សហគមន៍សំឡូតរតនផល កំពុងដាំដំណាំទុរេន និងផ្លែឈើច្រើនមុខ ដើម្បីលើកស្ទួយជីវភាពសមាជិក

បាត់ដំបង៖ ដើម្បីអភិវឌ្ឍសហគមន៍មូលដ្ឋាន និងក៏ដូចជាលើកស្ទួយជីវភាពប្រជាពលរដ្ឋឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើងថែមទៀតនោះសហគមន៍មួយមានឈ្មោះថា សហគមន៍សំឡូត រតនផល បានកំពុងដាំដុះដំណាំច្រើនមុខក្នុងនេះរួមមានទាំង ដំណាំហូបផ្លែ ពិសេសដំណាំទុរេន សាម៉ាវ ប៊័រ មង្ឃុត និងបន្លែបង្ការ ដែលមានគុណភាពល្អសម្រាប់លក់លើទីផ្សារ។

ក្នុងចំណោមដំណាំទាំងនេះ ដំណាំទុរេន គឺជាដំណាំយុទ្ធសាស្រ្តរបស់សហគមន៍មួយផងដែរ។

សហគមន៍សំឡូតរតនផល ស្ថិតនៅក្នុងភូមិស៊ុង ឃុំស៊ុង ស្រុកសំឡូត ខេត្តបាត់ដំបង។ សហគមន៍នេះមានសមាជិក១៩៤នាក់ ដែលម្នាក់ៗកំពុងមមាញឹកនឹងការដំណាំកសិកម្មចម្រុះច្រើនមុខ ហើយកំពុងហុចផលជាបន្តបន្ទាប់សម្រាប់លក់លើទីផ្សារ។ព្រមជាមួយគ្នានេះសហគមន៍ក៏កំពុងពង្រីកទីផ្សាររបស់ខ្លួន ក៏ដូចជាស្វះស្វែងរកដៃគូដើម្បីរៀបចំផែនការអាជីវកម្មសម្រាប់ឆ្នាំ២០២៦ខាងមុខផងដែរ។

លោក កង មុំ ប្រធានសហគមន៍សំឡូតរតនផល បានឱ្យដឹងថា មកដល់ពេលនេះសហគមន៍កំពុងសម្របសម្រួលកសិករក្រុមផលិតក្នុងផ្ទះសំណាញ់ និងដំណាំទីវាលឱ្យចូលរួមជាបណ្ដុំជាមួយនឹងសហគមន៍ ហើយសហគមន៍កំពុងតែស្វែងរកដៃគូដើម្បីកសាងឃ្លាំងសម្រាប់ប្រមូលផ្ដុំកសិផលទៅលើមុខរបរទីផ្សារ។ កន្លងមកសហគមន៍បានប្រកាន់នូវគោលការណ៍ចំនួនបី គឺ ផ្គត់ផ្គង់វត្ថុធាតុដើមផ្នែកកសិកម្ម សេវាកម្មប្រមូលសំរាម និងផ្តល់ឥណទានកសិកម្ម។

លោកបានបន្តឱ្យដឹងថា សហគមន៍បានចាប់ផ្តើមកកើតឡើងតាំងតែពីឆ្នាំ២០១៤មកម្ល៉េះ។ ដំណាំជាច្រើនមុខត្រូវបានដាំដុះ និងលក់លើទីផ្សារ។ សម្រាប់ដំណាំដែលសហគមន៍កំពុងតែគ្រោងនឹងបង្កើត ហើយក៏ជាដំណាំយុទ្ធសាស្រ្តទៅថ្ងៃខាងមុខនេះ គឺបានផ្តោទៅលើដំណាំស្វាយចន្ទី និងបន្លែសុវត្ថិភាព។ សម្រាប់ឆ្នាំ២០២៦ខាងមុខ សហគមន៍នឹងស្វែងរកដៃគូសម្រាប់ពង្រីកការដាំដុះដំណាំ និងក៏ដូចជាការរកទីផ្សារមួយជាក់លាក់។

