រដ្ឋមន្រ្តីកសិកម្មឥណ្ឌា និយាយថា អត្រាកំណើនផ្នែកកសិកម្មឥណ្ឌាត្រូវតែបានប្រាំភាគរយ ក្នុងមួយឆ្នាំ ដើម្បីឱ្យឥណ្ឌាក្លាយជាប្រទេសអភិវឌ្ឍ នៅឆ្នាំ២០២៧

ញូវដែលី៖ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្មឥណ្ឌា​ លោក ស៊ីវរ៉ាច ស៊ីញ​ ជូហាន (Shivraj Singh Chouhan) បាននិយាយកាលពីពេលថ្មីៗនេះថា វិស័យកសិកម្ម និងវិស័យពាក់ព័ន្ធផ្សេងទៀត ចាំបាច់ត្រូវមានកំណើតប្រាំភាគរយជារៀងរាល់ឆ្នាំ ដែលជាមូលដ្ឋានរឹងមាំសម្រាប់ប្រទេសឥណ្ឌាសម្រេចបាននូវឋានៈជា “ប្រទេសអភិវឌ្ឍន៍” នៅឆ្នាំ ២០៤៧។

លោក ជូហាន បាននិយាយ​ថា គ្រាប់​ធញ្ញជាតិ​សម្រាប់ផលិតចំណីអាហារត្រូវ​បាន​ដាំដុះ​លើ​ផ្ទៃដី​កសិកម្ម ប្រមាណ៩៣ភាគរយ ប៉ុន្តែ​កំណើនផលដំណាំ​មាន​ត្រឹមតែ១,៥ភាគរយ​ប៉ុណ្ណោះ។

លោកបានបញ្ជាក់ថា “យើងកំពុងធ្វើការដើម្បីកាត់បន្ថយគម្លាតនៃទិន្នផលដំណាំ និងសម្រេចឱ្យបាននូវទិន្នផល ជាមធ្យមរបស់ជាតិ… ប្រសិនបើយើងត្រូវតែធ្វើឱ្យប្រទេសឥណ្ឌាក្លាយជាប្រទេសអភិវឌ្ឍន៍នៅឆ្នាំ២០២៧ នោះវិស័យកសិកម្ម និងវិស័យពាក់ព័ន្ធដទៃទៀតត្រូវតែមានកំណើនប្រាំភាគរយដូចគ្នា នៅក្នុងមួយឆ្នាំ”។

លោករដ្ឋមន្ត្រីមានទំនុកចិត្តក្នុងការសម្រេចបាននូវអត្រាកំណើនប្រចាំឆ្នាំចំនួនប្រាំភាគរយ ដោយលោកសង្កត់ធ្ងន់ថា វិទ្យាស្ថានកសិកម្មផ្សេងៗ ​ដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងនេះ។ ការស្រាវជ្រាវដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការបង្កើនផលិតកម្មកសិកម្ម និងកាត់បន្ថយការចំណាយ។ គោលដៅសំខាន់ គឺត្រូវរក្សាបាននូវអត្រាកំណើនកសិកម្មប្រចាំឆ្នាំចំនួនប្រាំភាគរយ។ ស្ថាប័នស្រាវជ្រាវទាំងអស់ត្រូវតែធ្វើការក្នុងទិសដៅតែមួយ ដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលដៅអភិវឌ្ឍន៍។

លោក ជូហាន បានកត់សម្គាល់ថា វិស័យកសិកម្ម និងវិស័យពាក់ព័ន្ធផ្សេងទៀត ត្រូវតែសម្រេចបាននូវកំណើនសេដ្ឋកិច្ចឥណ្ឌា ពី១ ០០០ពាន់លានដុល្លារ ទៅ៥​ ០០០ពាន់ពាន់លានដុល្លារ។ លោក​ក៏​បាន​សង្កត់​ធ្ងន់​ពី​តម្រូវការ​ក្នុង​ការ​លើក​កម្ពស់​ការ​នាំ​ចេញ​កសិផល​ឲ្យ​បាន​២០​ភាគរយ​ គឺកើនឡើងពី​ប្រាំមួយ​ភាគរយ នាពេល​បច្ចុប្បន្ននេះ។

ចំណែកការស្រាវជ្រាវ និងការអភិវឌ្ឍវិញ លោករដ្ឋមន្ត្រីបានមានប្រសាសន៍ថា បច្ចុប្បន្ន០,៤ ភាគរយនៃផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប (GDP) បានមកពីវិស័យកសិកម្ម ត្រូវបានវិនិយោគលើការច្នៃប្រឌិត និងការស្រាវជ្រាវ។
លោក​បាន​បន្ថែម​ថា​ “​យើង​ក៏​បាន​ពិភាក្សា​ពី​របៀប​បង្កើន​ការ​វិនិយោគ​ឱ្យកើនដល់​មួយ​ភាគរយ​នៃ​ផលិតផល​ក្នុងស្រុក​សរុបបានមកពីវិស័យ​កសិកម្ម​”។

