ឥណ្ឌាចាប់ផ្តើមការនាំចេញផ្លែទទឹម ដឹកតាមសមុទ្រទៅកាន់សហរដ្ឋអាម៉េរិក

អន្តរជាតិ៖ ឥណ្ឌាបានចាប់ផ្តើមនាំចេញផ្លែទទឹមជាលើកដំបូងចំនួន១៤តោន ដោយដឹកតាមនាវា ទៅកាន់ទីក្រុងញូវយ៉ក ដែលជាជំហានដ៏សំខាន់មួយក្នុងការពង្រីកទីផ្សារនាំចេញដំណាំសាកវប្បកម្ម ទៅកាន់សហរដ្ឋអាម៉េរិក។

យោងតាមការចេញផ្សាយរបស់សារព័ត៌មានឥណ្ឌា កាលពីថ្ងៃទី២០ ខែមេសា ឆ្នាំ២០២៥ បានឱ្យដឹងថា អាជ្ញាធរអភិវឌ្ឍន៍ការនាំចេញផលិតផលអាហារកសិកម្ម និងផលិតផលកែច្នៃ កិច្ចសម្របសម្រួលគំនិតផ្តួចផ្តើមក្នុងការផ្តល់សេវាកម្មត្រួតពិនិត្យផ្នែកសុខភាពសត្វ និងរុក្ខជាតិនៃក្រសួងកសិកម្ម សហរដ្ឋអាម៉េរិក ព្រមទាំងអង្គការជាតិការពាររុក្ខជាតិ និងមជ្ឈមណ្ឌលស្រាវជ្រាវជាតិ បានផ្តល់ការអនុញ្ញាតចំពោះការនាំចូលផ្លែទទឹមនេះ។

ការដឹកជញ្ជូនផ្លែទទឹមឥណ្ឌាទៅកាន់សហរដ្ឋអាម៉េរិកនេះ ត្រូវបានធ្វើឡើងបន្ទាប់ពីក្រុមហ៊ុននាំចេញ បានសាកល្បងនាំចេញយ៉ាងជោគជ័យ ដោយដឹកជញ្ជូនតាមយន្តហោះ កាលពីមួយសប្តាហ៍មុន។

យោងតាមអាជ្ញាធរអភិវឌ្ឍន៍ការនាំចេញផលិតផលកសិកម្ម និងផលិតផលកែច្នៃរបស់ឥណ្ឌា បានឱ្យដឹងថា ផ្លែទទឹមស្រស់អាចរក្សាទុកបានរហូតដល់៦០ថ្ងៃ ដូច្នេះការដឹកជញ្ជូនតាមនាវា ដែលមានផ្លែទទឹមចំនួន៤៦២០ប្រអប់ ដោយប្រើរយៈពេលត្រឹមប្រាំសប្តាហ៍ អាចរក្សាបានទាំងសោភ័ណភាព និងគុណភាពរបស់ផ្លៃទទឹម។

លោក​​ អាភិសែក ដេវ (Abhisekh Dev) ប្រធានអាជ្ញាធរអភិវឌ្ឍន៍ការនាំចេញផលិតផលកសិកម្ម និងផលិតផលកែច្នៃរបស់ឥណ្ឌា បានឲ្យដឹងថា ការនាំចេញនេះ គឺជាផ្នែកមួយនៃកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងយ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់ដើម្បីធ្វើឱ្យអ្នកផលិតផ្លែឈើមនៅប្រទេសឥណ្ឌា​ អាចចូលរួមប្រកួតប្រជែងកាន់តែច្រើននៅក្នុងខ្សែសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់ពិភពលោក។ បែបបទនៃការនាំចេញតាមសមុទ្រសម្រាប់វត្ថុ ដែលងាយរលួយខូចគុណភាពដូចជាផ្លែទទឹម ត្រូវបានអនុវត្តយ៉ាងខ្ជាប់ខ្ជួន ដើម្បីកាត់បន្ថយចំណាយលើការដឹកជញ្ជូន។

ផ្លែទទឹមទាំង១៤តោននេះ ត្រូវបាននាំចេញដោយក្រុមហ៊ុនឥណ្ឌា ដែលមានមូលដ្ឋាននៅទីក្រុងបុមបៃ ក្រោមការសម្របសម្រួលរបស់ក្រុមប្រឹក្សាទីផ្សារកសិកម្មឥណ្ឌា។

