្លែផងដែរ។ សូមជម្រាបជូនផងដែរថា កាលថ្ងៃទី២៥ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០១៨ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានប្រកាសដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ជាផ្លូវការនូវម៉ាកសម្គាល់ភូមិសាស្ត្រទំនិញ  ក្រូចថ្លុងកោះទ្រង់ […]

Sample Front
ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កៅ ថាច អញ្ជើញសួរសុខទុក្ខកសិករ និងជួបជាមួយអ្នកទិញកសិផលខ្មែរ នៅតាមបណ្តាខេត្តជាប់ព្រំដែនថៃ ហើយសុំទូទាត់ជាប្រាក់រៀល ដើម្បីកាត់បន្ថយហានិភ័យនៃអត្រាប្តូរប្រាក់

ប៉ៃលិន- បាត់ដំបង់៖ ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កៅ ថាច ប្រតិភូរាជរដ្ឋាភិបាលទទួកបន្ទុកជាអគ្គនាយកធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងកសិកម្ម និងលោក គឹម លាស់ ប្រធានក្រុមហ៊ុនហង្ស ហាវេស  ដែលជាក្រុមហ៊ុននាំចេញដំឡូងមីដ៏ធំ ទៅទីផ្សារប្រទេសចិន នារសៀលថ្ងៃទី១៣ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥នេះ បានអញ្ជើញពិនិត្យមើលទីលានហាល និងឃ្លាំងស្តុកទុកដំឡូងមីក្រៀម ដែលមានទីតាំងស្ថិតខេត្តឧត្តរមានជ័យ និងខេត្តបន្ទាយមានជ័យ។ បន្ទាប់ពីបានអញ្ជើញចុះពិនិត្យមើលទីតាំង ទីលានហាលដឡូងមី សំខាន់ៗ នៅខេត្តឧត្តរមានជ័យរួចមក ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កៅ ថាច និងលោក គឹម លាស់ ប្រធានក្រុមហ៊ុនហង្ស ហាវេស បានបន្តពិនិត្យមើលសក្តានុពល និងការប្រមូលទិញដំឡូងមី របស់កសិករក្នុងស្រុកថ្មពួក និងស្រុកស្វាយចេក ខេត្តបន្ទាយមានជ័យបន្ថែមទៀត។ ក្រោយការស្តាប់មតិលើកឡើង និងការបញ្ជាក់ពីប្រជាពលរដ្ឋ ព្រមទាំងម្ចាស់ទីលានហាល និងពាណិជ្ជករអ្នកប្រមូលទិញប្រមាណ១០ទីតាំងខាងលើ ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កៅ ថាច បានណែនាំឲ្យម្ចាស់ឃ្លាំង និងក្រុមអ្នកប្រមូលទិញត្រូវសហការជាមួយក្រុមហង្ស ហាវេស ដែលជាអ្នកនាំចេញដ៏ធំ និងធនាគារ  ARDB លើផ្នែកឥណទាន ដែលមានអត្រាការប្រាក់អនុគ្រោះផងដែរ។ បន្ថែមពីនេះ ក្នុងនាមធនាគារ  […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