ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាផ្តល់ឱកាសដល់ម្ចាស់អាជីវកម្មផ្សព្វផ្សាយផលិតផលនិងពង្រីកទីផ្សារបន្ថែម

ភ្នំពេញ៖ ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាឆ្នាំ២០២៤ ដែលធ្វើឡើងមានរយៈពេល៤ថ្ងៃ ចាប់ពីថ្ងៃទី១៣ដល់ថ្ងៃទី១៦ខែធ្នូនេះ បានធ្វើឱ្យម្ចាស់អាជីវកម្មកែច្នៃផលិតផលក្នុងស្រុកមានឱកាសផ្សព្វផ្សាយអំពីផលិតផលនិងសេវាងកម្មរបស់ខ្លួនបន្ថែមទៅកាន់ទីផ្សារក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ន។

អ្នកស្រី ហោ សុគន្ធា ម្ចាស់អាជីវកម្ម “គន្ធាអង្ករធម្មជាតិ”បានឱ្យដឹងថា យើងពិតជាមានមោទនភាព ដែលមានឱកាសចូលរួមយកផលិតផលដាក់តាំងនៅក្នុងពិព័រណ៍ពេលនេះ ព្រោះមានអត្ថប្រយោជន៍ខ្លាំងសម្រាប់អ្នកកែច្នៃ អ្នកផលិត និងចែកចាយ ដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផលសក្តានុពលរបស់ជាតិ ជូនដល់ភ្ញៀវជាតិនិងអន្តរជាតិ។

អ្នកស្រីបន្តថា  បញ្ជាក់ថា សម្រាប់អង្ករដែលយកមកដាក់តាំងពេលនេះសុទ្ធតែប្រភេទអង្ករមានស្តង់ដារសម្រាប់នាំចេញ ធ្វើយ៉ាងណាឱ្យយុវជន ក៏ដូចជាប្រជាពលរដ្ឋបានស្គាល់អំពីគុណភាពនិងការវេចខ្ចប់មុនធ្វើការនាំចេញទៅទីផ្សារបរទេស។ កាលពីមុនប្រជាពលរដ្ឋពួកគាត់ផ្តោតទៅលើអង្ករមានរសជាតិឆ្ងាញ់ ដូចជាផ្កាម្លិះ សែនក្រអូប ផ្ការរំដួល តែសព្វថ្ងៃនេះនៅពេលពលរដ្ឋបានយល់ដឹងសុខភាព ពួកគាត់បានងាកមកគាំទ្រប្រភេទអង្ករសុខភាពច្រើនបើប្រៀបធៀបទៅនិងពេលមុនៗ។

អ្នកស្រី សៀ សុគន្នី ម្ចាស់សិប្បកម្មណែមត្រី ស្រីទូចបាត់ដំបងបានឱ្យដឹងថា “ការដែលយើងមានវត្តមានដាក់តាំងពិព័រណ៍ផលិតផលនៅក្នុងពេលនេះ ធ្វើឱ្យពលរដ្ឋនៅក្នុងស្រុក ក៏ដូចជានៅក្រៅស្រុកបានស្គាល់ផលិតផលខ្មែរយើង ហើយវាធ្វើអាជីវកម្មមានទីផ្សារច្រើន ជាងអ្នកដែលមិនបានចូលដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផល ”។

បើតាមម្ចាស់សិប្បកម្ម ណែមត្រីខាងលើ, ការចូលរួមក្នុងពិព័រណ៍ពេលនេះ គឺជាការតាំងបង្ហាញផលិតលើកទី២ របស់ខ្លួនហើយនៅក្នុងការដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផល៤ថ្ងៃនេះ អ្នកស្រីមានការរំពឹងខ្ពស់ថា មិនត្រឹមតែលក់អស់ប៉ុណ្ណោះទេ អ្នកស្រីនឹងក្រុមការងារផ្ញើរមកដាក់បង្ហាញបន្ថែទៀត។