លោករដ្ឋមន្ត្រីបានបន្ថែមថា ផែនការរយៈពេលខ្លី មធ្យម និងរយៈពេលវែង នឹងត្រូវដោះស្រាយបាន បន្ទាប់ពីមានការបំផុសគំនិតជាមួយស្ថាប័នកសិកម្ម។

ទន្ទឹមនឹងនេះ អ្នកជំនាញនៅក្នុងសន្និសីទប្រចាំឆ្នាំ បាននិយាយថា ប្រទេសឥណ្ឌាត្រូវការពង្រីកបណ្តាញបុគ្គលិកបន្ថែមរបស់ខ្លួន ដើម្បីធានាថា ចំណេះដឹងផ្នែកផលិតផ្លែឈើបែបវិទ្យាសាស្ត្រកសិកម្មបានផ្សព្វផ្សាយអប់រំដល់កសិករជាង១៤០លាននាក់៕


image_2025-07-31_16-02-54
រដ្ឋមន្ត្រីម៉ាឡេស៊ី​ចង់ឱ្យភ្ញៀវអាចហូបទុរេនក្នុង​សណ្ឋាគារបាន ដើម្បីលើកកម្ពស់ផលិតផលក្នុងស្រុក

កូឡាឡាំពួរ៖ កាលពីពេលថ្មីៗកន្លងមកនេះ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្មម៉ាឡេស៊ី បានអំពាវនាវដល់បណ្តាម្ចាស់សណ្ឋាគារ ក្នុងប្រទេសម៉ាឡេស៊ី គួរអនុញ្ញាតឱ្យភ្ញៀវអាចយកទុរេនចូលទៅហូបក្នុងបរិវេណកន្លែងស្នាក់នៅ ដើម្បីជួយលើកកម្ពស់កេរ្តីឈ្មោះផ្លែទុរេនរបស់ខ្លួន់។ លោក ម៉ូហាម៉ាដ សាប៊ូ (Mohamad Sabu) រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្មម៉ាឡេស៊ី ថ្លែងនៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ប្រកួតពានរង្វាន់ពិភពទុរេនប្រចាំឆ្នាំ២០២៥ បានលើកឡើងថា វិធីនេះល្អលើសពីយុទ្ធសាស្ត្រផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មទៅទៀត ព្រោះវាជាការប្រារព្ធកម្មវិធីវប្បធម៌មួយ ដែលប្រែក្លាយសណ្ឋាគារឱ្យទៅជាគោលដៅបង្ហាញពីអត្តសញ្ញាណរបស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី។ សណ្ឋាគារក៏អាចជាកន្លែងសម្រាប់លក់ផលិតផលកែច្នៃពីផ្លែទុរេនបានដែរ ដើម្បីភ្ញៀវអាចទិញទទួលទានបាន ដូចជាការ៉េមរសជាតិទុរេនជាដើម។ លោករដ្ឋមន្ត្រីក៏បានសម្តែងក្តីសង្ឃឹមសម្រាប់កិច្ចសហការបន្ថែមទៀតរវាងម្ចាស់ចម្ការ សណ្ឋាគារ និងអ្នកនាំភ្ញៀវទេសចរណ៍ ដើម្បីជួយលើកកម្ពស់ទម្រង់របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី នៅលើឆាកអន្តរជាតិ តាមរយៈទេសចរណ៍ទុរេន។ ការ​អំពាវនាវ​របស់​លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​ បាន​កើត​ឡើង​ខណៈ​ផ្លែ​ទុរេនម៉ាឡេស៊ី ​ជាពិសេសពូជ មូសាងឃីង កំពុង​ក្លាយ​ជា​កត្តា​សំខាន់សម្រាប់ជួយជំរុញកំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ដោយសារផ្លែទុរេនរបស់ខ្លួនត្រូវបានគេទទួលស្គាល់ថា ពិតជាមានរសជាតិឆ្ងាញ់ដាច់គេនៅក្នុងតំបន់។ ការនាំចេញផ្លែទុរេនរបស់ម៉ាឡេស៊ី បានកើនឡើងជាង២៥ភាគរយ ពីទំហំទឹកប្រាក់ប្រមាណ៨២២,៨លានរីងគីត ឬស្មើនឹង១៩៤លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ២០១៨ បានកើនដល់១,៥១ពាន់លានរីងគីត ឬស្មើនឹង២៤៧លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ២០២៣។ កាលពីឆ្នាំ២០២៤ ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី បានចុះកិច្ចព្រមព្រៀងមួយក្នុងការអនុញ្ញាតឱ្យនាំចេញផលិផលផ្លែទុរេនស្រស់ទៅកាន់ប្រទេសចិន ដែលកាលពីមុនអនុញ្ញាតចំពោះតែផ្លែទុរេនបង្កកប៉ុណ្ណោះ។ ផ្លែទុរេន​ មូសាងឃីង របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ក៏​កំពុង​តែជួយ​ទាក់ទាញភ្ញៀវ​ទេសចរណ៍យ៉ាងខ្លាំង​ផង​ដែរ ដែលនៅក្នុងកម្មវិធីផ្សព្វផ្សាយទេសចរណ៍ម៉ាឡេស៊ី ឆ្នាំ២០២៤-២០២៥ បានរាប់បញ្ចូលការលើកទឹកចិត្តភ្ញៀវឱ្យទទួលទានផ្លែទុរេនដោយមិនគិតថ្លៃផងដែរ។ ចំណែកកាលពីពេលថ្មីៗកន្លងមកនេះ ក្រសួងទេសចរណ៍ […]

