​ ​ខ្ទឹមក្រហម​ឥណ្ឌា ចូលដល់រដូវប្រមូលសម្រាប់​នាំ​ចេញទៅកាន់ទីផ្សារអាស៊ី

ញូវដេលី៖ ក្រុមហ៊ុននាំចេញខ្ទឹមក្រហមរបស់ឥណ្ឌា បាននិយាយថា​ ការនាំចេញខ្ទឹមក្រហមរបស់ឥណ្ឌា ចាប់ផ្តើមមានស្ថិរភាពល្អនៅក្នុងរដូវប្រមូលផល ​ឆ្នាំ២០២៥នេះ ដោយមានខ្សែសង្វាក់ផលិតកម្មយ៉ាងរឹងមាំ ក្រោមគោលនយោបាយបន្ធូរបន្ថយពន្ធរបស់រដ្ឋាភិបាលឥណ្ឌា ស្របពេលមានតម្រូវការនាំចេញកាន់តែច្រើនឡើងនៅក្នុងទីផ្សារអាស៊ី។

គេហទំព័របន្លែ និងផ្លែឈើ ហ្វ្រេសផ្លាស្សា (Freshplaza) បានចេញផ្សាយដោយដកស្រងសម្តីអ្នកនាំចេញ​ ដែលបាន​លើក​ឡើង​ថា​ «​រហូត​មក​ដល់​ពេល​នេះ ចូលដល់​​​រដូវ​ប្រមូលផល​ប្រកបដោយសេចក្តីសង្ឃឹមថា ខ្ទឹមនឹងផ្តល់ទិន្នផលខ្ពស់ជាងឆ្នាំមុន ជា​ពិសេស​បន្ទាប់​ពី​រដ្ឋាភិបាល​បាន​ទន្ទាបពន្ធនាំចេញ ​និង​​បន្ធូរបន្ថយ​ការរឹត្បិតលើការ​នាំ​ចេញ»។

ពាណិជ្ជកររូបនេះ បានពន្យល់ថា កាលពីក្នុងខែឧសភា ឆ្នាំ២០២៤ រដ្ឋាភិបាលឥណ្ឌាបានកំណត់ពន្ធនាំចេញខ្ទឹមក្រហមចំនួន៤០ភាគរយ និងកម្រិតតម្លៃនាំចេញអប្បបរមាចំនួន៥៥០ដុល្លារក្នុងមួយតោន។ ក្រោយមកទៀត អត្រាពន្ធនេះត្រូវបានបន្ធូរបន្ថយនៅក្នុងខែកញ្ញា ដោយបានទម្លាក់មកនៅត្រឹមតែ២០ភាគរយប៉ុណ្ណោះ ចំណែកតម្លៃនាំចេញអប្បបរមាវិញក៏ត្រូវបានបន្ធូរបន្ថយផងដែរ។ ឥឡូវនេះ ហាក់ដូចជាគ្មានពន្ធលើការនាំចេញ និងគ្មានការកម្រិតតម្លៃអប្បបរមាទាល់តែសោះ ដែលបានធ្វើឱ្យខ្ទឹមក្រហមឥណ្ឌាកាន់តែមានលទ្ធភាពប្រកួតប្រជែងនៅលើទីផ្សារ។

ចំណែកការផ្គត់ផ្គង់ឱ្យតម្រូវការលើទីផ្សារវិញ លោកកត់សម្គាល់ថា ប្រទេសឥណ្ឌាកំពុងមើលឃើញតម្រូវការកើនឡើងយ៉ាងខ្លាំងនៃផលិតកម្មខ្ទឹមក្រហមនៅឆ្នាំ២០២៥នេះ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងរដូវប្រមូលផល កាលពីឆ្នាំមុន ដោយផលិតកម្មខ្ទឹមក្រហមកើនឡើងប្រហែល២៥ភាគរយ  គួបផ្សំនឹងការខិតខំប្រឹងប្រែងបង្កបង្កើនផលរបស់កសិករ បានកើនឡើងជិត៦០ភាគរយ។ ការកើនឡើងនៃទិន្នផលខ្តឹមក្រហមបានជួយថែរក្សាស្ថិរភាពតម្លៃ និងបង្កើនបរិមាណនាំចេញ ខុសពីផលិតកម្មទាប កាលពីឆ្នាំមុន និងការរឹតបន្តឹងនៅលើទីផ្សារ។

