ហាណូយ៖ ទីផ្សារផ្លែគូលែននៅលើពិភពលោកកំពុងតែរឹងមាំ ព្រមទាំងមានតម្លៃ ដែលត្រូវបានព្យាករណ៍ថា នឹងមានកំណើនទឹកពី៦,៧៣ពាន់លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ២០២៣ ដល់៨,៧៩ពាន់លានដុល្លារក្នុងឆ្នាំ២០២៨ គឺកើន ៥,៥ភាគរយក្នុងឆ្នាំ២០២៥នេះ។
ការរីចម្រើនដ៏គួរឱ្យកត់សម្គាល់នេះ ឆ្លុះបញ្ចាំងពីរសជាតិរបស់ផ្លែឈើគូលែនស្រស់ៗ មានជីវជាតិផ្អែមឆ្ងាញ់ និងទទួលបានការនិយមពេញចិត្តបរិភោគកាន់តែច្រើនឡើងស្ទើរគ្រប់ទិសទី។
នៅពេលការយល់ដឹងជាសកលអំពីអត្ថប្រយោជន៍ដល់សុខភាព និងរបបចំណីអាហារកាន់តែច្បាស់ បានក្លាយជាកត្តាជួយលើកកម្ពស់ទីផ្សារសម្រាប់ផ្លែគូលែន។ អ្នកទទួលទាននៅក្នុងប្រទេសកំពុងអភិវឌ្ឍន៍ និងប្រទេសកំពុងសេដ្ឋកិច្ចរីកចម្រើន បានបង្ហាញពីតម្រូវការសម្រាប់ផ្លែឈើស្រស់ៗ និងមានជីវជាតិ ទើបធ្វើឱ្យទីផ្សារនៃផ្លែគូលែនបីលើពិភពលោក កាន់តែរីកធំឡើង។
លើសពីនេះ តាមរយៈគំនិតផ្តួចផ្តើមរបស់រដ្ឋាភិបាល និងសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្ម ជាពិសេស នៅក្នុងប្រទេសផលិតផ្លែគូលែនធំៗ កំពុងដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការពង្រីកទីផ្សារ។
លើសពីផ្នែកផ្លែឈើស្រស់ ផ្លែគួលែនកំពុងត្រូវបានពង្រីក និងពេញនិយមនៅក្នុងផលិតផលកែច្នៃដូចជា ដំណាប់ផ្លែគូលែន ទឹកផ្លែគូលែន ផ្លែគូលែនកំប៉ុង និងគូលែនស្ងួតជាដើម។
តាមទីផ្សារសំខាន់ៗនៅអាស៊ី អឺរ៉ុប និងសហរដ្ឋអាម៉េរិក តម្រូវការអន្តរជាតិសម្រាប់ផ្លែគូលែនមានការកើនឡើងជាលំដាប់។ នៅទ្វីបអឺរ៉ុប ផ្លែគូលែនត្រូវបានទទួលស្គាល់ថា ជាផ្លែឈើ “ផ្អែម និងមានជីវជាតិ” ដែលជំរុញការនាំចេញខ្លាំងទៅកាន់ប្រទេសហូឡង់ និងចក្រភពអង់គ្លេស។ ការកើនឡើងនៃបរិមាណនាំចេញ រួមជាមួយនឹងការផ្លាស់ប្តូរជាសាកលឆ្ពោះទៅរកជម្រើសអាហារ ដែលមានសុខភាពល្អ បានរួមចំណែកដល់ការរក្សានូវសន្ទុះកំណើនប្រកបដោយស្ថិរភាពនៃទីផ្សារផ្លែគូលែន។
ប្រទេសចិន គឺជាប្រទេសផលិត និងនាំចេញផ្លែគូលែនធំជាងគេលើពិភពលោក ដោយទិន្នផលប្រចាំឆ្នាំឈានដល់ប្រមាណពីរលានតោន។ តំបន់រីកលូតលាស់សំខាន់ៗរួមមានខេត្ត ក្វាងទុង (Guangdong) ស្មើនឹង៦៥ភាគរយនៃផលិតកម្មជាតិ ខេត្តហ្វូជៀន (Fujian) និងខេត្ត ហៃណាន (Hainan)។
