ក្រុមហ៊ុននាំចូលសាច់បង្កកពីបរទេស សន្យាទទួលទិញសាច់ដែលផលិតបាននៅក្នុងស្រុក

សមាគមអ្នកចិញ្ចឹមសត្វកម្ពុជា និងក្រុមហ៊ុននាំចូលសាច់បង្កកពីបរទេសបានជួបពិភាក្សាដើម្បីរកច្រកចេញរួមគ្នានៅក្នុងវិស័យចិញ្ចឹមសត្វ តាមរយៈការសម្របសម្រួលពីអគ្គនាយកដ្ឋានសុខភាពសត្វ និងផលិតកម្មសត្វនៃក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទកាលពីថ្ងៃទី៩ ខែមករា ឆ្នំា២០២៤។

លោក លី ឡាវីល ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាលសមាគមអ្នកចិញ្ចឹមសត្វកម្ពុជាបានឱ្យដឹងថា ក្រោយពីបញ្ចប់កិច្ចពិភាក្សា ខាងក្រុមហ៊ុននាំចូលសាច់បង្កកពីបរទេស បានទទួលស្គាល់ពីការខាតបង់របស់អ្នកចិញ្ចឹមសត្វនៅក្នុងស្រុក ហើយបានសន្យាថានឹងព្យាយាមទិញសាច់ដែលផលិតបាននៅក្នុងស្រុក យកទៅផ្គត់ផ្គង់បន្ត។ តាមរយៈកិច្ចប្រជុំដែលសម្របសម្រួលដោយថ្នាក់ដឹកនាំរបស់អគ្គនាយកដ្ឋានសុខភាពសត្វ និងផលិតកម្មសត្វគឺធ្វើយ៉ាងណាចង់ឱ្យអ្នកនាំចូលសាច់បង្កកពីខាងក្រៅទំាងអស់ងាកមកទិញផលិតផលនៅក្នុងស្រុកឱ្យអស់លទ្ធភាព បើខ្វះខាតនៅផ្នែកណាមួយនៅលើទីផ្សារ ទើបពិចារណាឱ្យមានការនាំចូល។

លោក លី ឡាវីល លើកឡើងថា បើក្រុមហ៊ុនផ្អាកការនាំចូលសាច់បង្កកពីបរទេស ហើយរាជរដ្ឋាភិបាល អាជ្ញាធរនៅតាមបណ្តាខេត្តជាប់ព្រំដែនគ្រប់គ្រងច្រករបៀងឱ្យមានប្រសិទ្ធភាពមិនឱ្យមានការនាំចូលសាច់ដោយខុសច្បាប់ ខ្ញុំគិតថារយៈពេល៣ខែទៀតវិស័យចិញ្ចឹមសត្វនៅក្នុងស្រុក វានឹងមានភាពប្រសើរឡើង ហើយធ្វើឱ្យវិស័យមួយនេះអាចប្រកួតប្រជែងគ្នាដោយស្មើភាព។

លោកសង្កត់ធ្ងន់ថា« តាមការប៉ាន់ប្រមាណនៃការនាំចូលសាច់បង្កកយកមកផ្គត់ផ្គង់នៅក្នុងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជានាពេលបច្ចុប្បន្នមានចន្លោះពី២០០ ទៅ៣០០តោន ក្នុងមួយថ្ងៃ ហើយបរិមាណនេះវាស្មើនឹងការផ្គត់ផ្គង់ជ្រូករស់ប្រមាណពី១ពាន់ក្បាល ទៅ២ពាន់ក្បាល ដែលក្រុមហ៊ុនត្រូវទិញពីខាងសមាគម បើសិនផ្អាកការនាំចូលសាច់បង្កកពីខាងក្រៅ»។
យោងតាមប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាលសមាគមអ្នកចិញ្ចឹមសត្វកម្ពុជា នៅក្នុងមួយឆ្នំាៗវិស័យចិញ្ចឹមសត្វបានទទួលទិញកសិផលក្នុងស្រុកដូចជាពោត៥០ម៉ឺនតោន ដំឡូងមីជាង២០ម៉ឺនតោន, កញ្ចុងអង្ករ និងកន្ទក់ជាង២០ម៉ឺនរតោន រួមនិងវត្ថុធាតុដើមផ្សេងទៀតគិតជាទឹកប្រាក់ប្រមាណ៨០០លានដុល្លារអាម៉េរិក។