អ្នកស្រី ណម ភ័ណ្ឌ សមាជិកនៃសហគមន៍សំឡូតរតនផល បានឱ្យដឹងថា ដំណាំទុរេននាឆ្នាំនេះបានហុចផលច្រើនតោន ហើយសហគមន៍តែងយកមកលក់តាមពិធីនានា។ ជាក់ស្តែង ក្នុងពិធីតាំងពីព័រណ៍ផ្លែឈើ នាទីរួមខេត្ត បាត់ដំបងពេលនាថ្មីៗកន្លងមកនេះ សហគមន៍ក៏បាននាំយកដាំដំណាំទុរេន សាម៉ាវ និងដំណាគួបផ្សំផ្សេងៗទៀតលក់ច្រើនតោន។

អ្នកស្រីបន្ថែមថា សម្រាប់ដំណាំទុរេននាឆ្នាំនេះសហគមន៍ប្រមូលថវិកាបានច្រើនជាងមុនឆ្ងាយណាស់។ ដោយកាលពីមុននេះសមាជិកសហគមន៍មានប្រាក់ចំំណូលការលក់ផ្លែទុរេន បានត្រឹមតែបួនទៅប្រាំលានរៀលក្នុងមួយឆ្នាំ ប៉ុន្តែឆ្នាំនេះគ្រួសារដាំដំណាំជាមធ្យមអាចរកចំណូលចាប់ពីប្រាំមួយទៅប្រាំបីលានរៀល និងអ្នកដាំទុរេនធំៗអាចរកចំណូលបានចាប់ពី១០លានរៀលឡើងទៀតផង។

ជាមួយគ្នានេះ អ្នកស្រី ឡុង រឿង ដែលជាសមាជិកសហគមន៍រតនផលសព្វថ្ងៃ រស់នៅភូមិកញ្ចាំង ឃុំស៊ុង ស្រុកសំឡូត ខេត្តបាត់ដំបងវិញ បានប្រាប់ថា អ្នកស្រីបានដាំទុរេនចំនួនមួយហិកតា មានចំនួនជាង២០០ដើមរយៈពេល១០ឆ្នាំមកនេះបានផ្តល់ប្រាក់ចំណូលជាបន្តបន្ទាប់។ ជារៀងរាល់ឆ្នាំទុរេន អ្នកស្រីបានផ្តល់ប្រាក់ចំណូលពី៥ ០០០ទៅ៧ ០០០ដុល្លារ។ ទោះទំហំចម្ការទុរេនតូចពិតមែនតែ ក៏ផ្តល់ប្រាក់ចំណូលច្រើនគួរសមដល់ក្រុមគ្រួសារអ្នកស្រី។

ស្រ្តីរូបនេះបានប្រាប់ដែរថា ក្រៅពីដាំដំណាំទុរេន អ្នកស្រីក៏មានដាំដើមសាម៉ាវ និងម្រេច ដែលអាចជួយក្នុងការរកចំណូលសម្រាប់គ្រួសារអ្នកស្រីផងដែរ។

អ្នកស្រីរៀបរាប់ថា ដំណាំកសិកម្មពិតជាផ្តល់នូវផលកម្រៃដល់ពលរដ្ឋ ហើយបើមានការខិតខំដាំដុះនោះការរកចំណូលពីវិស័យកសិកម្មមិនពិបាកដូចមុនទៀតឡើយ។ ជាក់ស្តែងដូចគ្រួសារអ្នកស្រីពីមុនពិបាកក្នុងរកប្រាកើចំណូល តែបច្ចុប្បន្នបញ្ហាទាំងនេះត្រូវបានដោះស្រាយមួយផ្នែកធំបន្ទាប់ពីការបានបង្កើតចម្ការដាំទុរេន សាម៉ាវ និងម្រេចរួចមក។

