ហ្សាការតា៖ ក្រុមហ៊ុននាំចេញផលិតផលកសិកម្មឥណ្ឌូណេស៊ី បានប្រកាសថា វិស័យនាំចេញខ្ញីស្រស់របស់ប្រទេសឥណ្ឌូណេស៊ីកំពុងចូលដល់រដូវកាលថ្មី ព្រមទាំងស្ថិតក្នុងស្ថានភាពរឹងមាំជាងមុន ដោយសារការផ្គត់ផ្គង់ និងគុណភាពខ្ញី កាន់តែមានស្ថេរភាពនៅតាមតំបន់ដាំដុះសំខាន់ៗរបស់ប្រទេសឥណ្ឌូណេស៊ី។
តំណាងក្រុមហ៊ុន បានមានប្រសាសន៍ថា «ភាពអាចរកបានខ្ញី គឺល្អជាងឆ្នាំមុនបន្តិច ដោយសារអាកាសធាតុអំណោយផល និងការដាំដុះកាន់តែច្រើន ជាពិសេសកសិករឥណ្ឌូណេស៊ី នៅក្នុងកោះជ្វាខាងកើត។ ផលិតកម្មខ្ញីនៅក្នុងតំបន់សំខាន់ៗ ដែលយើងទទួលបាន គឺកើនឡើងប្រមាណពី១០ទៅ១២ភាគរយ ធ្វើឱ្យអ្នកនាំខ្ញីចេញមានទំនុកចិត្តកាន់តែខ្លាំងក្នុងការរៀបចំផែនការនាំចេញ និងផ្គត់ផ្គង់អតិថិជនឱ្យបានជាប់លាប់ពេញមួយឆ្នាំ»។
តំំណាងក្រុមហ៊ុនដដែលនេះ បានពន្យល់អំពីពូជខ្ញីសំខាន់ៗ សម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ទីផ្សារនាំចេញ មានដូចជា ពូជខ្ញីរបស់ឥណ្ឌូណេស៊ីឈ្មោះ អេមព្រិត (Emprit) ដែលជាខ្ញីពណ៌សមានមើមតូចជាងពូជខ្ញីឈ្មោះ ហ្គាចាស (Gajah) ដែលជាខ្ញីពណ៌លឿងមានមើមធំជាង។ ខ្ញីទាំងពីរប្រភេទនេះត្រូវបានគេឱ្យតម្លៃខ្ពស់ចំពោះក្លិនក្រអូបខ្លាំង មានប្រេងច្រើន និងសមស្របសម្រាប់ទីផ្សារខ្ញីស្រស់ និងកែច្នៃ។ ចំណែកពូជខ្ញីឥណ្ឌូណេស៊ីម្យ៉ាងទៀត មានព៌ណក្រហមឈ្មោះ ចាហេ មេរ៉ាស (Jahe Merah) ក៏ត្រូវបាននាំចេញផងដែរសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ឧស្សាហកម្មផលិតឱសថ។
លោកស្រីតំណាងអ្នកនាំចេញខ្ញីឥណ្ឌូណេស៊ី បានឱ្យដឹងទៀតថា ចំណែកទាក់ទងនឹងគុណភាពវិញ គឺខ្ញីមានភាពរឹងមាំ និងស្អាតជាងមុន ដោយសារកសិករឥណ្ឌូណេស៊ីអនុវត្តកសិកម្មកាន់តែល្អប្រសើរឡើង បន្ទាប់ពីលក្ខខណ្ឌអាកាសធាតុមិនទៀងទាត់ កាលពីឆ្នាំមុន។ ចំពោះនៅផ្នែកនាំចេញទៅទីផ្សារក្រៅប្រទេសវិញ ក្រុមហ៊ុនបានវិនិយោគលើការលាងសម្អាត ការដុសខាត់ និងការរៀបចំទុកដាក់ ដើម្បីឱ្យស្របតាមការរំពឹងទុករបស់អ្នកទិញ ក្នុងការរក្សាភាពស្រស់របស់ខ្ញ្ញីនៅពេលដឹកជញ្ជូនរយៈពេលយូរ។
លោកស្រីនៅតែមានទំនុកចិត្តថា ខ្ញីឥណ្ឌូណេស៊ីអាចក្លាយជាជម្រើសអាចទុកចិត្តបាននៅក្នុងទីផ្សារខ្ញីពិភពលោក ដែលកន្លងមកមានតែខ្ញីនាំចេញពីប្រទេសចិន និងឥណ្ឌាប៉ុណ្ណោះ។ ចំណែកតម្លៃវិញ បើប្រៀបធៀបនឹងឆ្នាំ២០២៤ គឺនៅតែមានស្ថេរភាពល្អសម្រាប់ទាំងកសិករ និងអ្នកទិញទៅកាន់ទីផ្សារបរទេស។
តំណាងអ្នកនាំចេញដដែលនេះ បានបញ្ជាក់ថា «តម្លៃខ្ញីស្រស់នៅតាមកសិដ្ឋាន គឺប្រហែលពី១,៧ ទៅ២,៨ដុល្លារ ក្នុងមួយគីឡូក្រាម។ តម្លៃមានស្ថេរភាព និងការផ្គត់ផ្គង់ល្អប្រសើរឡើង អាចជួយពង្រីកការនាំចេញទៅកាន់គោលដៅថ្មីៗ នៅអឺរ៉ុបខាងកើត និងមជ្ឈិមបូព៌ា។ យើងក៏កំពុងតែរៀបចំនាំចេញទៅកាន់ប្រទេសប៉ូឡូញ រ៉ូម៉ានី និងសាធារណរដ្ឋឆែកផងដែរ ព្រមទាំងកំណត់គោលដៅនាំចេញទៅកាន់ប្រទេសអារ៉ាប់រួម អារ៉ាប៊ីសាអូឌីត និងប្រទេសកាតា រួមជាមួយនឹងអតិថិជនមានស្រាប់នៅក្នុងទីផ្សារអាស៊ី និងទីផ្សារអឺរ៉ុប»។
លោកស្រីបានគូសបញ្ជាក់ថា ការដឹកជញ្ជូន និងការអនុលោមតាមច្បាប់នៅតែជាបញ្ហាប្រឈមដដែល ជាពិសេសនៅក្នុងពេលភ្លៀងធ្លាក់ជោគជាំ និងការរឹតបន្តឹងបទប្បញ្ញត្តិនាំចូលទៅកាន់ទីផ្សារគោលដៅ។ ដូច្នេះ ក្រុមហ៊ុននាំខ្ញីចេញរបស់លោកស្រី កំពុងធ្វើការយ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយអ្នកដាំដុះ ដើម្បីរកដោះស្រាយក្រោយពេលប្រមូលផល និងកែច្នៃបង្កើតតម្លៃបន្ថែម ដោយផលិតជាខ្ញីស្ងួត និងម្ស៉ៅខ្ញី ដែលអាចរក្សាទុកយូរជាងមុន និងជួយកាត់បន្ថយកាកសំណល់ខ្ញី។ ដូច្នេះ ក្រុមហ៊ុននាំចេញកំពុងតែស្វែងរកដៃគូវិនិយោគរយៈពេលវែង ដើម្បីពង្រឹងតួនាទីរបស់ខ្ញីឥណ្ឌូណេស៊ី នៅលើទីផ្សារអន្តរជាតិ៕