អ្នកស្រីលើកឡើង “ពីមុននៅពេលដែលយើងមិនបានចូលរួមយកផលិតផលដាក់តាំងបង្ហាញនៅក្នុងពិព័រណ៍ ទីផ្សាររបស់ផលិតផលរបស់យើង ចង្អៀត តែក្រោយពីបានចូលរួមជាបន្តបន្ទាប់មកឃើញថាផលិតផលរបស់យើងមានការគាំទ្រច្រើន”។

ចំណែក បុគ្គលិកទីផ្សារតំណាងក្រុមហ៊ុន Confirel បានឱ្យដឹងថា   សម្រាប់ការចូលរួមតាំងពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មបែបនេះ ក្រុមហ៊ុន Confirel បានចូលរួមបង្ហាញផលិតផលខ្លួនអស់រយៈពេល៣ឆ្នាំំមកហើយ ហើយការចូលរួមនៅពេលកកន្លងមក ក៏ដូចជាបទពិសោធន៍ចូលរួមនៅឆ្នាំ២០២១៤នេះមានប្រជាពលរដ្ឋចូលរួមច្រើន ហើយពួកគាត់បានស្គាល់និងគាំទ្រផលិតផលរបស់ក្រុមហ៊ុនច្រើន ពិសេសក្រុមពាណិជ្ជករ តែងតែចូលមកទំនាក់ទំនងចង់យកផលិតផលនាំចេញទៅក្រៅប្រទេសជាបន្តបន្ទាប់។

បើតាមតំណាងក្រុមហ៊ុនខាងលើ, ផលិតផលដែលបានដាក់តាំងក្នុងពិព័រណ៍រយៈពេល៤ថ្ងៃនេះមានដូចជា ស្ករត្នោតកំពង់ស្ពឺ, ស្រាត្នោត, ដំណាប់ស្វាយ, ម្ស៉ៅប្រហុក, ទឹកខ្មេះទឹកត្នោត, ម្រេចកំពត, តែសុខភាពរួមនិងផលិតកែច្នៃជាច្រើនផ្សេងទៀត។

គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាឆ្នាំ២០២៤ ដែលប្រារព្ធធ្វើឡើងកាលពីថ្ងៃទី១៣ខែធ្នូកន្លងមកនេះមានអញ្ចើញចូលរួមជាអធិបតីភាពដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់របស់សម្តេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ។

នៅក្នុងឱកាសបើកសម្ពោធពិព័រណ៍នេះផងដែរ,លោកជំទាវ ចម និម្មល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មព្រឹត្តិកាណ៍ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មមានប្រសាសន៍ថា វត្តមានដ៏ឧត្តុងឧត្តមដ៏ថ្លៃថ្លារបស់សម្តេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្ត្រីជាសក្ខីភាពបញ្ជាក់ពីការផ្តល់នៅសារសំខាន់ក្នុងការយកចិត្តទុកដាក់ខ្ពស់ចំពោះវិស័យពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា តាមរយៈយន្តការគន្លឹះមួយចំនួនដូចជាការរៀបចំព្រឹត្តិការណ៍ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មនានាទាំងនៅក្នុងប្រទេសនិងក្រៅប្រទេស ដើម្បីជាឱកាសនាំយកមកតាំងបង្ហាញនូវផលិតផលដែលមានគុណភាពខ្ពស់ និងសេវាកម្មទំនើបរបស់កម្ពុជា ព្រមទាំងជាឱកាសផ្គូផ្គងធុរជន អាជីវករ អតិថិជនដែលជាចំណែកចូលរួមជំរុញដ៏រស់រវើករបស់ពាណិជ្ជកម្មក្នុងប្រទេសនិងជំរុញការនាំចេញទៅទីផ្សារពិភពលោក៕