បើតាមមន្រ្តីជាន់ខ្ពស់ក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ បានឱ្យដឹងនាដើមសប្តាហ៍នេះថា គិតមកដល់ពេលនេះ ផ្ទៃដីដាំដុះទុរេននៅទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា មានប្រហែលមួយម៉ឺនហិកតា។ ចំពោះ ទិន្នផលប្រមូលបានមានចំនួនចន្លោះ១៧ ទៅ ១៨ម៉ឺនតោន ក្នុងមួយឆ្នាំ។

លើសពីនេះមានចម្ការទុរេននៅកម្ពុជាចំនួន១១២កន្លែង និងរោងចក្រកែច្នៃវេចខ្ចប់ចំនួន៣០កន្លែង ត្រូវបានអនុម័តដោយអគ្គរដ្ឋបាលគយចិន ដើម្បីអនុញ្ញាតនាំចេញផ្លែទុរេនទៅកាន់ប្រទេសចិនទៀតផង។ សម្រាប់ផលិតផលផ្លែទុរេនកម្ពុជាជើងដំបូងចំនួន១៧ ២៨០គីឡូក្រាម ត្រូវបាននាំចេញទៅប្រទេសចិន តាមកំពង់ផែក្រុងព្រះសីហនុ នៅថ្ងៃទី១៧ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥។

ព្រមជាមួយគ្នានេះដែរ ក្រសួងកសិកម្ម ក៏បានដាស់តឿនដល់ម្ចាស់ចម្ការ ដែលចង់នាំចេញផ្លែទុរេនរបស់ខ្លួន ត្រូវចុះបញ្ជីជាមុនសិន ហើយមានការវាយតម្លៃអនុម័តជាមុនសិនផងដែរ ទើបអាចមានសិទ្ធិក្នុងការនាំចេញជាផ្លូវការបាន៕


643d85b0-6cfb-11f0-a946-676c1a094566.jpg
អាម៉េរិក នឹងដាក់ពន្ធ២៥ភាគរយ លើទំនិញឥណ្ឌា ចាប់ពីថ្ងៃទី១ ខែសីហានេះ

