​ការិយាធិបតេយ្យរបស់វៀតណាម ធ្វើឱ្យសហភាព​អឺរ៉ុបបន្ត​ពន្យារពេលនាំចូលកសិផលខ្លួន

ហាណូយ៖ ការនាំចេញកសិផលវៀតណាមទៅកាន់សហភាពអឺរ៉ុប កំពុងតែជួបប្រទះនឹងការពន្យារពេលជាបន្តទៀតដោយសារបញ្ហាទាក់ទងនឹងនីតិវិធីនៃការបញ្ជាក់គុណភាព ដែលទាមទារឱ្យអនុលោមតាមស្តង់ដារសុវត្ថិភាពចំណីអាហាររបស់សហភាពអឺរ៉ុប។

ចាប់តាំងពីដើមខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥នេះ ការនាំចេញផ្លែឈើ និងបន្លែ ជាពិសេសផ្លែស្រកានាគ ផ្លែម្ទេស និងពោតបារាំង ត្រូវបានរារាំងដោយសារខ្វះវិញ្ញាបនបត្របញ្ជាក់ពីសុវត្ថិភាពរបស់ចំណីអាហារ ដែលអនុលោមតាមស្តង់ដាររបស់សហភាពអឺរ៉ុប។  កត្តានេះ នាំឱ្យផលិតផលរបស់វៀតណាម​ ត្រូវបានរក្សាទុកក្នុងឃ្លាំងរយៈពេលយូរ បណ្តាលឱ្យមានការចំណាយបន្ថែម និងស្ល្អុយរលួយខូច ឬបំពានកិច្ចសន្យាដោយសារតែការពន្យាពេលការដឹកជញ្ជូននាំចេញម្តងហើយម្តងទៀត។

អ្នកនាំចេញកសិផលវៀតណាម កំពុងតែច្របូកច្របល់អំពីភ្នាក់ងារណាមួយ ដែលគួរដោះស្រាយបញ្ហាចេញវិញ្ញាបនប័ត្របញ្ជាក់គុណភាព បើទោះបីជាមានឯកសារគ្រប់គ្រាន់ក៏ដោយ។  សហភាពអឺរ៉ុបអនុវត្តស្តង់ដារតឹងរ៉ឹងលើសុវត្ថិភាពចំណីអាហារ។

ចំណែកប្រធានសមាគមអ្នកដាំស្រកានាគវៀតណាម បាននិយាយថា តាមការកត់សម្គាល់ពីអសមត្ថភាពក្នុងការនាំចេញផ្លែស្រកានាគទៅកាន់ទីផ្សារក្នុងសហភាពអឺរ៉ុប ដោយសារតែខ្វះស្ថាប័នច្បាស់លាស់ណាមួយរបស់រដ្ឋាភិបាលវៀតណាម សម្រាប់បញ្ជាក់ឱ្យបានសមស្របតាមលក្ខខណ្ឌថ្មីរបស់សហភាពអឺរ៉ុប។

ចាប់តាំងពីថ្ងៃទី០១ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥នេះ បទប្បញ្ញត្តិថ្មីរបស់រដ្ឋាភិបាលវៀតណាម បានតម្រូវឱ្យអាជ្ញាធរមូលដ្ឋានជាជាងម្ចាស់សហគ្រាស ឬភាគីទីបី ជាអ្នកត្រួវចេញវិញ្ញាបនបត្របញ្ជាក់ពីសុវត្ថិភាពផលិតផលចំណីអាហារ។

លោកប្រធានសមាគមន៍ផ្លែស្រកានាគវៀតណាម បានគូសបញ្ជាក់ទៀតថា ការផ្ទេរអំណាចដល់ថ្នាក់មូលដ្ឋាននៅក្នុងប្រទេសវៀតណាម កាន់តែធ្វើឱ្យមានភាពស្មុគស្មាញដល់ដំណើរការចេញវិញ្ញាបនបត្រថែមទៀត ទោះបីជាការផ្លាស់ប្តូរនេះ ជាប់ពាក់ព័ន្ធច្រើនជាងគេលើអាជ្ញាធរចេញវិញ្ញាបណបត្រក៏ដោយ។