image
កសិដ្ឋានសិង្ហបុរី កំពុងច្នៃប្រឌិតលើផលិតផលរបស់ខ្លួនដើម្បីទាក់ទាញអតិថិជន

សិង្ហបុរី៖ កសិដ្ឋានមួយរបស់ប្រទេសសិង្ហបុរី ដែលដាំដុះបន្លែចំនួន១៤ប្រភេទ គឺនៅតែឈរជើងនៅក្នុងទីផ្សារនៅឡើយ បន្ទាប់ពីដំណើការបានបីឆ្នាំកន្លងមក។ កសិដ្ឋាននេះ បានជំរុញអាជីវកម្មរបស់ខ្លួនប្រហែល៤០ភាគរយពីការលក់ដោយផ្ទាល់ដល់អតិថិជន បើប្រៀបធៀបទៅនឹងឆ្នាំមុន ហើយក្រុមហ៊ុនកំពុងបង្កើនការលក់របស់ខ្លួនបន្ថែមទៀត។ នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុនបានឱ្យដឹងថា កសិដ្ឋាននេះមានគោលបំណងសហការជាមួយកសិដ្ឋានផ្សេងទៀត និងទីផ្សារបន្លែជាច្រើនប្រភេទដើម្បីផ្គត់ផ្គង់តាមសណ្ឋាគារ។ ហើយការរៀបចំនេះនឹងផ្តល់ឱកាសឱ្យកសិដ្ឋានសម្រេចបាននូវការបញ្ជាទិញកាន់តែច្រើនពីអតិថិជនរបស់ពួកគេ។ នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន បានបញ្ជាក់ថា៖ “ប្រសិនបើកសិដ្ឋានក្នុងស្រុកក៏អាចលក់ផលិតផលទៅឱ្យក្រុមសណ្ឋាគារទាំងនេះជាសមូហភាពដែរ ខ្ញុំជឿថា វានឹងអាចជួយយើងបង្កើនការលក់របស់យើងរហូតដល់៣០ភាគរយទៅ៤០ភាគរយ”។ សិង្ហបុរីបាននិងកំពុងធ្វើការយ៉ាងសកម្មដើម្បីបង្កើនផលិតកម្មកសិកម្មរបស់ខ្លួន និងពង្រឹងសន្តិសុខស្បៀងសម្រាប់ប្រទេសជាតិ ក្នុងករណីមានការរំខានដល់ខ្សែសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់ម្ហូបអាហារ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ដោយសារផលិតក្នុងស្រុកតែងតែមានតម្លៃខ្ពស់ជាងផលិតផលនាំចូល កសិករសិង្ហបុរីកំពុងសម្លឹងមើលមធ្យោបាយថ្មីដើម្បីទាក់ទាញអ្នកទិញ រួមទាំងការធ្វើពិពិធកម្មផលិតផលរបស់ពួកគេឱ្យទទួលបានចំណែកទីផ្សារកាន់តែធំ។ ដោយឡែកនៅឯកសិដ្ឋានចិញ្ចឹមត្រីវិញ ការលក់ត្រីបានធ្លាក់ចុះ២០ភាគរយនៅឆ្នាំនេះ។ ហើយនាយកគ្រប់គ្រង និងជាស្ថាបនិកក្រុមហ៊ុន បាននិយាយថា ខ្លួនកំពុងមើលឃើញថា ទីផ្សារហាក់ដូចជាមិនសូវល្អ ហើយប្រជាជនចំណាយតិច និងព្រួយបារម្ភអំពីសុវត្ថិភាពការងារ។ កសិដ្ឋានចិញ្ចឹមត្រីក្នុងផ្ទះនេះមានធុងជាច្រើន ដែលអាចផ្ទុកត្រីតូចៗបានរហូតដល់៣​ ០០០ក្បាល។ កសិដ្ឋាននេះបានទទួលការគាំទ្រពីមូលនិធិផលិតភាពកសិកម្មរបស់ទីភ្នាក់ងារស្បៀងអាហារសិង្ហបុរី ដើម្បីបង្កើតទម្លាប់ចិញ្ចឹមត្រីនៅក្នុងធុង បំពាក់ប្រព័ន្ធវារីវប្បកម្មកែច្នៃឡើងវិញ ដែលមានសមត្ថភាពសម្អាតដោយខ្លួនឯង និងអាចចិញ្ចឹមត្រីនៅក្នុងធុងបានច្រើនក្បាលទៀតផង៕