ឥណ្ឌាបច្ចុប្បន្នជាប្រទេសផលិតដំណាំហូបផ្លែធំជាងគេទីពីររបស់ពិភពលោក។ ផ្លែទទឹមល្អៗ និងមានគុណភាពខ្ពស់ គឺជាផលិតផលរបស់កសិករឥណ្ឌាដាំនៅក្នុងបណ្តារដ្ឋផ្សេងៗស្ទើរតែទូទាំងប្រទេស។

កាលពីឆ្នាំ២០២៣-២០២៤ ឥណ្ឌាបាននាំចេញផ្លែទទឹមជាង ៧២តោន ទៅកាន់ទីផ្សារក្រៅប្រទេស ដោយរកប្រាក់ចំណូលបានជាង៦៩លានដុល្លារ។  ចាប់ពីខែមេសា ដល់ខែមករា ឆ្នាំ២០២៤-២០២៥ ឥណ្ឌា អាចទទួលបានប្រាក់ចំណូលជិត ៦០លានដុល្លារ គឺកើនឡើង២០ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ។

ទីផ្សារមុនៗសម្រាប់ផលិតផលផ្លែទទឹមឥណ្ឌា រួមមានប្រទេសអារ៉ាប់រួម បង់ក្លាដែស នេប៉ាល់ ហូឡង់ អារ៉ាប៊ីសាអូឌីត និងប្រទេសស្រីលង្កា។

ការនាំចេញផ្លែទទឹមលើកនេះ ទៅកាន់ទីផ្សាររបស់សហរដ្ឋអាម៉េរិក ត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងជួយជំរុញឱ្យមានការធ្វើពិពិធកម្ម និងកំណើនបរិមាណបន្ថែមទៀត ជាពិសេសប្រសិនបើការដឹកជញ្ជូនជាបន្តបន្ទាប់ដំណើរការបានជាប់លាប់ល្អ ដែលសម្រាប់នៅថ្ងៃអនាគត អ្នកនាំចេញ និងអ្នកពាក់ព័ន្ធក្នុងឧស្សាហកម្មនេះ បានស្វែងរកការគាំទ្រជាបន្តបន្ទាប់ពីអាជ្ញាធរអភិវឌ្ឍន៍ការនាំចេញផលិតផលកសិកម្ម និងផលិតផលកែច្នៃរបស់ឥណ្ឌា ដូចជាយុទ្ធនាការផ្សព្វផ្សាយរកទីផ្សារ ការសម្របសម្រួលផ្នែកច្បាប់ទម្លាប់ និងការអភិវឌ្ឍន៍ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធខ្សែសង្វាក់ផលិតកម្ម ដើម្បីលើកកម្ពស់ការប្រកួតប្រជែងនៅក្នុងទីផ្សារ ដែលមានតម្លៃខ្ពស់៕

 

 


photo_2025-10-31_08-05-34 (2)
សហព័ន្ធម្រេច និងគ្រឿងទេសកម្ពុជា បង្ហាញការជឿជាក់លើគោលនយោបាយម្រេច ដែលនឹងនាំមកនូវផលប្រយោជន៍ជូនដល់កសិករ

