ក្រុងបាហ្គីយ៉ូ – ក្រសួងកសិកម្មហ្វីលីពីន បានលើកឡើងថា ការបង្រៀនកុមារ ដែលជាក្តីសង្ឃឹមរបស់ប្រទេសជាតិ ដោយផ្តល់ព័ត៌មានសមស្របទាក់ទងនឹងវិស័យកសិកម្ម នឹងជំរុញនិរន្តរភាពស្បៀងអាហារ។
មន្ត្រីក្រសួងកសិកម្ម បានប្រាប់សិស្សថ្នាក់ទី៥ និងថ្នាក់ទី៦ មកពីសាលាបឋមសិក្សាក្នុងអំឡុងពេលទស្សនកិច្ចនៅការិយាល័យរុក្ខជាតិ និងឧស្សាហកម្ម កាលពីសប្តាហ៍មុនថា «យើងកំពុងប្រារព្ធទិវាកុមារ ហើយយើងដឹងថា កុមារមានសារៈសំខាន់យ៉ាងណាចំពោះប្រទេសជាតិ ដូច្នេះហើយទើបយើងបានបបួលមកលេងទីនេះ ដើម្បីយើងប្រាប់អំពីប្រភពអាហាររបស់អ្នក»។
លោកស្រីបានមានប្រសាសន៍ទៀតថា កុមារត្រូវតែរៀនពីអ្វីដែលពួកគេត្រូវរៀន ដើម្បីឱ្យពួកគេអាចចាប់ផ្តើមឱ្យតម្លៃតាំងពីក្មេង។
លោកស្រីបានមានប្រសាសន៍ថា «យើងគិតថា ប្រហែលជាដោយការបង្ហាញពួកគេឱ្យស្គាល់វិស័យកសិកម្មនៅពេលពួកគេនៅក្មេង ពួកគេនឹងឱ្យតម្លៃអាហារ ដែលយកមកដាក់លើតុ ហើយមិនខ្ជះខ្ជាយអាហារទេ ព្រោះពួកគេបានឃើញពីការលំបាកក្នុងការផលិតអាហារ»។
លោកស្រីបានពន្យល់ថា «សំខាន់ជាងនេះទៅទៀត យើងសង្ឃឹមថា តាមរយៈការបង្ហាញពួកគេពីរបៀបដែលអាហារត្រូវបានផលិត ពួកគេនឹងចូលរួមក្នុងការថែសួនដើម្បីផលិតបន្លែ ឬថែទាំសត្វជាអាហារ»។
អាជ្ញាធរស្ថិតិហ្វីលីពីន បាននិយាយថា អាយុជាមធ្យមរបស់កសិករនៅក្នុងប្រទេសពីមុនមានអាយុ៥៧ ឆ្នាំ ប៉ុន្តែក្រសួងកសិកម្ម បាននិយាយថា ទិន្នន័យថ្មីៗនៃប្រព័ន្ធចុះបញ្ជីសម្រាប់កសិកម្មជាមូលដ្ឋាននៅក្នុងតំបន់បង្ហាញថា អាយុបានធ្លាក់ចុះមកត្រឹម៤៥ឆ្នាំ។
លោកស្រីបានមានប្រសាសន៍ថា «អ្នកចូលរួមស្វែងយល់បញ្ហារបស់កសិករវ័យក្មេងកំពុងកើនឡើង ហើយយើងកំពុងឃើញយុវជនកាន់តែច្រើនកំពុងចូលរួមផលិតចំណីអាហារ ឬកែច្នៃចំណីអាហារ»។
លើសពីនេះ សាលារៀនគ្រប់កម្រិតកំពុងបង្កើតក្លឹប ដែលទាក់ទាញយុវជនឱ្យចូលរួមក្នុងវិស័យកសិកម្ម ដោយសង្ឃឹមថា ពួកគេនឹងពង្រឹងជំនាញរបស់ខ្លួន និងអនុវត្តដូចគ្នា ឬចូលរៀនវគ្គសិក្សាកសិកម្ម។
អ្នកគ្រូបង្រៀនថ្នាក់ទី៥ម្នាក់ បាននិយាយថា «យើងនាំកុមារធ្វើសកម្មភាពជាក់ស្តែងដោយបង្ហាញបទពិសោធន៍របស់ពួកគេ ហើយអនុញ្ញាតឱ្យពួកគេយល់ពីវិស័យកសិកម្ម ដើម្បីឱ្យពួកគេអាចអនុវត្តនៅក្នុងសាលារៀនដើម្បីគ្រប់គ្រងផ្ទះកញ្ចក់។ ពួកគេក៏អាចអនុវត្តវានៅពេលពួកគេនៅផ្ទះផងដែរ»។
អ្នកគ្រូបាននិយាយទៀតថា គ្រូបង្រៀនបាននាំសិស្សថ្នាក់ទី៥ និងទី៦ ដែលរៀនមេរៀនកសិកម្មលើមុខវិជ្ជាបច្ចេកវិទ្យា និងការអប់រំជីវភាពរស់នៅមកចូលរួមស្វែងយល់ជាក់ស្តែង។
ក្នុងអំឡុងពេលចុះទៅមើលទីតាំង កុមារត្រូវចែករំលែកអ្វីដែលពួកគេបានរៀន ដូចជាការ “ផ្សាំ” ឬការផលិតសម្ភារៈដាំដុះអាចទទួលយកបាននៅក្នុងផ្ទះកញ្ចក់ ដែលផ្តល់ដោយក្រសួងកសិកម្ម។
សិស្សម្នាក់បាននិយាយថា គាត់បានរៀនចេះថា ខ្សាច់អាចប្រើជាថ្នាលសម្រាប់ដាំដុះចំណីអាហារ ហើយពួកគេអាចដាំឡើងវិញបានយ៉ាងងាយស្រួល។ ចំណែកសិស្សម្នាក់ទៀត បាននិយាយថា នេះជាលើកដំបូងហើយ ដែលនាងបានឃើញប៉េងប៉ោះជាច្រើនប្រភេទមានពណ៌ខុសៗគ្នា៕