ផ្លែគូលែនរបស់ចិនត្រូវបាននាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិធំៗ រួមមានអាម៉េរិក កាណាដា អឺរ៉ុប ហុងកុង សិង្ហបុរី ឥណ្ឌូនេស៊ី ហ្វីលីពីន និងម៉ាឡេស៊ី។ ឧស្សាហកម្មផ្លែគូលែនរបស់ប្រទេសចិន មានការរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័ស ដោយសារតែការអភិវឌ្ឍនៃពូជថ្មី ការអនុវត្តបច្ចេកវិទ្យាកសិកម្មទំនើប និងការគាំទ្រពីរដ្ឋាភិបាលសម្រាប់ការដឹកជញ្ជូន។
ចមណែកប្រទេសវៀតណាមកាន់កាប់តំណែងទីពីរ និងកំពុងបន្តពង្រឹងជំហររបស់ខ្លួននៅក្នុងទីផ្សារផ្លែគូលែន។ ការប្រមូលផលផ្លែគូលែនរបស់ប្រទេសនេះត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងឈានដល់ជាង៣០ម៉ឺនតោននៅឆ្នាំ២០២៥ ពោលគឺកើនឡើង៣០ភាគរយ បើធៀបនឹងឆ្នាំ២០២៤។
ទីផ្សារនាំចេញសំខាន់ៗរបស់វៀតណាមរួមមាន ចិន អាម៉េរិក ជប៉ុន និងសហភាពអឺរ៉ុប។ វៀតណាមកំពុងតែវិនិយោគយ៉ាងច្រើនក្នុងការលើកកម្ពស់គុណភាព និងភស្តុភារដើម្បីលើកកម្ពស់ភាពប្រកួតប្រជែងរបស់ខ្លួនក្នុងទីផ្សារពិភពលោក។
ឥណ្ឌាក៏ស្ថិតក្នុងចំណោមអ្នកផលិតផ្លែគូលែនធំជាងគេលើពិភពលោកផងដែរ តាមរយៈទិន្នផលប៉ាន់ស្មានចំនួនជិត៧៣ម៉ឺនតោន ក្នុងកំឡុងឆ្នាំ២០២១-២០២២។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយភាគច្រើននៃផ្លែគូលែនរបស់ឥណ្ឌាប្រហែលពី៩៨ ទៅ៩៩ភាគរយ ត្រូវបានប្រើប្រាស់ក្នុងស្រុក។ ទោះបីជាយ៉ាងនេះក្តី សក្ដានុពលនៃការនាំចេញរបស់ឥណ្ឌាកំពុងកើនឡើង ជាពិសេសទៅកាន់ទីផ្សារមជ្ឈិមបូព៌ា។
រីឯប្រទេសម៉ាដាហ្គាស្ការ បានលេចមុខជាអ្នកនាំចេញផ្លែគូលែនឈានមុខគេទៅកាន់សហភាពអឺរ៉ុប (EU) ដោយសារការគ្រប់គ្រងគុណភាពដ៏តឹងរ៉ឹង និងប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនត្រជាក់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។
ប្រទេសចិនបាននាំចេញ គូលែន ច្រើនជាងពីរម៉ឺនតោនក្នុងមួយឆ្នាំទៅកាន់ សហភាពអឺរ៉ុបដោយមានបារាំង និងអាល្លឺម៉ង់ជាទីផ្សារសំខាន់របស់ខ្លួន។
លើសពីនេះទៀត lychees ក៏ត្រូវបានដាំដុះនៅក្នុងប្រទេសថៃ ឥណ្ឌូនេស៊ី និងហ្វីលីពីន ដែលរួមចំណែកដល់ការផ្គត់ផ្គង់ក្នុងតំបន់ និងចូលរួមក្នុងពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិ៕