ស្របពេលការប្រមូលរដូវផលកំពុងដំណើរការយ៉ាងល្អស្ទើរគ្រប់ទីកន្លែង អ្នកនាំចេញខ្ទឹមក្រហមនៅតែបន្តប្រឈមមុខនឹងបញ្ហាមួយចំនួនដែរ ដោយអាកាសធាតុធ្លាក់ទឹកភ្លៀងមិនទៀងទាត់បានបង្កជាឧបសគ្គដល់ខ្សែសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់ និងប៉ះពាល់ដល់គុណភាពខ្ទឹមក្រហម ក្នុងអំឡុងពេលវាយតម្លៃសរុប។ លើសពីនេះ តម្លៃដឹកជញ្ជូនឡើងខ្ពស់ ក៏បានធ្វើឱ្យមានសម្ពាធលើការនាំចេញទៅកាន់បណ្តាប្រទេសនៅតាមតំបន់ឈូងសមុទ្រថែមទៀត។

ផ្ទុយទៅវិញ ចំពោះទីផ្សារអាស៊ីបែរជាកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព បើទោះបីជាពេលវេលាដឹកជញ្ជូនមានរយៈពេលយូរជាងក៏ដោយ។ ដូច្នេះដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាទាំងនេះ ពាណិជ្ជករនាំចេញ​ខ្ទឹមក្រហមត្រូវផ្តោតលើការធ្វើលទ្ធកម្ម ដើម្បីកាត់បន្ថយថ្លៃដើម និងថ្លៃដឹកជញ្ជូនខ្លះផងដែរ។

បើតាមការអះអាងរបស់ពាណិជ្ជកររូបនេះ​ បានឱ្យដឹងទៀតថា តម្រូវការខ្ទឹមក្រហមឥណ្ឌានៅក្នុងប្រទេសមួយចំនួន ដូចជាម៉ាឡេស៊ី វៀតណាម និងប្រទេសស្រីលង្កានៅតែមានបរិំមាណច្រើនដដែល។

លោកបានបញ្ជាក់បន្ថែមថា តម្រូវការខ្ទឹមបារាំងនៅតាមផ្ទះ និងតាមភោជនីយដ្ឋានរបស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី នៅតែមានបរិមាណខ្ពស់ ខណៈពេលប្រទេសវៀតណាមកំពុងក្លាយជាមជ្ឈមណ្ឌលនាំចេញឡើងវិញ ដើម្បីចែកចាយបន្តទៅកាន់ទីផ្សារផ្សេងទៀត ដូចជាប្រទេសកម្ពុជា និងប្រទេសឡាវជាដើម។ ចំណែកប្រទេសស្រីលង្កាវិញ នៅតែបន្តពឹងផ្អែកយ៉ាងខ្លាំងលើការនាំចូលខ្ទឹមក្រហមពីប្រទេសឥណ្ឌាដោយសារការផ្គត់ផ្គង់មិនគ្រប់គ្រាន់នៅក្នុងប្រទេសរបស់ខ្លួន។

លោកបានចែករំលែកបទពិសោធថា កាលពីខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៤ តម្លៃលក់ដុំ គឺប្រហែល០,៣ដុល្លារក្នុងខ្ទឹមក្រហមមួយគីឡូក្រាម ចំណែកនៅឆ្នាំ២០២៥នេះ នៅត្រឹមតម្លៃប្រហែល០,២៣ដុល្លារក្នុងមួយគីឡូក្រាម។ បើ​ធៀប​នឹង​ឆ្នាំ​២០២៤ តម្លៃ​លក់​ដុំ​ទាប​ជាងមុន​បន្តិច​ដោយ​សារ​ថ្លៃដើមផលិត​​ក៏ទាបជាងមុនដែរ។