c05cb8a72bd5f2ff115b408f17459f07
តម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់របស់ចិនបានស្ទុះងើបឡើងវិញ បន្ទាប់ពីមានគោលនយោបាយគាំទ្រការប្រើប្រាស់

ប៉េកាំង៖ សន្ទស្សន៍តម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់ទំនិញរបស់ប្រទេសចិន ដែលជារង្វាស់អតិផរណាដ៏សំខាន់ បានកើនឡើងចំនួន០,១ភាគរយ ពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ នៅក្នុងខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥នេះ បើធៀបនឹងការធ្លាក់ចុះចំនួន០,១ភាគរយ កាលពីខែមុន ដោយសារវិធានការរបស់ប្រទេសចិន ដែលមានបំណងពង្រីកតម្រូវការក្នុងស្រុក និងការងើបឡើងវិញនៃតម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់ទំនិញឧស្សាហកម្ម ដើម្បីគាំទ្រដល់ការកើនតម្លៃឡើងវិញ។ យោងតាមសារព័ត៌មាន គ្លូបល ថែមស៍ របស់ចិន បានចេញផ្សាយកាលដើមខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥ ដោយដកស្រង់ទិន្នន័យរបស់ការិយាល័យស្ថិតិជាតិចិន បានឱ្យដឹងថា សន្ទស្សន៍តម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់ទំនិញនៅក្នុងតំបន់ទីក្រុង បានកើនឡើងចំនួន០,១ភាគរយ កាលពីឆ្នាំ២០២៤ ខណៈពេលតម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់ទំនិញ នៅតាមតំបន់ជនបទ បានធ្លាក់ចុះចំនួន០,២ភាគរយ។ ចំណែកអ្នកដឹកនាំការងារស្ថិតិវិញ បាននិយាយថា «ការកើនឡើង០,១ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ នៅក្នុងតម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់ទំនិញ នៅក្នុងខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥នេះ ក៏បានមាននិន្នាការធ្លាក់ចុះរបស់សន្ទស្សន៍សម្រាប់រយៈពេលបួនខែជាប់គ្នា»។ លោកបានសន្មតថា តម្លៃកើនឡើងជាចម្បងចំពោះការស្ទុះងើបឡើងវិញនៃតម្លៃទំនិញឧស្សាហកម្មប្រើប្រាស់ ដែលឃើញការធ្លាក់ចុះតម្លៃរបស់ពួកគេបន្តរួមតូចក្នុងខែមិថុនា ដែលបណ្តាលឱ្យមានសម្ពាធធ្លាក់ចុះសម្រាប់។ ជាឧទាហរណ៍ ការងើបឡើងវិញនៃតម្លៃប្រេង កាលពីខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥ បានកាត់បន្ថយសម្ពាធធ្លាក់ចុះនៃតម្លៃថាមពល។ចំណែកទិន្នន័យ បានបង្ហាញថា ការស្ទុះងើបឡើងវិញនៃតម្លៃប្រេងតែមួយមុខបានមើលឃើញផលប៉ះពាល់របស់វាទៅលើសន្ទស្សន៍តម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់  ដោយកាត់បន្ថយបន្ថែមទៀត ចំនួន០,០៨ភាគរយនៅក្នុងខែមិថុនា។ លោកបាននិយាយថា ឥទ្ធិពលនៃគោលនយោបាយរបស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងការជំរុញការប្រើប្រាស់បានបន្តបង្ហាញ​ ដោយលើកឡើងពីការកើនឡើងតម្លៃអ្នកប្រើប្រាស់ផ្នែកវិស័យវប្បធម៌ និងការកម្សាន្តយូរអង្វែង និងឧបករណ៍ប្រើប្រាស់ក្នុងផ្ទះ ដែលឃើញតម្លៃ កើនឡើងចំនួនពីរភាគរយ និងមួយភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ […]