ក្រុមសមាគមន៍វៀតណាម បាន​អំពាវនាវ​ឱ្យ​អាជ្ញាធរជួយ​ដោះស្រាយ​បញ្ហារាំង​ស្ទះ​នេះ​ឱ្យ​បាន​ឆាប់រហ័ស និង​អនុវត្ត​វិធីសាស្ត្រ​បញ្ជាក់គុណភាព ​ដែល​ដឹកនាំ​ដោយ​រដ្ឋាភិបាល។

យោងតាមនាយកដ្ឋានផលិតកម្ម និងការពាររុក្ខជាតិ របស់ក្រសួងកសិកម្ម និងបរិស្ថានវៀតណាម បានឱ្យដឹងថា បញ្ហាដែលមានស្រាប់ គឺផ្តើមចេញពីសេចក្តីសម្រេចចូលជាធរមាន កាលពីថ្ងៃទី០១ ខែកក្កដា ដែលផ្ទេរអាជ្ញាធរអធិការកិច្ចពីមន្ទីរទៅគណៈកម្មាធិការប្រជាជនខេត្ត ដែលធ្វើឱ្យមានភាពស្មុគស្មាញដល់ការអនុវត្តគោលការណ៍មូលដ្ឋានសម្រាប់ចេញវិញ្ញាបនបត្រសម្គាល់គុណភាព។

នាយកដ្ឋានផលិតកម្ម និងការពាររុក្ខជាតិ បានរៀបចំឯកសារណែនាំ ក្នុងគោលបំណងជួយដល់អាជ្ញាធរមូលដ្ឋានក្នុងដំណើរការត្រួតពិនិត្យ និងបន្តនីតិវិធីនាំចេញ តាមរយៈការបំពេញបែបបទអនឡាញ។ ប៉ុន្តែទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ រដ្ឋាភិបាលក្នុងតំបន់ជាច្រើន បានជួបប្រទះនឹងបញ្ហាប្រឈមក្នុងការសម្របខ្លួនទៅនឹងការទទួលខុសត្រូវទាំងនេះ ដែលបណ្តាលឱ្យមានការពន្យារពេលអនុញ្ញាតឱ្យនាំចេញទៅក្រៅប្រទេស។

អ្នកសេដ្ឋកិច្ចវៀតណាម​ បានសង្កត់ធ្ងន់លើភាពបន្ទាន់នៃការដោះស្រាយបញ្ហាការពន្យារពេលនីតិវិធី ដើម្បីរក្សាសិទ្ធិនាំចូលទៅកាន់ទីផ្សារអឺរ៉ុប។  បើគ្មានវិធានការច្បាប់ទាន់ពេលវេលាទេនោះ អ្នកនាំចេញកសិផលវៀតណាម ប្រឈមមុខនឹងការបាត់បង់ឱកាសដ៏ល្អនេះ៕


643d85b0-6cfb-11f0-a946-676c1a094566.jpg
អាម៉េរិក នឹងដាក់ពន្ធ២៥ភាគរយ លើទំនិញឥណ្ឌា ចាប់ពីថ្ងៃទី១ ខែសីហានេះ