ញូវដេលី៖ ប្រធានាធិបតីអាម៉េរិក លោក ដូណាល់ ត្រាំ  (Donald Trump) បាននិយាយកាលពីថ្ងៃទី៣០ ខែកក្កដាថា សហរដ្ឋអាម៉េរិក នឹងដាក់ពន្ធ២៥ភាគរយ លើទំនិញឥណ្ឌា ចាប់ពីថ្ងៃទី១ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២៥ ដោយលើកឡើងពីពន្ធខ្ពស់របស់ទីក្រុងញូវដែលី និងរបាំងពាណិជ្ជកម្មមិនមែនរូបិយវត្ថុដ៏តឹងរឹង។ ទីភ្នាក់ងារព័ត៌មានរ៉យទ័ររបស់អង់គ្លេស បានផ្សាយថា បញ្ហា​សំខាន់ៗ ​ដែល​ទំនង​ជា​បាន​បង្អាក់​កិច្ច​ចរចា​ពាណិជ្ជកម្ម​រវាង​សហរដ្ឋ​អាម៉េរិក ដែល​ជា​ប្រទេស​សេដ្ឋកិច្ច​ធំ​ជាង​គេ​របស់​ពិភពលោក និង​ប្រទេស​ឥណ្ឌាដែល​ធំ​ជាង​គេ​ទី​ប្រាំ​របស់​ខ្លួន។ ប្រទេសឥណ្ឌាបានទប់ទល់នឹងការទាមទាររបស់សហរដ្ឋអាម៉េរិកក្នុងការបើកទីផ្សារកសិកម្ម និងទឹកដោះគោរបស់ខ្លួន ដោយនិយាយថា វិធានការបែបនេះនឹងប៉ះពាល់ដល់កសិករក្រីក្ររាប់លាននាក់នៅក្នុងប្រទេសឥណ្ឌា។ ការកាត់បន្ថយពន្ធលើពោត សណ្តែកសៀង ស្រូវសាលី និងអេតាណុល មិនមានរាប់បញ្ចូលឡើយ ដោយមន្ត្រីឥណ្ឌាបានលើកឡើងពីហានិភ័យពីផលិតផលកសិកម្ម ដែលឧបត្ថម្ភធនរបស់សហរដ្ឋអាម៉េរិក។ ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តក្នុងស្រុក ក្រុមហ៊ុនឱសថ និងឧស្សាហកម្មខ្នាតតូច ក៏បានបញ្ចុះបញ្ចូលឱ្យមានការបើកជាបណ្តើរៗផងដែរ ដោយខ្លាចមានការរំខានពីការនាំចូលពីសហរដ្ឋអាម៉េរិក។ បើ​តាម​របាយការណ៍​របស់​សេតវិមាន​ បានឱ្យដឹងថា ប្រទេសឥណ្ឌាដាក់ពន្ធជាមធ្យម ៣៩ភាគរយ លើទំនិញកសិកម្មនាំចូល បើធៀបនឹងប្រាំភាគរយ នៅសហរដ្ឋអាម៉េរិក ជាមួយនឹងពន្ធមួយចំនួនខ្ពស់រហូតដល់៥០ភាគរយ។ រដ្ឋបាលរបស់លោក ដូណាល់ ត្រាំ បានដាក់ពន្ធម្តងហើយម្តងទៀត នូវពន្ធគយទាំងនេះថា ជាឧបសគ្គដ៏សំខាន់ចំពោះទំនាក់ទំនងពាណិជ្ជកម្មកាន់តែស៊ីជម្រៅជាមួយឥណ្ឌា។ ទីក្រុងវ៉ាស៊ីនតោនកំពុងជំរុញឱ្យមានលទ្ធភាពកាន់តែប្រសើរឡើងទៅកាន់ទីផ្សាររបស់ប្រទេសឥណ្ឌា សម្រាប់វិស័យកសិកម្ម […]

Hainan-Durians-To-Hit-Market-in-2024
ទោះបី​​មាន​ចំណុច​ខ្វះខាត​ផ្នែកបច្ចេកទេស​ក៏ដោយ ផ្លែទុរេន​ខេត្តហៃ​ណាន​ នៅតឺមាន​គុណភាពល្អ​ច្រើន​