Akaushi_Steak_Bundle
អាម៉េរិកសាទរអូស្ត្រាលីបើកទីផ្សារទទួលសាច់គោនាំចូលពីប្រទេសរបស់ខ្លួន

ភ្នំពេញ៖ សហរដ្ឋអាម៉េរិក សម្តែងការអបអរសាទរយ៉ាងខ្លាំងចំពោះកិច្ចព្រមព្រៀងរបស់ប្រទេសអូស្ត្រាលីក្នុងការបើកទីផ្សារសាច់គោ នាំចូលពីសហរដ្ឋអាម៉េរិក និងបានបង្ហាញពីការកាត់បន្ថយពន្ធខ្លះដល់រដ្ឋាភិបាលប្រទេសអូស្រា្តលី។ ប្រទេសអូស្ត្រាលី បាននិយាយថា សហរដ្ឋអាម៉េរិក មានប្រព័ន្ធត្រួតពិនិត្យប្រសើរជាងមុនក្នុងការតាមដាន និងគ្រប់គ្រងសុខភាពសត្វពាហនៈ ដូច្នេះពួកគេនឹងទទួលទិញសាច់គោ ដែលធ្លាប់មានប្រភពចេញពីប្រទេសកាណាដា ឬម៉ិកស៊ិក ផងដែរ។ ទីភ្នាក់ងារសារព័ត៌មានបរទេស បានរាយការណ៍ពីទីក្រុងវ៉ាស៊ីនតោន សហរដ្ឋអាម៉េរិក នាចុងសប្តាហ៍កន្លងមកបានឱ្យដឹងថា ប្រធានាធិបតីអាម៉េរិក លោក​​ ដូណាល់ ត្រាំ (Donald Trump) បានបង្ហាញការអបអរសាទរប្រទេសអូស្ត្រាលីចំពោះការបើកទីផ្សារសាច់គោរបស់ខ្លួន និងបញ្ជាក់ថា អ្នកផលិតសាច់គោអាម៉េរិកនឹងនាំចេញផលិតផលទៅកាន់ប្រទេសអូស្ត្រាលី ក្នុងបរិមាណច្រើន និងជាបន្តបន្ទាប់គ្នា។ តំណាងពាណិជ្ជកម្មអាម៉េរិក លោក ជេមីសាន់ គ្រៀំ  (Jamison Greer) បាននិយាយថា ការសម្រេចចិត្តរបស់អូស្ត្រាលី គឺជាជំហានដ៏សំខាន់មួយឆ្ពោះទៅរកការកាត់បន្ថយពន្ធ ដែលកាលពីមុនប្រទេសអូស្ត្រាលីប្រឈមនឹងការជាប់ពន្ធ១០ភាគរយ។ បន្ទាប់ពីរដ្ឋាភិបាលអូស្ត្រាលី បានបន្ធូរបន្ថយច្បាប់នាំចូល ដែលមានចាប់តាំងពីឆ្នាំ២០០៣ ដោយកាលនោះអូស្ត្រាលីបានដាក់កម្រិតលើផលិតផលសាច់គោអាម៉េរិក ដោយសារតែការភ័យខ្លាចអំពីជំងឺឆ្លងពីក្នុងសត្វគោ។ វាជំងឺកាចសាហាវមួយ ដែលក្រៅពីឆ្លងរវាងគោក្របី វាក៏អាចឆ្លងរវាងគោក្របី និងមនុស្សផងដែរ។ ទោះបីជាប្រទេសអូស្ត្រាលី បានបន្ធូរបន្ថយការរឹតបន្តឹងជាច្រើន កាលពីក្នុងឆ្នាំ២០១៩ ក៏ដោយ ក៏វិធានការមួយចំនួននៅតែមានសម្រាប់គោក្របី ដែលមានប្រភពមកពីកន្លែងផ្សេង ប៉ុន្តែត្រូវបានដំណើរការនៅក្នុងកន្លែងសត្តឃាតរបស់អាម៉េរិក។ […]