ដោយ ឡុង សារេត រាជធានីភ្នំពេញ៖ស្របពេលសេចក្តីព្រាងគោលនយោបាយម្រេចបានបញ្ចប់ និងគ្រោងដាក់ឱ្យអនុវត្តនៅឆ្នាំ២០២៦ បានធ្វើឱ្យសហព័ន្ធម្រេច និងគ្រឿងទេសកម្ពុជា មានសុទិដ្ឋិនិយមនិងជឿជាក់ថាគោលនយោបាយម្រេច នឹងផ្តល់ផលប្រយជន៍ជូនសហគមន៍កសិកម្ម កសិករដាំម្រេច និងក្រុមហ៊ុននាំចេញ។ លោកស្រី សួន ជុឡា ប្រធានប្រតិបត្តិនៃសហព័ន្ធម្រេច និងគ្រឿងទេសកម្ពុជា បានសង្កេតឃើញថា នៅប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ វិស័យម្រេចមានទាំងការរីកចម្រើន និងមានទាំងបញ្ហា។ ការរីកចម្រើននេះឃើញរាជរដ្ឋាភិបាលខិតខំប្រឹងប្រែងនៅក្នុងការបង្កើតគោលនយោបាយម្រេច ដើម្បីធ្វើឱ្យវិស័យម្រេចកាន់តែមានការរីកចម្រើន ដោយក្នុងនោះអង្គការដៃគូអភិវឌ្ឍន៍មួយចំនួបានព្យាយាមជួយដល់កសិករដាំដុះ​និងអ្នកនាំចេញ។ ផលិតផលម្រេច ដែលកសិករដាំបាននាពេលកន្លងមក ត្រូវបានលក់ចែកចាតសម្រាប់តម្រូវការក្នុងស្រុកប្រហែល១០ភាគរយ និង៩០ភាគរយត្រូវនាំចេញ។  ដូច្នេះកសិករក្នុងស្រុកត្រូវស្វែងយល់បន្ថែម ត្រូវប្រើជី និងថ្នាំបែបណា ដើម្បីឱ្យទិន្នផលម្រេចរបស់ខ្លួនត្រូវបានក្រុមហ៊ុននាំចេញទទួលទិញ។ តែទោះជាបែបនេះក្តី, ប្រធានប្រតិបត្តិសហព័ន្ធម្រេច និងគ្រឿងទេសកម្ពុជា បានទទួលស្គាល់ថា រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា និងដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ កំពុងតែព្យាយាមជួយសម្របសម្រួលទៅដល់កសិករ។ សម្រាប់កសិករមួយចំនួនក្រោយពីទទួលបានចំណេះដឹងហើយ បានព្យាយាមអនុវត្តការដាំដុះម្រេចរបស់ខ្លួន ដើម្បីទទួលបានការបញ្ជាក់អំពីស្តង់ដាសុវត្ថិភាព ប៉ុន្តែកសិករមួយចំនួនផ្សេងទៀតមិនទាន់ធ្វើបានល្អនៅឡើយទេ។ កង្វះខាតទាំងនេះ ក្រសួងពាក់ព័ន្ធកំពុងតែព្យាយាមជួយ ដោយសង្ឃឹមថា រាល់បញ្ហាប្រឈមរបស់កសិករដាំម្រេច នឹងត្រូវបានដោះស្រាយ ម្លោះហើយវិស័យម្រេចក៏នឹងបន្តរីកចម្រើនទៅមុខទៀតផងដែរ។ លោកស្រី សួន ជុឡា បានគូសបញ្ជាក់ដូច្នេះថា “នៅពេលគោលនយោបាយម្រេចត្រូវបានដាក់ឱ្យអនុវត្ត ខ្ញុំជឿជាក់ ទាំងសហគមន៍កសិកម្ម […]

image_2025-10-09_10-39-51
ម៉ាឡេស៊ីពង្រីកការនាំចេញផ្លែទុរេនទៅកាន់អឺរ៉ុប និងអាម៉េរិកខាងជើង