ហៃណាន៖ នាយកផ្នែកលក់ផលិតផលក្រុមហ៊ុនចិន ដែលគ្រប់គ្រងចម្ការទុរេនជាង៨៦៦ហិកតា នៅក្នុងខេត្ត ហៃណាន ប្រទេសចិន បាននិយាយថា ក្រុមហ៊ុននឹងយកចិត្តទុកដាក់លើការផ្សព្វផ្សាយ និងរៀបចំព្រឹត្តិការណ៍ភ្លក្សរស់ជាតិ ផ្លែទុរេនខេត្តហៃណាន ដែលត្រូវចាប់ពីចុងខែមិថុនា ដល់ដើមខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥នេះ ទោះបីមិនទាន់ចាប់ផ្តើមលក់ជាលក្ខណៈពាណិជ្ជកម្មក៏ដោយ។ លោកបានពន្យល់ថា «ដូចឆ្នាំមុនដែរ យើងបន្តអនុវត្តយុទ្ធសាស្ត្រ​ លាក់ទុកសារធាតុចិញ្ចឹមផ្លែឈើនៅក្នុងដីក្នុងគោលបំណងកំណត់ទិន្នផលផ្លែ ដើម្បីរក្សាសារធាតុចិញ្ចឹមនៅក្នុងដីឱ្យនៅបានយូរអង្វែងសម្រាប់ដើមទុរេនលូតលាស់ល្អថែមទៀត។  បច្ចុប្បន្ន ដើមទុរេនលើផ្ទៃដីទំហំប្រហែល២៦៦ហិកតាកំពុងចេញផ្លែ ហើយយើងរំពឹងថា នឹងកើនឡើងដល់៤០០ ទៅ៤៦៦ហិកតា នៅឆ្នាំក្រោយ ជាមួយនឹងទិន្នផលប៉ាន់ស្មានពី ៨០ ០០០ដើម ទៅ១០០ ០០០ដើម ដែលអាចឱ្យយើងបង្កើនទិន្នផលយ៉ាងច្រើន»។ លោកបានបញ្ជាក់ថា ក្នុងចំណោមដើមទុរេនទាំងអស់នេះ ពូជបច្ចុប្បន្ននេះ រួមមាន ម៉ាន់ថង មូសាងឃីង កានយ៉ៅ និងពូជប្លែកថន។ លោកបានមានប្រសាសន៍ទៀតថា ក្រុមបានបណ្តុះបណ្តាលក្រុមដាំដុះទុរេននៅក្រៅប្រទេស ហើយបាននាំយកពួកគេមកគ្រប់គ្រងចម្ការរបស់ក្រុមហ៊ុន។ ចម្ការបានអនុវត្តតាមស្តង់ដារគ្រប់គ្រង និងប្រើប្រាស់ជីសរីរាង្គដែលមានអាជ្ញាប័ណ្ណអនុញ្ញាតត្រឹមត្រូវ។ ផ្លែធុរេននឹងមានពណ៌លឿងស្រស់ មានរសជាតិផ្អែមមុត ដែលកម្ររកបានក្នុងចំណោមផ្លែទុរេននាំចូល។ ចំណែកចម្ការវិញបានទទួលវិញ្ញាបនប័ត្រសម្គាល់ការអនុវត្តកសិកម្មល្អ  (Good Agricultural Practices) រួចហើយ ព្រមទាំងរំពឹងថា នឹងទទួលបានវិញ្ញាបនប័ត្របញ្ជាក់កសិកម្មសរីរាង្គផងដែរ នៅឆ្នាំ២០២៦។ទាក់ទងនឹងបញ្ហាប្រឈមផ្នែកអាកាសធាតុព្យុះទីហ្វុង […]

image_2025-07-31_16-02-54
រដ្ឋមន្ត្រីម៉ាឡេស៊ី​ចង់ឱ្យភ្ញៀវអាចហូបទុរេនក្នុង​សណ្ឋាគារបាន ដើម្បីលើកកម្ពស់ផលិតផលក្នុងស្រុក