ញូវដេលី៖ ប្រធានាធិបតីអាម៉េរិក លោក ដូណាល់ ត្រាំ  (Donald Trump) បាននិយាយកាលពីថ្ងៃទី៣០ ខែកក្កដាថា សហរដ្ឋអាម៉េរិក នឹងដាក់ពន្ធ២៥ភាគរយ លើទំនិញឥណ្ឌា ចាប់ពីថ្ងៃទី១ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២៥ ដោយលើកឡើងពីពន្ធខ្ពស់របស់ទីក្រុងញូវដែលី និងរបាំងពាណិជ្ជកម្មមិនមែនរូបិយវត្ថុដ៏តឹងរឹង។ ទីភ្នាក់ងារព័ត៌មានរ៉យទ័ររបស់អង់គ្លេស បានផ្សាយថា បញ្ហា​សំខាន់ៗ ​ដែល​ទំនង​ជា​បាន​បង្អាក់​កិច្ច​ចរចា​ពាណិជ្ជកម្ម​រវាង​សហរដ្ឋ​អាម៉េរិក ដែល​ជា​ប្រទេស​សេដ្ឋកិច្ច​ធំ​ជាង​គេ​របស់​ពិភពលោក និង​ប្រទេស​ឥណ្ឌាដែល​ធំ​ជាង​គេ​ទី​ប្រាំ​របស់​ខ្លួន។ ប្រទេសឥណ្ឌាបានទប់ទល់នឹងការទាមទាររបស់សហរដ្ឋអាម៉េរិកក្នុងការបើកទីផ្សារកសិកម្ម និងទឹកដោះគោរបស់ខ្លួន ដោយនិយាយថា វិធានការបែបនេះនឹងប៉ះពាល់ដល់កសិករក្រីក្ររាប់លាននាក់នៅក្នុងប្រទេសឥណ្ឌា។ ការកាត់បន្ថយពន្ធលើពោត សណ្តែកសៀង ស្រូវសាលី និងអេតាណុល មិនមានរាប់បញ្ចូលឡើយ ដោយមន្ត្រីឥណ្ឌាបានលើកឡើងពីហានិភ័យពីផលិតផលកសិកម្ម ដែលឧបត្ថម្ភធនរបស់សហរដ្ឋអាម៉េរិក។ ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តក្នុងស្រុក ក្រុមហ៊ុនឱសថ និងឧស្សាហកម្មខ្នាតតូច ក៏បានបញ្ចុះបញ្ចូលឱ្យមានការបើកជាបណ្តើរៗផងដែរ ដោយខ្លាចមានការរំខានពីការនាំចូលពីសហរដ្ឋអាម៉េរិក។ បើ​តាម​របាយការណ៍​របស់​សេតវិមាន​ បានឱ្យដឹងថា ប្រទេសឥណ្ឌាដាក់ពន្ធជាមធ្យម ៣៩ភាគរយ លើទំនិញកសិកម្មនាំចូល បើធៀបនឹងប្រាំភាគរយ នៅសហរដ្ឋអាម៉េរិក ជាមួយនឹងពន្ធមួយចំនួនខ្ពស់រហូតដល់៥០ភាគរយ។ រដ្ឋបាលរបស់លោក ដូណាល់ ត្រាំ បានដាក់ពន្ធម្តងហើយម្តងទៀត នូវពន្ធគយទាំងនេះថា ជាឧបសគ្គដ៏សំខាន់ចំពោះទំនាក់ទំនងពាណិជ្ជកម្មកាន់តែស៊ីជម្រៅជាមួយឥណ្ឌា។ ទីក្រុងវ៉ាស៊ីនតោនកំពុងជំរុញឱ្យមានលទ្ធភាពកាន់តែប្រសើរឡើងទៅកាន់ទីផ្សាររបស់ប្រទេសឥណ្ឌា សម្រាប់វិស័យកសិកម្ម […]

Hainan-Durians-To-Hit-Market-in-2024
ទោះបី​​មាន​ចំណុច​ខ្វះខាត​ផ្នែកបច្ចេកទេស​ក៏ដោយ ផ្លែទុរេន​ខេត្តហៃ​ណាន​ នៅតឺមាន​គុណភាពល្អ​ច្រើន​