កូឡាឡាំពួរ៖ ផ្លែទុរេនរបស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ីកំពុងទទួលបានប្រជាប្រិយភាពនៅទូទាំងទីផ្សារពិភពលោក ដោយការនាំចេញបានកើនឡើងយ៉ាងខ្លាំងក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ ស្របពេលតម្រូវការផ្លែឈើនៅតែបន្តកើនឡើងនៅអាស៊ី អឺរ៉ុប និងអាម៉េរិកខាងជើង។ យោងតាមរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្ម និងសន្តិសុខស្បៀង ម៉ាឡេស៊ី បានឱ្យដឹងកាលទី៣០ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៥នេះថា បើគិតត្រឹមចន្លោះឆ្នាំ២០២០ និង២០២៤ ការនាំចេញផ្លែទុរេនរបស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ីទៅកាន់ទីផ្សារក្នុងទ្វីបអឺរ៉ុប បានកើនឡើង១៦២ភាគរយ ខណៈការដឹកជញ្ជូនទៅកាន់ប្រទេសក្នុងទ្វីបអាម៉េរិកខាងជើង និងតំបន់មជ្ឈិមបូព៌ា បានកើនឡើង៥,២ភាគរយ និង៨,៨ភាគរយ។ លោកបានមានប្រសាសន៍ថា កំណើននេះកើតឡើងដោយសារកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងសម្របសម្រួល ដើម្បីអភិវឌ្ឍទីផ្សារនាំចេញ និងលើកកម្ពស់ពូជទុរេនលំដាប់ខ្ពស់របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ជាពិសេសពូជ មូសាង ឃីង ដែលនៅតែមានតម្រូវការខ្ពស់នៅលើឆាកអន្តរជាតិ។ លោករដ្ឋមន្ត្រីបានមានប្រសាសន៍ដូច្នេះថា «ប្រទេសចិននៅតែជាគោលដៅនាំចេញដ៏សំខាន់ ដោយមានការនាំចេញក្នុងតម្លៃទឹកប្រាក់ចំនួន២៤៧,៧លានដុល្លារ នៅឆ្នាំ២០២៣ បន្ទាប់មក គឺទីក្រុងហុងកុង ក្នុងទំហំទឹកប្រាក់ចំនួន២១លានដុល្លារ សិង្ហបុរី១៥,៨លានដុល្លារ ឥណ្ឌូនេស៊ី១២,១លានដុល្លារ និងសហរដ្ឋ៧,៤លានដុល្លារ»។ ជារួម ការនាំចេញផ្លែទុរេនរបស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី បានកើនឡើងពី១១៩លានដុល្លារ នៅឆ្នាំ២០២០ ដល់៣១៤,៥លានដុល្លារ នៅឆ្នាំ២០២៣ មុនពេលធ្លាក់ចុះបន្តិចមកនៅត្រឹម២៤៥លានដុល្លារ កាលពីឆ្នាំ២០២៤។ ផ្លែទុរេនម៉ាឡេស៊ី ឥឡូវនេះត្រូវបាននាំចេញទៅកាន់ប្រទេសជាង៤០ រួមមានប្រទេសកាណាដា ជប៉ុន កូរ៉េខាងត្បូង កាតា អារ៉ាប់រួម អារ៉ាប៊ីសាអូឌីត ចក្រភពអង់គ្លេស […]

572471014_1261001669163411_5938612347078468667_n
កម្ពុជា និងធនាគារពិភពលោក ពិភាក្សាលើការគាំទ្រនៃការផ្តល់ជំនាញ និងការងារដល់ពលករខ្មែរ ដែលបានត្រឡប់មកពីប្រទេសថៃវិញ

ភ្នំពេញ៖ ឯកឧត្តម ហេង សួរ រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងការងារ និងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ បានទទួលជួបជាមួយប្រតិភូធនាគារពិភពលោក ដឹកនាំដោយលោកស្រី តានីយ៉ា ម៉ីយ័រ (Tania Meyer) ប្រធានគ្រប់គ្រងធនាគារពិភពលោកប្រចាំនៅកម្ពុជា នាព្រឹកថ្ងៃទី២៨ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៥ នៅទីស្តីការក្រសួង ដើម្បីផ្លាស់ប្តូរយោបល់ និងចែករំលែកព័ត៌មានអំពីការជួយគាំទ្ររបស់ធនាគារពិភពលោកចំពោះពលករខ្មែរ ដែលត្រឡប់មកពីប្រទេសថៃ ស្តីពីការស្វែងរកការងារធ្វើ និងការបណ្តុះបណ្តាលជំនាញបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈតាមរយៈយន្តការគាំទ្របឋមភ្លាមៗ និងរយៈពេលមធ្យម។ ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តី បានវាយតម្លៃខ្ពស់ចំពោះភាពជាដៃគូ និងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការរបស់ធនាគារពិភពលោក លើការងារការកសាងមូលធនមនុស្ស ការងារ និងជំនាញនៅកម្ពុជា។ ជាមួយគ្នានេះ ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តី បានបញ្ជាក់ថា ការពិភាក្សានៅថ្ងៃនេះ គឺស្របទៅនឹងអាទិភាពរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា លើការបង្កើតការងារ ទីផ្សារការងារ និងការបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ។ ឯកឧត្តម ហេង សួរ ក៏បានកោតសរសើរចំពោះកិច្ចសហប្រតិបត្តិការយ៉ាងជិតស្និទ្ធ និងយូរអង្វែងរបស់ធនាគារពិភពលោកជាមួយក្រសួងការងារ និងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ លើគម្រោងជំនាញដើម្បីការងារកាន់តែប្រសើរ (Skills for Better Jobs Project)។ ជាការឆ្លើយតប លោកស្រី តានីយ៉ា ម៉ីយ័រ បានថ្លែងអំណរគុណឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រីចំពោះជំនួប […]