កូឡាឡាំពួរ៖ កាលពីពេលថ្មីៗកន្លងមកនេះ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្មម៉ាឡេស៊ី បានអំពាវនាវដល់បណ្តាម្ចាស់សណ្ឋាគារ ក្នុងប្រទេសម៉ាឡេស៊ី គួរអនុញ្ញាតឱ្យភ្ញៀវអាចយកទុរេនចូលទៅហូបក្នុងបរិវេណកន្លែងស្នាក់នៅ ដើម្បីជួយលើកកម្ពស់កេរ្តីឈ្មោះផ្លែទុរេនរបស់ខ្លួន់។ លោក ម៉ូហាម៉ាដ សាប៊ូ (Mohamad Sabu) រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្មម៉ាឡេស៊ី ថ្លែងនៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ប្រកួតពានរង្វាន់ពិភពទុរេនប្រចាំឆ្នាំ២០២៥ បានលើកឡើងថា វិធីនេះល្អលើសពីយុទ្ធសាស្ត្រផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មទៅទៀត ព្រោះវាជាការប្រារព្ធកម្មវិធីវប្បធម៌មួយ ដែលប្រែក្លាយសណ្ឋាគារឱ្យទៅជាគោលដៅបង្ហាញពីអត្តសញ្ញាណរបស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី។ សណ្ឋាគារក៏អាចជាកន្លែងសម្រាប់លក់ផលិតផលកែច្នៃពីផ្លែទុរេនបានដែរ ដើម្បីភ្ញៀវអាចទិញទទួលទានបាន ដូចជាការ៉េមរសជាតិទុរេនជាដើម។ លោករដ្ឋមន្ត្រីក៏បានសម្តែងក្តីសង្ឃឹមសម្រាប់កិច្ចសហការបន្ថែមទៀតរវាងម្ចាស់ចម្ការ សណ្ឋាគារ និងអ្នកនាំភ្ញៀវទេសចរណ៍ ដើម្បីជួយលើកកម្ពស់ទម្រង់របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី នៅលើឆាកអន្តរជាតិ តាមរយៈទេសចរណ៍ទុរេន។ ការ​អំពាវនាវ​របស់​លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​ បាន​កើត​ឡើង​ខណៈ​ផ្លែ​ទុរេនម៉ាឡេស៊ី ​ជាពិសេសពូជ មូសាងឃីង កំពុង​ក្លាយ​ជា​កត្តា​សំខាន់សម្រាប់ជួយជំរុញកំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ដោយសារផ្លែទុរេនរបស់ខ្លួនត្រូវបានគេទទួលស្គាល់ថា ពិតជាមានរសជាតិឆ្ងាញ់ដាច់គេនៅក្នុងតំបន់។ ការនាំចេញផ្លែទុរេនរបស់ម៉ាឡេស៊ី បានកើនឡើងជាង២៥ភាគរយ ពីទំហំទឹកប្រាក់ប្រមាណ៨២២,៨លានរីងគីត ឬស្មើនឹង១៩៤លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ២០១៨ បានកើនដល់១,៥១ពាន់លានរីងគីត ឬស្មើនឹង២៤៧លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ២០២៣។ កាលពីឆ្នាំ២០២៤ ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី បានចុះកិច្ចព្រមព្រៀងមួយក្នុងការអនុញ្ញាតឱ្យនាំចេញផលិផលផ្លែទុរេនស្រស់ទៅកាន់ប្រទេសចិន ដែលកាលពីមុនអនុញ្ញាតចំពោះតែផ្លែទុរេនបង្កកប៉ុណ្ណោះ។ ផ្លែទុរេន​ មូសាងឃីង របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ក៏​កំពុង​តែជួយ​ទាក់ទាញភ្ញៀវ​ទេសចរណ៍យ៉ាងខ្លាំង​ផង​ដែរ ដែលនៅក្នុងកម្មវិធីផ្សព្វផ្សាយទេសចរណ៍ម៉ាឡេស៊ី ឆ្នាំ២០២៤-២០២៥ បានរាប់បញ្ចូលការលើកទឹកចិត្តភ្ញៀវឱ្យទទួលទានផ្លែទុរេនដោយមិនគិតថ្លៃផងដែរ។ ចំណែកកាលពីពេលថ្មីៗកន្លងមកនេះ ក្រសួងទេសចរណ៍ […]

3
សិប្បកម្មកែច្នៃត្រីងៀតមួយនៅខេត្តកំពង់ចាម ងាកមកកែច្នៃផលិតផលកម្រិតស្តង់ដារ ដើម្បីឆ្លើយតបទីផ្សារទំនើប