ហៃណាន៖ នាយកផ្នែកលក់ផលិតផលក្រុមហ៊ុនចិន ដែលគ្រប់គ្រងចម្ការទុរេនជាង៨៦៦ហិកតា នៅក្នុងខេត្ត ហៃណាន ប្រទេសចិន បាននិយាយថា ក្រុមហ៊ុននឹងយកចិត្តទុកដាក់លើការផ្សព្វផ្សាយ និងរៀបចំព្រឹត្តិការណ៍ភ្លក្សរស់ជាតិ ផ្លែទុរេនខេត្តហៃណាន ដែលត្រូវចាប់ពីចុងខែមិថុនា ដល់ដើមខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥នេះ ទោះបីមិនទាន់ចាប់ផ្តើមលក់ជាលក្ខណៈពាណិជ្ជកម្មក៏ដោយ។ លោកបានពន្យល់ថា «ដូចឆ្នាំមុនដែរ យើងបន្តអនុវត្តយុទ្ធសាស្ត្រ​ លាក់ទុកសារធាតុចិញ្ចឹមផ្លែឈើនៅក្នុងដីក្នុងគោលបំណងកំណត់ទិន្នផលផ្លែ ដើម្បីរក្សាសារធាតុចិញ្ចឹមនៅក្នុងដីឱ្យនៅបានយូរអង្វែងសម្រាប់ដើមទុរេនលូតលាស់ល្អថែមទៀត។  បច្ចុប្បន្ន ដើមទុរេនលើផ្ទៃដីទំហំប្រហែល២៦៦ហិកតាកំពុងចេញផ្លែ ហើយយើងរំពឹងថា នឹងកើនឡើងដល់៤០០ ទៅ៤៦៦ហិកតា នៅឆ្នាំក្រោយ ជាមួយនឹងទិន្នផលប៉ាន់ស្មានពី ៨០ ០០០ដើម ទៅ១០០ ០០០ដើម ដែលអាចឱ្យយើងបង្កើនទិន្នផលយ៉ាងច្រើន»។ លោកបានបញ្ជាក់ថា ក្នុងចំណោមដើមទុរេនទាំងអស់នេះ ពូជបច្ចុប្បន្ននេះ រួមមាន ម៉ាន់ថង មូសាងឃីង កានយ៉ៅ និងពូជប្លែកថន។ លោកបានមានប្រសាសន៍ទៀតថា ក្រុមបានបណ្តុះបណ្តាលក្រុមដាំដុះទុរេននៅក្រៅប្រទេស ហើយបាននាំយកពួកគេមកគ្រប់គ្រងចម្ការរបស់ក្រុមហ៊ុន។ ចម្ការបានអនុវត្តតាមស្តង់ដារគ្រប់គ្រង និងប្រើប្រាស់ជីសរីរាង្គដែលមានអាជ្ញាប័ណ្ណអនុញ្ញាតត្រឹមត្រូវ។ ផ្លែធុរេននឹងមានពណ៌លឿងស្រស់ មានរសជាតិផ្អែមមុត ដែលកម្ររកបានក្នុងចំណោមផ្លែទុរេននាំចូល។ ចំណែកចម្ការវិញបានទទួលវិញ្ញាបនប័ត្រសម្គាល់ការអនុវត្តកសិកម្មល្អ  (Good Agricultural Practices) រួចហើយ ព្រមទាំងរំពឹងថា នឹងទទួលបានវិញ្ញាបនប័ត្របញ្ជាក់កសិកម្មសរីរាង្គផងដែរ នៅឆ្នាំ២០២៦។ទាក់ទងនឹងបញ្ហាប្រឈមផ្នែកអាកាសធាតុព្យុះទីហ្វុង […]

image_2025-07-31_16-02-54
រដ្ឋមន្ត្រីម៉ាឡេស៊ី​ចង់ឱ្យភ្ញៀវអាចហូបទុរេនក្នុង​សណ្ឋាគារបាន ដើម្បីលើកកម្ពស់ផលិតផលក្នុងស្រុក