IMG_9701
 ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កៅ ថាច ដឹកនាំកិច្ចប្រជុំពិនិត្យពិភាក្សាអំពីវឌ្ឍនភាព និងលើកទិសដៅការងាររបស់ក្រុមការងារស្រាវជ្រាវ

ភ្នំពេញ៖ នាព្រឹកថ្ងៃព្រហស្បត្តិ៍ ទី១២ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥, ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កៅ ថាច ប្រតិភូរាជរដ្ឋាភិបាលទទួលបន្ទុកជាអគ្គនាយកធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងកសិកម្ម បានដឹកនាំកិច្ចប្រជុំជាមួយក្រុមការងារស្រាវជ្រាវនៃមជ្ឈមណ្ឌល អគ្គបណ្ឌិតសភាចារ្យ អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន សម្រាប់​ការសិក្សា​គោល​នយោបាយ និងបណ្តុះបណ្តាលនៃធនាគារ ARDB (មជ្ឈមណ្ឌល APM) និងមជ្ឈមណ្ឌលឧត្តមភាពសម្រាប់ការសិក្សាស្រាវជ្រាវពីហិរញ្ញប្បទានបៃតងចំពោះវិស័យកសិកម្មរបស់សមាគមឥណទានកសិកម្ម និងជនបទ អាស៊ី-ប៉ាស៊ីហ្វិក (មជ្ឈមណ្ឌលឧត្តមភាព ARDB ACE-GFA)។ កិច្ចប្រជុំនេះត្រូវបានរៀបចំឡើង នៅស្នាក់ការកណ្តាលរបស់ធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងកសិកម្ម ក្នុងគោលបំណងពិនិត្យ និងពិភាក្សាអំពីវឌ្ឍនភាព និងលើកទិសដៅការងារបន្ទាប់របស់ក្រុមការងារស្រាវជ្រាវទាំងពីរ។ ទន្ទឹមនេះ, អង្គប្រជុំបានពិភាក្សាពីការចាត់តាំងសមាជិកតំណាងពីធនាគារ ARDB ចូលទៅក្នុងក្រុមការងារស្រាវជ្រាវ Special Interest Groups (SIGs) នៃសមាគមគ្រឹះស្ថានហិរញ្ញវត្ថុអភិវឌ្ឍន៍ក្នុងតំបន់អាស៊ី និងប៉ាស៊ីហ្វិក (ADFIAP), ដែលត្រូវបានផ្ដួចផ្ដើមឡើងក្នុងគោលបំណងដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមក្នុងវិស័យសំខាន់ៗនៅទូទាំងតំបន់អាស៊ី និងប៉ាស៊ីហ្វិក សំដៅរួមចំណែកក្នុងការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចប្រកបដោយចីរភាពនៅក្នុងតំបន់។ ឆ្លៀតក្នុងឱកាសនេះ, ឯកឧត្ដមបណ្ឌិតប្រតិភូ បានលើកទឹកចិត្តក្រុមការងារទាំងពីរបង្កើតឱ្យមានទម្លាប់សរសេរ ស្រាវជ្រាវ និងបោះផ្សាយ ដែលនឹងរួមចំណែកក្នុងការសម្រេចគោលដៅរបស់ធនាគារ ក៏ដូចជាលើកកម្ពស់ចំណេះដឹង និងពង្រឹងសមត្ថភាពរបស់បុគ្គលិកផងដែរ៕  

2025-06-10t020922z_1_lynxmpel5901z_rtroptp_3_japan-rice
ជប៉ុន​នឹង​បញ្ចេញ​ស្រូវសង្គ្រោះ​បន្ទាន់​ចំនួន​ ២០​ម៉ឺន​តោន​បន្ថែម​ទៀតដើម្បី​ទប់​ការឡើង​តម្លៃ