 លោក​បាន​សន្និដ្ឋាន​ថា​ «​ខ្ទឹមក្រហម​ស្តុក​ទុក​ក្រោយពី​ប្រមូល​ផលឆ្នាំមុន ​ឥឡូវ​ដល់ពេលត្រូវបញ្ចេញទៅកាន់​ទីផ្សារ​ហើយ ​គួបផ្សំ​នឹង​រដូវ​បុណ្យ​ទានចូល​មក​ដល់ផងនោះ យើង​រំពឹង​ថា ​តម្រូវការ​ខ្ទឹមក្រហមទាំង​ក្នុងប្រទេស ​និង​ក្រៅប្រទេស ​អាចធ្វើឱ្យ​តម្លៃ​ឡើង​ខ្ពស់​ជាក់ជាមិនខាន»​៕


image_2025-07-31_16-02-54
រដ្ឋមន្ត្រីម៉ាឡេស៊ី​ចង់ឱ្យភ្ញៀវអាចហូបទុរេនក្នុង​សណ្ឋាគារបាន ដើម្បីលើកកម្ពស់ផលិតផលក្នុងស្រុក

កូឡាឡាំពួរ៖ កាលពីពេលថ្មីៗកន្លងមកនេះ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្មម៉ាឡេស៊ី បានអំពាវនាវដល់បណ្តាម្ចាស់សណ្ឋាគារ ក្នុងប្រទេសម៉ាឡេស៊ី គួរអនុញ្ញាតឱ្យភ្ញៀវអាចយកទុរេនចូលទៅហូបក្នុងបរិវេណកន្លែងស្នាក់នៅ ដើម្បីជួយលើកកម្ពស់កេរ្តីឈ្មោះផ្លែទុរេនរបស់ខ្លួន់។ លោក ម៉ូហាម៉ាដ សាប៊ូ (Mohamad Sabu) រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្មម៉ាឡេស៊ី ថ្លែងនៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ប្រកួតពានរង្វាន់ពិភពទុរេនប្រចាំឆ្នាំ២០២៥ បានលើកឡើងថា វិធីនេះល្អលើសពីយុទ្ធសាស្ត្រផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មទៅទៀត ព្រោះវាជាការប្រារព្ធកម្មវិធីវប្បធម៌មួយ ដែលប្រែក្លាយសណ្ឋាគារឱ្យទៅជាគោលដៅបង្ហាញពីអត្តសញ្ញាណរបស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី។ សណ្ឋាគារក៏អាចជាកន្លែងសម្រាប់លក់ផលិតផលកែច្នៃពីផ្លែទុរេនបានដែរ ដើម្បីភ្ញៀវអាចទិញទទួលទានបាន ដូចជាការ៉េមរសជាតិទុរេនជាដើម។ លោករដ្ឋមន្ត្រីក៏បានសម្តែងក្តីសង្ឃឹមសម្រាប់កិច្ចសហការបន្ថែមទៀតរវាងម្ចាស់ចម្ការ សណ្ឋាគារ និងអ្នកនាំភ្ញៀវទេសចរណ៍ ដើម្បីជួយលើកកម្ពស់ទម្រង់របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី នៅលើឆាកអន្តរជាតិ តាមរយៈទេសចរណ៍ទុរេន។ ការ​អំពាវនាវ​របស់​លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​ បាន​កើត​ឡើង​ខណៈ​ផ្លែ​ទុរេនម៉ាឡេស៊ី ​ជាពិសេសពូជ មូសាងឃីង កំពុង​ក្លាយ​ជា​កត្តា​សំខាន់សម្រាប់ជួយជំរុញកំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ដោយសារផ្លែទុរេនរបស់ខ្លួនត្រូវបានគេទទួលស្គាល់ថា ពិតជាមានរសជាតិឆ្ងាញ់ដាច់គេនៅក្នុងតំបន់។ ការនាំចេញផ្លែទុរេនរបស់ម៉ាឡេស៊ី បានកើនឡើងជាង២៥ភាគរយ ពីទំហំទឹកប្រាក់ប្រមាណ៨២២,៨លានរីងគីត ឬស្មើនឹង១៩៤លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ២០១៨ បានកើនដល់១,៥១ពាន់លានរីងគីត ឬស្មើនឹង២៤៧លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ២០២៣។ កាលពីឆ្នាំ២០២៤ ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី បានចុះកិច្ចព្រមព្រៀងមួយក្នុងការអនុញ្ញាតឱ្យនាំចេញផលិផលផ្លែទុរេនស្រស់ទៅកាន់ប្រទេសចិន ដែលកាលពីមុនអនុញ្ញាតចំពោះតែផ្លែទុរេនបង្កកប៉ុណ្ណោះ។ ផ្លែទុរេន​ មូសាងឃីង របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ក៏​កំពុង​តែជួយ​ទាក់ទាញភ្ញៀវ​ទេសចរណ៍យ៉ាងខ្លាំង​ផង​ដែរ ដែលនៅក្នុងកម្មវិធីផ្សព្វផ្សាយទេសចរណ៍ម៉ាឡេស៊ី ឆ្នាំ២០២៤-២០២៥ បានរាប់បញ្ចូលការលើកទឹកចិត្តភ្ញៀវឱ្យទទួលទានផ្លែទុរេនដោយមិនគិតថ្លៃផងដែរ។ ចំណែកកាលពីពេលថ្មីៗកន្លងមកនេះ ក្រសួងទេសចរណ៍ […]