1753011280-3253-medium
ផ្លែប៉ោមរបស់កូរ៉េខាងជើង ចាប់ផ្តើមមានលក់ក្នុងផ្សារទំនើបរបស់រុស្ស៊ី

អន្តរជាតិ៖ ផ្លែ​ប៉ោម​​មាន​ប្រភព​មក​ពីប្រទេស​កូរ៉េ​ខាង​ជើង​ ឥឡូវ​នេះ​ចាប់ផ្តើមមានលក់​នៅ​ក្នុង​ផ្សារ​ទំនើបរបស់​រុស្ស៊ី ស្របទៅនឹងកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែង ដើម្បីបង្កើនការចាប់អារម្មណ៍ចំពោះផលិតផលរបស់កូរ៉េខាងជើង​ នៅក្នុងសេដ្ឋកិច្ចរុស្ស៊ី។ យោងតាមគេហទំព័រលក់បន្លែ ផ្លែឈើ បានឱ្យដឹងថា ការកើនឡើងនៃវត្តមានទំនិញកសិផលរបស់កូរ៉េខាងជើងនៅក្នុងប្រទេសរុស្ស៊ី ស្របពេលមានកិច្ចព្រមព្រៀងជាយុទ្ធសាស្ត្រ ដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងកាលពី២០២៣ រវាងប្រធានាធិបតីរុស្ស៊ី លោក វ្ល៉ាឌីមៀ ពូទីន និងមេដឹកនាំកូរ៉េខាងជើង លោក គីម ជុងអ៊ុន។ ការចរាចរណ៍ទំនិញនាំចេញពីប្រទេសកូរ៉េខាងជើង នាពេលថ្មីៗនេះ ឃើញមាននាវានេសាទកូរ៉េខាងជើងនៅជិតដែនទឹកចុងបូព៌ារបស់រុស្ស៊ី និងការចុះបញ្ជីស្លាកសញ្ញាពាណិជ្ជសម្រាប់ផលិតផលផ្សេងៗទៀតរបស់ប្រទេសកូរ៉េខាង។ កាលពីខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៤ ប្រទេសរុស្ស៊ីបានចុះកិច្ចព្រមព្រៀងទិញផ្លែប៉ោមរបស់កូរ៉េខាងជើង ដើម្បីបំពេញតម្រូវការរបស់ខ្លួនសម្រាប់ឆ្នាំ២០២៥នេះ តាមរយៈការពង្រឹងទំនាក់ទំនងផ្នែកពាណិជ្ជកម្មរវាងទីក្រុងម៉ូស្គូ និងទីក្រុងព្យុងយ៉ាង។ កិច្ចព្រមព្រៀងនេះបានកើតឡើងក្រោយពេលមានការការព្យាករណ៍ថា ផលិតកម្មផ្លែប៉ោមរបស់រុស្ស៊ី សម្រាប់ឆ្នាំ២០២៥ អាចធ្លាក់មកនៅត្រឹម១,៥លានតោន ដោយថយចុះពីមុនបរិមាណ១,៨លានតោន ដែលបណ្តាលមកពីលក្ខខណ្ឌអាកាសធាតុមិនល្អ។  តាមរយៈការនាំចូលផ្លែប៉ោមរបស់កូរ៉េខាងជើងនេះ រដ្ឋាភិបាល​រុស្ស៊ី​ ក៏ចង់ឱ្យមានការ​ផ្គត់ផ្គង់​ផ្លែ​ប៉ោម​បន្ថែមទៀត ​តាម​រយៈ​សម្ព័ន្ធភាព​ជាមួយ​ប្រទេស​ជា​មិត្ត។ ប្រទេសរុស្ស៊ី និងប្រទេសកូរ៉េខាងជើង កំពុងតែកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់ ដើម្បីបង្កើនទំនាក់ទំនងពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសទាំងពីរ។   ក្នុងនោះ ការអភិវឌ្ឍគួរឱ្យកត់សម្គាល់ជាងគេ គឺការសាងសង់ស្ពានល្បឿនលឿនក្នុងគម្រោងទឹកប្រាក់ជាង១០០លានដុល្លារ​ តភ្ជាប់ប្រទេសទាំងពីរ​ ដោយឆ្លងកាត់ទន្លេដ៏ធំមួយ ជាពិសេសការស្តារឡើងវិញនូវការតភ្ជាប់ផ្លូវដែករវាងទីក្រុងម៉ូស្កូ និងទីក្រុងព្យុងយ៉ាង ដែលមានចម្ងាយសរុបជា១០ ០០០គីឡូម៉ែត្រ។ លើសពីនេះ ក៏មានកម្មវិធីផ្លាស់ប្តូរផ្នែកមនុស្សធម៌ […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