ទីក្រុងតូក្យូ៖ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្មប្រទេសជប៉ុន លោក ស៊ីនជីរ៉ូ កូអ៊ីហ្សូមី (Shinjiro Koizumi) បាននិយាយថា ប្រទេសជប៉ុននឹងបញ្ចេញស្រូវបម្រុងចំនួន២០ម៉ឺនតោនទៀត ពីស្តុកទុកសម្រាប់គ្រាអាសន្នរបស់ប្រទេស ដើម្បីដោះស្រាយការឡើងថ្លៃទ្វេដង ចាប់តាំងពីឆ្នាំមុន។ លោកបានមានប្រសាសន៍ថា ក្នុងចំណោមការបញ្ចេញស្តុកថ្មីនេះ ស្រូថចំនួន១០ម៉ឺនតោននៃទិន្នផលស្រូវប្រមូលផលឆ្នាំ២០២១ នឹងត្រូវលក់មុនគេទៅកាន់អ្នកលក់រាយគ្រប់ទំហំ និងអ្នកលក់អង្ករក្នុងស្រុក ដែលមានសមត្ថភាពកិនគ្រប់គ្រាន់។ បន្តមកទៀត នឹងដល់ពេលបញ្ចេញស្តុកស្រូវប្រមូលទិន្នផល កាលពីឆ្នាំ២០២០។ ការឡើងថ្លៃអង្ករបានក្លាយទៅជាកង្វល់ដ៏ធំមួយសម្រាប់អ្នកទទួលបាន និងអ្នកធ្វើគោលនយោបាយនៅមុនការបោះឆ្នោតសំខាន់ៗនៅទីក្រុងតូក្យូ និងនៅទូទាំងប្រទេស។ អ្នក​ទទួលទាន​បាន​ឈរតម្រង់ជួរ ​ដើម្បី​ទិញ​ស្រូវ​ស្តុក​ទុកទម្ងន់ប្រាំគីឡូក្រាមក្នុងមួយបាវ ​តម្លៃ២០០០យ៉េន ឫស្មើប្រមាណ ១៣,៨២ដុល្លារ​ ចាប់តាំងពីការចាប់ផ្តើមដាក់តាំងលក់ កាលពីជាងមួយបប្តាហ៍មុន។ លោក ស៊ីនជីរ៉ូ កូអ៊ីហ្សូមី បានមានប្រសាសន៍ក្នុងសន្និសីទកាសែតថា “យើងចង់បន្តឆ្លើយតបដោយមិនបង្អង់យូរ ដើម្បីឱ្យស្រូវស្តុកទុក អាចបានទៅដល់អ្នកបរិភោគយ៉ាងឆាប់រហ័ស និងក្នុងតម្លៃទាប។ យើងមិនបណ្តោយឱ្យតម្លៃឡើងថ្លៃវិញ និងប្រាក់ឈ្នួលនៅក្នុងសេដ្ឋកិច្ចជប៉ុនទាំងមូលដួលរលំនោះទេ។ ប្រសិនបើវាប្រាកដជារឿងរបស់អង្ករ នោះខ្ញុំជឿថា យើងត្រូវតែដោះស្រាយបញ្ហាបែបនេះឱ្យបានទាន់ពេលវេលា”។​​ ចាប់តាំងពីខែមីនា រហូតមកដល់ពេលនេះ ប្រទេសជប៉ុនបានបញ្ចេញស្រូវប្រហែល៦០ម៉ឺនតោន ពីបរិមាណស្រូវស្តុកទុកបម្រុងគ្រាអាសន្នប្រហែល៩០ម៉ឺនតោន។ ប្រហែលស្រូវពាក់កណ្តាលត្រូវបានលក់ដោយផ្ទាល់ទៅឱ្យអ្នកលក់រាយ ក្នុងរយៈពេលពីរសប្តាហ៍ចុងក្រោយនេះ ក្រោមគោលការណ៍ចែកចាយថ្មីរបស់រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្មប្រទេសជប៉ុន។ ទិន្នន័យកាលពីដើមសប្តាហ៍នេះ បានបង្ហាញថា តម្លៃស្រូវក្នុងផ្សារទំនើបជាមធ្យមបានធ្លាក់ចុះក្នុងសប្តាហ៍ទីពីរជាប់ៗគ្នា មកនៅត្រឹម៤ […]