កូឡាឡាំពួរ៖ កាលពីពេលថ្មីៗកន្លងមកនេះ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្មម៉ាឡេស៊ី បានអំពាវនាវដល់បណ្តាម្ចាស់សណ្ឋាគារ ក្នុងប្រទេសម៉ាឡេស៊ី គួរអនុញ្ញាតឱ្យភ្ញៀវអាចយកទុរេនចូលទៅហូបក្នុងបរិវេណកន្លែងស្នាក់នៅ ដើម្បីជួយលើកកម្ពស់កេរ្តីឈ្មោះផ្លែទុរេនរបស់ខ្លួន់។ លោក ម៉ូហាម៉ាដ សាប៊ូ (Mohamad Sabu) រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្មម៉ាឡេស៊ី ថ្លែងនៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ប្រកួតពានរង្វាន់ពិភពទុរេនប្រចាំឆ្នាំ២០២៥ បានលើកឡើងថា វិធីនេះល្អលើសពីយុទ្ធសាស្ត្រផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មទៅទៀត ព្រោះវាជាការប្រារព្ធកម្មវិធីវប្បធម៌មួយ ដែលប្រែក្លាយសណ្ឋាគារឱ្យទៅជាគោលដៅបង្ហាញពីអត្តសញ្ញាណរបស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី។ សណ្ឋាគារក៏អាចជាកន្លែងសម្រាប់លក់ផលិតផលកែច្នៃពីផ្លែទុរេនបានដែរ ដើម្បីភ្ញៀវអាចទិញទទួលទានបាន ដូចជាការ៉េមរសជាតិទុរេនជាដើម។ លោករដ្ឋមន្ត្រីក៏បានសម្តែងក្តីសង្ឃឹមសម្រាប់កិច្ចសហការបន្ថែមទៀតរវាងម្ចាស់ចម្ការ សណ្ឋាគារ និងអ្នកនាំភ្ញៀវទេសចរណ៍ ដើម្បីជួយលើកកម្ពស់ទម្រង់របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី នៅលើឆាកអន្តរជាតិ តាមរយៈទេសចរណ៍ទុរេន។ ការ​អំពាវនាវ​របស់​លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​ បាន​កើត​ឡើង​ខណៈ​ផ្លែ​ទុរេនម៉ាឡេស៊ី ​ជាពិសេសពូជ មូសាងឃីង កំពុង​ក្លាយ​ជា​កត្តា​សំខាន់សម្រាប់ជួយជំរុញកំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ដោយសារផ្លែទុរេនរបស់ខ្លួនត្រូវបានគេទទួលស្គាល់ថា ពិតជាមានរសជាតិឆ្ងាញ់ដាច់គេនៅក្នុងតំបន់។ ការនាំចេញផ្លែទុរេនរបស់ម៉ាឡេស៊ី បានកើនឡើងជាង២៥ភាគរយ ពីទំហំទឹកប្រាក់ប្រមាណ៨២២,៨លានរីងគីត ឬស្មើនឹង១៩៤លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ២០១៨ បានកើនដល់១,៥១ពាន់លានរីងគីត ឬស្មើនឹង២៤៧លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ២០២៣។ កាលពីឆ្នាំ២០២៤ ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី បានចុះកិច្ចព្រមព្រៀងមួយក្នុងការអនុញ្ញាតឱ្យនាំចេញផលិផលផ្លែទុរេនស្រស់ទៅកាន់ប្រទេសចិន ដែលកាលពីមុនអនុញ្ញាតចំពោះតែផ្លែទុរេនបង្កកប៉ុណ្ណោះ។ ផ្លែទុរេន​ មូសាងឃីង របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ក៏​កំពុង​តែជួយ​ទាក់ទាញភ្ញៀវ​ទេសចរណ៍យ៉ាងខ្លាំង​ផង​ដែរ ដែលនៅក្នុងកម្មវិធីផ្សព្វផ្សាយទេសចរណ៍ម៉ាឡេស៊ី ឆ្នាំ២០២៤-២០២៥ បានរាប់បញ្ចូលការលើកទឹកចិត្តភ្ញៀវឱ្យទទួលទានផ្លែទុរេនដោយមិនគិតថ្លៃផងដែរ។ ចំណែកកាលពីពេលថ្មីៗកន្លងមកនេះ ក្រសួងទេសចរណ៍ […]

3
សិប្បកម្មកែច្នៃត្រីងៀតមួយនៅខេត្តកំពង់ចាម ងាកមកកែច្នៃផលិតផលកម្រិតស្តង់ដារ ដើម្បីឆ្លើយតបទីផ្សារទំនើប