រាជធានីភ្នំពេញ៖ សិប្បកម្មកែច្នៃត្រីងៀត យីហោ ធឿន ស្រីនី នៅក្នុងរយៈពេល៣ឆ្នាំចុងក្រោយនេះ បានងាកមកផ្តោតលើការកែច្នៃផលិតផលកម្រិតស្តង់ដារជាចម្បងដើម្បីឆ្លើយតបទៅនិងទីផ្សារទំនើបធំៗនៅក្រុងភ្នំពេញ ដោយរំពឹងថាអាជីវកម្មនឹងមានភាពល្អប្រសើរចាប់ពីឆ្នាំ២០២៦តទៅ។ សិប្បកម្មកែច្នៃត្រីងៀត យីហោ ធឿន ស្រីនី ស្ថិតនៅភូមិថ្មី ឃុំសូទិព្វ ស្រុកជើងព្រៃ ខេត្តកំពង់ចាមដែលបានបង្កើតនៅឆ្នាំ២០០៤ ធ្លាប់តែផ្តោតទៅលើការបោះដុំ និងលក់រាយប្រភេទត្រីរស់នៅក្នុងតំបន់ បានកែចៃធ្វើជាត្រីងៀតលក់នៅក្នុងតំប់បែបលក្ខណៈធម្មតា មិនបានវេចខ្ចប់ឬមិនមានម៉ាកសញ្ញាច្បាស់លាស់នោះទេ។ អ្នកស្រី លីម ប៉ុននី ម្ចាស់សិកម្មកែច្នៃត្រីងៀតមាន យីហោ ធឿន ស្រីនីបានឱ្យដឹងថានៅក្នុងរយៈពេល៣ឆ្នាំចុងក្រោយនេះមុខរបរកែច្នៃត្រីងៀត គឺចាប់ផ្តើមពីចំណុចសូន្យរហូតមកដល់សព្វថ្ងៃនេះមានការផ្គត់ផ្គង់និងទីផ្សារឡើងវិញជាសន្សឹមៗ។ តួយ៉ាងនៅឆ្នាំទី១និងឆ្នាំទី២ការកែច្នៃត្រីងៀតមិនសូវជាមានសកម្មភាពអាជីវកម្មនោះទេ ទើបតែនៅក្នុងឆ្នាំទី៣នេះ ការកែច្នៃនិងការផ្គត់ផ្គង់ត្រីងៀតទៅលើទីផ្សារប្រមាណ៥០ភាគរយ ពោលនៅក្នុងមួយខែខាងសិប្បកម្មលក់ចេញត្រីងៀតបានចន្លោះពី២០០ទៅ៣០០គីឡូក្រាម និងផលិតផលគ្រឿងផ្អាប់ផ្សេងទៀតបានប្រមាណ៣តោនក្នុងរយៈពេល៣ខែ។ អ្នកស្រីបានឱ្យដឹងទៀតថា “ដំណើរការអាជីវកម្មទៅថ្ងៃខាងមុខ ខ្ញុំរំពឹងថានិងបានល្អ ព្រោះយើងមានផែនការកែច្នៃនិងទីផ្សារជាបន្តបន្ទាប់នៅពេលខាងមុខ។ តួយ៉ាងនៅឆ្នាំនេះ ខ្ញុំត្រូវចេញផលិតផលថ្មីចូលទីផ្សារទំនើបអ៊ីអននៅគ្រប់សាខា និងនៅផ្សារទំនើបជីពម៉ុងទាំង៤សាខា ដែលបានធ្វើកុងត្រាជាមួយគ្នា”។ បើតាមអ្នកស្រី លីម ប៉ុននី ថាបច្ចុប្បន្ននេះផលិតផលកែច្នៃរបស់ខ្លួនទទួលបានការគាំទ្រកើនឡើងពីអតិថិជនក្នុងស្រុក ដោយសារពលរដ្ឋបានស្គាល់ច្បាស់អំពីផលិតផល និងមានការយល់ដឹងអំពីការប្រើប្រាស់ផលិតផលសម្រាប់គ្រួសារ។ អ្នកស្រីបញ្ជាក់ថា “បន្ទាប់ពី ងាកមកកែច្នៃផលិតផលមានស្តង់ដារ ដើម្បីឆ្លើយតបតម្រូវការរបស់ផ្សារទំនើបនេះ វាបានជួយឱ្យផែនការអាជីវកម្មរបស់យើងទទួលបានជោគជ័យ ដោយសារប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរសព្វថ្ងៃ ពួកគាត់មានការគិតគូទៅលើសុខភាពជាសំខាន់។ គាត់មានការយល់ដឹងច្រើនមុននិងទិញផលិតផលយកពិសារនៅតាមគ្រួសារ  […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