Heated-Pakistani-meat-to-enter-China-696x348
ប៉ាគីស្ថានចង់បានកិច្ចព្រមព្រៀងនាំចេញសាច់គោក ក្នុងទឹកប្រាក់២០០លានដុល្លារ ទៅម៉ាឡេស៊ី

ការ៉ាជី៖ មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ប៉ាគីស្ថាន បានបញ្ជាក់ថា ប្រទេសប៉ាគីស្ថានកំពុងតែសម្លឹងមើលទីផ្សារដ៏ធំមួយ ដើម្បីនាំចេញសាច់គោក្នុងទំហំទឹកប្រាក់ចំនួន២០០លានដុល្លារ ទៅកាន់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី ស្របពេលរដ្ឋាភិបាលកំពុងតែពង្រឹងសមត្ថភាពនាំចេញសាច់គោ ហាឡាល់ និងបើកទីផ្សារអន្តរជាតិបន្ថែមទៀត។ គោលបំណងនេះ ត្រូវបានលើមកពិភាក្សាគ្នាក្នុងអំឡុងពេលកិច្ចប្រជុំ ស្តីពីកិច្ចសហប្រតិបត្តិការប៉ាគីស្ថាន-ម៉ាឡេស៊ី ក្នុងវិស័យសាច់គោ ដែលបានធ្វើឡើងនៅក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ក្រោមអធិបតីភាពមន្ត្រីជាន់ខ្ពស់របស់រដ្ឋមន្ត្រីប៉ាគីស្ថាន។ សារព័ត៌មានរបស់ប៉ាគីស្ថាន បានផ្សាយកាលពីថ្ងៃទី២៩ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៥ថា កិច្ចប្រជុំនេះ ប្រមូលផ្តុំដោយរដ្ឋមន្ត្រីសហព័ន្ធសន្តិសុខស្បៀងអាហារ  និងរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងឧស្សាហកម្ម រួមទាំងតំណាងមកពីវិស័យសាធារណៈ និងឯកជនរបស់ប៉ាគីស្ថានផងដែរ ។ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងឧស្សាហកម្ម បានបង្ហាញថា ការនាំចេញសាច់គោ ហាឡាល់ ដែលដ៏ល្អរបស់ប៉ាគីស្ថាន ទៅកាន់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី អាចឈានដល់បិរមាណ២០០លានដុល្លារ ដរាបណាមានវិធានការជាបន្ទាន់ ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាហាមឃាត់មួយចំនួន ដូចជាជំងឺអុតក្តាម និងបំរាមនាំចេញសាច់គោជាប់ឆ្អឹង។ លោករដ្ឋមន្ត្រី បានសង្កត់ធ្ងន់ថា ប្រទេសឥណ្ឌាទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ពីការប្រកួតប្រជែង ដោយនាំចេញសាច់ជាប់ឆ្អឹង ស្របពេលប្រទេសប៉ាគីស្ថាន ត្រូវបានកំណត់ឱ្យនាំចូលតែសាច់សុទ្ធប៉ុណ្ណោះ ដោយសារតែការព្រួយបារម្ភអំពីការឆ្លងជំងឺអុតក្តាម។ ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមទាំងនេះ កិច្ចប្រជុំបានសម្រេចលើផែនការធ្វើរបាយការណ៍ភ្លាមៗក្នុងរយៈពេលបួនថ្ងៃ ដើម្បីកំណត់វិធានការចាំបាច់ ដើម្បីសម្រេចបានគោលដៅ នាំចេញសាច់គោក្នុងទឹកប្រាក់ចំនួន២០០លានដុល្លារ បន្ទាប់មកត្រូវកំណត់ក្របខ័ណ្ឌគោលនយោបាយដ៏ទូលំទូលាយក្នុងរយៈពេលដប់ថ្ងៃ ដើម្បីបញ្ជាក់ឱ្យច្បាស់លាស់ចំពោះការនាំចេញសាច់គោ ប្រកបដោយចីរភាព។ ចំណែករដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មវិញ បានចាត់ទុកប្រទេសម៉ាឡេស៊ីថា ជាដៃគូពាណិជ្ជកម្មងាយស្រួល សម្រាប់ឧស្សាហកម្មសាច់គោរបស់ប្រទេសប៉ាគីស្ថាន […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