504670272_1096179352322378_3573928227210287302_n
ប្រទេសចិននៅតែជាប្រទេសធំជាងគេ ក្នុងការនាំចូលអង្ករកម្ពុជា និងផលិផល​​កែច្នៃពីកសិកម្ម

ភ្នំពេញ៖ ប្រទេសចិននៅតែជាប្រទេសធំជាងគេ ក្នុងការនាំចូលអង្ករ ​និងកសិផលកែច្នៃ មានដូចជាផ្លែស្វាយស្ងួត ទុរេនស្ងួត ដែល​ផលិផលទាំងនេះបង្ហាញពីវឌ្ឍនភាពថ្មីទទួលបានពីកិច្ចសហប្រតិបត្តិការក្នុងវិស័យកសិកម្មនិងពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសទាំងពីរ។​​ យោងតាមតួលេខសហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា ក្នុងរយៈពេលប្រាំខែដំបូងនៃឆ្នាំ ២០២៥នេះបានបង្ហាញថា​​ ការនាំចេញអង្កររបស់កម្ពុជាបានកើនឡើង១៣.៧% បើធៀបនឹងរយ:ពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន ចំនួនដល់៣៤ម៉ឺន ៤១៩៩ តោន តម្លៃនាំចេញ ២៥២.៣ លានដុល្លារ។​​ ក្នុងនោះ ប្រទេសចិននៅតែជាប្រទេសធំជាងគេ ក្នុងការនាំចូលអង្ករកម្ពុជា មានចំនួន ៩០៦៦៥ តោន ដែលមានតម្លៃ ៥៣.២៥ លានដុល្លារ។ កាលពីថ្ងៃទី៧ ខែមិថុនាកន្លងទៅនេះ សហគ្រាសអាហារក្វាងស៊ី ប្រទេសចិន និងសហគ្រាសអាហារនៅកម្ពុជា បានចុះហត្ថលេខាលើកិច្ចព្រមព្រៀងសហប្រតិបត្តិការយុទ្ធសាស្ត្រដើម្បីនាំចេញផ្លែស្វាយស្ងួតកម្ពុជាចំនួនពីរម៉ឺន តោន (២០២៥-២០២៧) និងទុរេនស្ងួតកម្ពុជាចំនួន១,៥ម៉ឺន តោន (២០២៥-២០២៦) ទៅកាន់ប្រទេសចិនដែលក្នុងទឹកប្រាក់ចំនួន ១,៦ ពាន់លានយ័នចិន។ នៅរយៈពេលប្រាំឆ្នាំចុងក្រោយនេះ ប្រទេសចិនបាននាំមុខគេ ក្នុងការបញ្ជាទិញអង្ករពីកម្ពុជាច្រើនជាងគេ វ៉ាដាច់សហគមន៍អឺរ៉ុប ដែលធ្លាប់តែឈរនៅលេខ១ សម្រាប់អ្នកទិញអង្ករពីកម្ពុជាកាលពីពេលកន្លងមក។ ប្រទេសចិនបានក្លាយជាទីផ្សារដ៏សំខាន់ សម្រាប់ការនាំចេញអង្កររបស់កម្ពុជា ។ យោងតាមសហព័ន្ធស្រូវអង្ករកម្ពុជា បានបង្ហាញទៀត​​ថា ចិននៅតែជាទីផ្សារនាំមុនគេដដែល ហើយជាពិសេសនោះនឹងជំរុញដល់ការនាំចេញអង្ករឱ្យបានមួយលានតោនក្នុងមួយឆ្នាំ តាមផែនការរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល។ […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