3
សិប្បកម្មកែច្នៃត្រីងៀតមួយនៅខេត្តកំពង់ចាម ងាកមកកែច្នៃផលិតផលកម្រិតស្តង់ដារ ដើម្បីឆ្លើយតបទីផ្សារទំនើប

រាជធានីភ្នំពេញ៖ សិប្បកម្មកែច្នៃត្រីងៀត យីហោ ធឿន ស្រីនី នៅក្នុងរយៈពេល៣ឆ្នាំចុងក្រោយនេះ បានងាកមកផ្តោតលើការកែច្នៃផលិតផលកម្រិតស្តង់ដារជាចម្បងដើម្បីឆ្លើយតបទៅនិងទីផ្សារទំនើបធំៗនៅក្រុងភ្នំពេញ ដោយរំពឹងថាអាជីវកម្មនឹងមានភាពល្អប្រសើរចាប់ពីឆ្នាំ២០២៦តទៅ។ សិប្បកម្មកែច្នៃត្រីងៀត យីហោ ធឿន ស្រីនី ស្ថិតនៅភូមិថ្មី ឃុំសូទិព្វ ស្រុកជើងព្រៃ ខេត្តកំពង់ចាមដែលបានបង្កើតនៅឆ្នាំ២០០៤ ធ្លាប់តែផ្តោតទៅលើការបោះដុំ និងលក់រាយប្រភេទត្រីរស់នៅក្នុងតំបន់ បានកែចៃធ្វើជាត្រីងៀតលក់នៅក្នុងតំប់បែបលក្ខណៈធម្មតា មិនបានវេចខ្ចប់ឬមិនមានម៉ាកសញ្ញាច្បាស់លាស់នោះទេ។ អ្នកស្រី លីម ប៉ុននី ម្ចាស់សិកម្មកែច្នៃត្រីងៀតមាន យីហោ ធឿន ស្រីនីបានឱ្យដឹងថានៅក្នុងរយៈពេល៣ឆ្នាំចុងក្រោយនេះមុខរបរកែច្នៃត្រីងៀត គឺចាប់ផ្តើមពីចំណុចសូន្យរហូតមកដល់សព្វថ្ងៃនេះមានការផ្គត់ផ្គង់និងទីផ្សារឡើងវិញជាសន្សឹមៗ។ តួយ៉ាងនៅឆ្នាំទី១និងឆ្នាំទី២ការកែច្នៃត្រីងៀតមិនសូវជាមានសកម្មភាពអាជីវកម្មនោះទេ ទើបតែនៅក្នុងឆ្នាំទី៣នេះ ការកែច្នៃនិងការផ្គត់ផ្គង់ត្រីងៀតទៅលើទីផ្សារប្រមាណ៥០ភាគរយ ពោលនៅក្នុងមួយខែខាងសិប្បកម្មលក់ចេញត្រីងៀតបានចន្លោះពី២០០ទៅ៣០០គីឡូក្រាម និងផលិតផលគ្រឿងផ្អាប់ផ្សេងទៀតបានប្រមាណ៣តោនក្នុងរយៈពេល៣ខែ។ អ្នកស្រីបានឱ្យដឹងទៀតថា “ដំណើរការអាជីវកម្មទៅថ្ងៃខាងមុខ ខ្ញុំរំពឹងថានិងបានល្អ ព្រោះយើងមានផែនការកែច្នៃនិងទីផ្សារជាបន្តបន្ទាប់នៅពេលខាងមុខ។ តួយ៉ាងនៅឆ្នាំនេះ ខ្ញុំត្រូវចេញផលិតផលថ្មីចូលទីផ្សារទំនើបអ៊ីអននៅគ្រប់សាខា និងនៅផ្សារទំនើបជីពម៉ុងទាំង៤សាខា ដែលបានធ្វើកុងត្រាជាមួយគ្នា”។ បើតាមអ្នកស្រី លីម ប៉ុននី ថាបច្ចុប្បន្ននេះផលិតផលកែច្នៃរបស់ខ្លួនទទួលបានការគាំទ្រកើនឡើងពីអតិថិជនក្នុងស្រុក ដោយសារពលរដ្ឋបានស្គាល់ច្បាស់អំពីផលិតផល និងមានការយល់ដឹងអំពីការប្រើប្រាស់ផលិតផលសម្រាប់គ្រួសារ។ អ្នកស្រីបញ្ជាក់ថា “បន្ទាប់ពី ងាកមកកែច្នៃផលិតផលមានស្តង់ដារ ដើម្បីឆ្លើយតបតម្រូវការរបស់ផ្សារទំនើបនេះ វាបានជួយឱ្យផែនការអាជីវកម្មរបស់យើងទទួលបានជោគជ័យ ដោយសារប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរសព្វថ្ងៃ ពួកគាត់មានការគិតគូទៅលើសុខភាពជាសំខាន់។ គាត់មានការយល់ដឹងច្រើនមុននិងទិញផលិតផលយកពិសារនៅតាមគ្រួសារ  […]