រាជធានីភ្នំពេញ៖ សិប្បកម្មកែច្នៃត្រីងៀត យីហោ ធឿន ស្រីនី នៅក្នុងរយៈពេល៣ឆ្នាំចុងក្រោយនេះ បានងាកមកផ្តោតលើការកែច្នៃផលិតផលកម្រិតស្តង់ដារជាចម្បងដើម្បីឆ្លើយតបទៅនិងទីផ្សារទំនើបធំៗនៅក្រុងភ្នំពេញ ដោយរំពឹងថាអាជីវកម្មនឹងមានភាពល្អប្រសើរចាប់ពីឆ្នាំ២០២៦តទៅ។ សិប្បកម្មកែច្នៃត្រីងៀត យីហោ ធឿន ស្រីនី ស្ថិតនៅភូមិថ្មី ឃុំសូទិព្វ ស្រុកជើងព្រៃ ខេត្តកំពង់ចាមដែលបានបង្កើតនៅឆ្នាំ២០០៤ ធ្លាប់តែផ្តោតទៅលើការបោះដុំ និងលក់រាយប្រភេទត្រីរស់នៅក្នុងតំបន់ បានកែចៃធ្វើជាត្រីងៀតលក់នៅក្នុងតំប់បែបលក្ខណៈធម្មតា មិនបានវេចខ្ចប់ឬមិនមានម៉ាកសញ្ញាច្បាស់លាស់នោះទេ។ អ្នកស្រី លីម ប៉ុននី ម្ចាស់សិកម្មកែច្នៃត្រីងៀតមាន យីហោ ធឿន ស្រីនីបានឱ្យដឹងថានៅក្នុងរយៈពេល៣ឆ្នាំចុងក្រោយនេះមុខរបរកែច្នៃត្រីងៀត គឺចាប់ផ្តើមពីចំណុចសូន្យរហូតមកដល់សព្វថ្ងៃនេះមានការផ្គត់ផ្គង់និងទីផ្សារឡើងវិញជាសន្សឹមៗ។ តួយ៉ាងនៅឆ្នាំទី១និងឆ្នាំទី២ការកែច្នៃត្រីងៀតមិនសូវជាមានសកម្មភាពអាជីវកម្មនោះទេ ទើបតែនៅក្នុងឆ្នាំទី៣នេះ ការកែច្នៃនិងការផ្គត់ផ្គង់ត្រីងៀតទៅលើទីផ្សារប្រមាណ៥០ភាគរយ ពោលនៅក្នុងមួយខែខាងសិប្បកម្មលក់ចេញត្រីងៀតបានចន្លោះពី២០០ទៅ៣០០គីឡូក្រាម និងផលិតផលគ្រឿងផ្អាប់ផ្សេងទៀតបានប្រមាណ៣តោនក្នុងរយៈពេល៣ខែ។ អ្នកស្រីបានឱ្យដឹងទៀតថា “ដំណើរការអាជីវកម្មទៅថ្ងៃខាងមុខ ខ្ញុំរំពឹងថានិងបានល្អ ព្រោះយើងមានផែនការកែច្នៃនិងទីផ្សារជាបន្តបន្ទាប់នៅពេលខាងមុខ។ តួយ៉ាងនៅឆ្នាំនេះ ខ្ញុំត្រូវចេញផលិតផលថ្មីចូលទីផ្សារទំនើបអ៊ីអននៅគ្រប់សាខា និងនៅផ្សារទំនើបជីពម៉ុងទាំង៤សាខា ដែលបានធ្វើកុងត្រាជាមួយគ្នា”។ បើតាមអ្នកស្រី លីម ប៉ុននី ថាបច្ចុប្បន្ននេះផលិតផលកែច្នៃរបស់ខ្លួនទទួលបានការគាំទ្រកើនឡើងពីអតិថិជនក្នុងស្រុក ដោយសារពលរដ្ឋបានស្គាល់ច្បាស់អំពីផលិតផល និងមានការយល់ដឹងអំពីការប្រើប្រាស់ផលិតផលសម្រាប់គ្រួសារ។ អ្នកស្រីបញ្ជាក់ថា “បន្ទាប់ពី ងាកមកកែច្នៃផលិតផលមានស្តង់ដារ ដើម្បីឆ្លើយតបតម្រូវការរបស់ផ្សារទំនើបនេះ វាបានជួយឱ្យផែនការអាជីវកម្មរបស់យើងទទួលបានជោគជ័យ ដោយសារប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរសព្វថ្ងៃ ពួកគាត់មានការគិតគូទៅលើសុខភាពជាសំខាន់។ គាត់មានការយល់ដឹងច្រើនមុននិងទិញផលិតផលយកពិសារនៅតាមគ្រួសារ  […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