Screenshot 2025-07-31 091440
ធ​នាគាររដ្ឋ ARDB ប្រកាសលុបចោលបំណុលទាំងស្រុងដល់គ្រួសារយោធិនពលីជីវិត និងយោធិនរងរបួសពិការ ក្នុងសមរភូមិការពារបូរណភាពទឹកដីកម្ពុជា

ភ្នំពេញ៖ អនុវត្តន៍ការអំពាវនាវរបស់សម្តេចធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្ត្រី និងការណែនាំរបស់ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា, ធ​នាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទនិងកសិក្ម (ARDB)កាលពីថ្ងៃទី៣០ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥នេះ បាន​​ប្រកាសលុបចោលបំណុលទាំងស្រុង ដល់គ្រួសារយោធិនពលីជីវិត និងយោធិនរងរបួសពិការ ក្នុងសមរភូមិការពារបូរណភាពទឹកដីកម្ពុជា។ យោងតាមសេចក្តីណែនាំរបស់ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា គឺក្នុងស្មារតីសាមគ្គីភាព មនុស្សធម៌ ព្រមទាំងរួមគ្នាដើម្បីជួយសម្រាលបន្ទុកដល់យោធិន ដែលធ្វើប្រតិបត្តិការដោយផ្ទាល់ក្នុងសមរភូមិប្រយុទ្ធ ដោយជម្លោះប្រដាប់អាវុធព្រំដែនកម្ពុជា-ថៃ ធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងកសិកម្ម ប្រកាសលុបចោលបំណុលទាំងស្រុង ជូនដល់គ្រួសារយោធិនពលីជីវិត និងអ្នករួមខ្ចី ព្រមទាំងយោធិនរងរបួសធ្លាក់ខ្លួនពិការ ដែលបានបំពេញប្រតិបត្តិការក្នុងសមរភូមិការពារបូរណភាពទឹកដីកម្ពុជា។ ធនាគារ ARDB សូមជម្រាបជូនដល់អតិថិជន និងសាច់ញាតិយោធិនពលីទាំងអស់ ដែលរងនូវផលប៉ះពាល់ ដូចបានប្រកាសខាងលើ សូមទំនាក់ទំនងមកកាន់ធនាគារ ARDB។ ដោយឡែកនៅលើផេកហ្វេសប៊ុករបស់សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន ប្រធានព្រឹទ្ធសភានៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា សូមអរគុណធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងកសិកម្ម ដែលបានប្រកាសលុបបំណុលទាំងស្រុងជូនដល់យោធិនពលីជីវិត និងអ្នករួមខ្ចី ព្រមទាំងយោធិនរងរបួសធ្លាក់ខ្លួនពិការ ដែលបានបំពេញប្រតិបត្តិការក្នុងសមរភូមិការពារបូរណភាពទឹកដីកម្ពុជា។ ចំណែកសមាគមធនាគារនៅកម្ពុជា និងសមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា នៅថ្ងៃទី៣០ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥ ក៏បានចេញសេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានរួម បង្ហាញអំពីចូលរួមគាំទ្រយ៉ាងពេញទំហឹងស្របតាមសារអំពាវនាវរបស់សម្តេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា […]

c05cb8a72bd5f2ff115b408f17459f07
តម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់របស់ចិនបានស្ទុះងើបឡើងវិញ បន្ទាប់ពីមានគោលនយោបាយគាំទ្រការប្រើប្រាស់

ប៉េកាំង៖ សន្ទស្សន៍តម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់ទំនិញរបស់ប្រទេសចិន ដែលជារង្វាស់អតិផរណាដ៏សំខាន់ បានកើនឡើងចំនួន០,១ភាគរយ ពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ នៅក្នុងខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥នេះ បើធៀបនឹងការធ្លាក់ចុះចំនួន០,១ភាគរយ កាលពីខែមុន ដោយសារវិធានការរបស់ប្រទេសចិន ដែលមានបំណងពង្រីកតម្រូវការក្នុងស្រុក និងការងើបឡើងវិញនៃតម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់ទំនិញឧស្សាហកម្ម ដើម្បីគាំទ្រដល់ការកើនតម្លៃឡើងវិញ។ យោងតាមសារព័ត៌មាន គ្លូបល ថែមស៍ របស់ចិន បានចេញផ្សាយកាលដើមខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥ ដោយដកស្រង់ទិន្នន័យរបស់ការិយាល័យស្ថិតិជាតិចិន បានឱ្យដឹងថា សន្ទស្សន៍តម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់ទំនិញនៅក្នុងតំបន់ទីក្រុង បានកើនឡើងចំនួន០,១ភាគរយ កាលពីឆ្នាំ២០២៤ ខណៈពេលតម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់ទំនិញ នៅតាមតំបន់ជនបទ បានធ្លាក់ចុះចំនួន០,២ភាគរយ។ ចំណែកអ្នកដឹកនាំការងារស្ថិតិវិញ បាននិយាយថា «ការកើនឡើង០,១ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ នៅក្នុងតម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់ទំនិញ នៅក្នុងខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥នេះ ក៏បានមាននិន្នាការធ្លាក់ចុះរបស់សន្ទស្សន៍សម្រាប់រយៈពេលបួនខែជាប់គ្នា»។ លោកបានសន្មតថា តម្លៃកើនឡើងជាចម្បងចំពោះការស្ទុះងើបឡើងវិញនៃតម្លៃទំនិញឧស្សាហកម្មប្រើប្រាស់ ដែលឃើញការធ្លាក់ចុះតម្លៃរបស់ពួកគេបន្តរួមតូចក្នុងខែមិថុនា ដែលបណ្តាលឱ្យមានសម្ពាធធ្លាក់ចុះសម្រាប់។ ជាឧទាហរណ៍ ការងើបឡើងវិញនៃតម្លៃប្រេង កាលពីខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥ បានកាត់បន្ថយសម្ពាធធ្លាក់ចុះនៃតម្លៃថាមពល។ចំណែកទិន្នន័យ បានបង្ហាញថា ការស្ទុះងើបឡើងវិញនៃតម្លៃប្រេងតែមួយមុខបានមើលឃើញផលប៉ះពាល់របស់វាទៅលើសន្ទស្សន៍តម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់  ដោយកាត់បន្ថយបន្ថែមទៀត ចំនួន០,០៨ភាគរយនៅក្នុងខែមិថុនា។ លោកបាននិយាយថា ឥទ្ធិពលនៃគោលនយោបាយរបស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងការជំរុញការប្រើប្រាស់បានបន្តបង្ហាញ​ ដោយលើកឡើងពីការកើនឡើងតម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់ផ្នែកវិស័យវប្បធម៌ និងការកម្សាន្តយូរអង្វែង និងឧបករណ៍ប្រើប្រាស់ក្នុងផ្ទះ ដែលឃើញតម្លៃ កើនឡើងចំនួនពីរភាគរយ និងមួយភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