គួរបញ្ជាក់ផងដែរ នៅថ្ងៃទី៤ ខែមករា ឆ្នាំ២០២៤ ឯកឧត្តម ឌិត ទីណា រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ បានដឹកនាំកិច្ចប្រជុំស្តីពីបញ្ហាទីផ្សារសត្វ សាច់ និងផលិតផលសត្វនៅកម្ពុជា ហើយ
កិច្ចប្រជុំនេះធ្វើឡើងស្វែងយល់ពីស្ថានភាពពិតប្រាកដ និងគោលជំហររបស់ភាគីពាក់ព័ន្ធទាំងអស់ រួមមានអ្នកចិញ្ចឹមសត្វ អ្នកនាំចូល កុងស៊ីឬអ្នកកាប់ អ្នកចែកចាយ និងអ្នកលក់ ដើម្បីឈានទៅដោះស្រាយបញ្ហាទីផ្សារសត្វ។

តាមរយៈកិច្ចប្រជុំនេះ ឧត្តម ឌិត ទីណា បញ្ជាក់ថា ក្រសួងនឹងចាត់ចែងឱ្យមានការសិក្សាទីផ្សារគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ដើម្បីវាយតម្លៃឱ្យបានច្បាស់លាស់ពីស្ថានភាព តម្រូវការ និងការផ្គត់ផ្គង់សត្វ ក្នុងខ្សែច្រវាក់ផលិតកម្ម និងតម្លៃ ដើម្បីដោះស្រាយ និងគ្រប់គ្រងបញ្ហានេះឱ្យបានល្អប្រសើរ ដើម្បីផលចំណេញទាំងអស់គ្នា ក៏ដូចជាសុខុមាលភាពសម្រាប់អ្នកបរិភោគ។

ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រី បានចាត់តាំង ឯកឧត្តម តាន់ ផាន់ណារ៉ា ប្រតិភូរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាទទួលបន្ទុកជាអគ្គនាយកនៃអគ្គនាយកដ្ឋានសុខភាពសត្វ និងផលិតកម្មសត្វ ដឹកនាំកិច្ចប្រជុំបន្ទាន់ជាមួយក្រុមការងារជំនាញ និងភាគីពាក់ព័ន្ធ ស្តីពីតម្រូវការ និងការផ្គត់ផ្គង់សត្វ ការធ្វើបំណែកសាច់តាមប្រភេទ និងស្តង់ដាគុណភាព ដើម្បីទទួលបានតម្លៃបន្ថែម និងធានាស្ថិរភាពតម្លៃទីផ្សារល្អ និងធានាផលចំណេញសមរម្យសម្រាប់អ្នកផលិត ចែកចាយ និងអ្នកបរិភោគ៕

ដោយ៖ Long Sareth


6899bbd4f35da803738ea299
ឥណ្ឌូណេស៊ី និងប៉េរូ ចុះកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគី

ហ្សាការតា៖ ប្រទេសឥណ្ឌូណេស៊ី និងប្រទេសប៉េរូ កាលពីថ្ងៃទី១១ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥ បានចុះកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្ម ក្នុងពេលមេដឹកនាំប្រទេសទាំងពីរបានជួបប្រជុំគ្នានៅទីក្រុងហ្សាកាតា បន្ទាប់ពីប្រធានាធិបតីអាមេរិក លោក ដូណាល់ ត្រាំ (Donald Trump) បានកំណត់អត្រាពន្ធ១៩ភាគរយលើការនាំចូលពីប្រទេសឥណ្ឌូណេស៊ី។ សារព័ត៌មាន ហ្សាកាតា ប៉ុស្ត្តិ៍ របស់ឥណ្ឌូណេស៊ី បានចេញផ្សាយថា កិច្ចព្រមព្រៀងធ្វើឡើងក្នុងដំណើរទស្សនកិច្ចរបស់ប្រធានាធិបតីប៉េរូ លោកស្រី ឌីណា បូលួតេ (Dina Boluarte) ដែលត្រូវបានស្វាគមន៍ដោយក្រុមតន្រ្តីកងកិត្តិយស នៅឯវិមានប្រធានាធិបតី ក្នុងរដ្ឋធានីឥណ្ឌូណេស៊ី។ ប្រធានាធិបតីឥណ្ឌូណេស៊ី​​ លោក ប្រាបូវូស ស៊ូប៊ីយ៉ាន់តូ (Prabowo Subianto) បានមានប្រសាន៍ថា មេដឹកនាំទាំងនេះបានធ្វើជាសាក្សីក្នុងការចុះហត្ថលេខាលើកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្ម ហៅថា កិច្ចព្រមព្រៀងភាពជាដៃគូសេដ្ឋកិច្ចទូលំទូលាយ ដែលនឹងធ្វើឱ្យទំនាក់ទំនងរវាងប្រទេសទាំងពីរកាន់តែស៊ីជម្រៅបន្ទាប់ពីលោកបានទៅបំពេញទស្សនកិច្ចនៅទីក្រុងលីម៉ា កាលពីឆ្នាំ២០២៤។ លោកប្រធានាធិបតី​ បានមានប្រសាសន៍បន្ទាប់ពីកិច្ចប្រជុំថា «កិច្ចព្រមព្រៀងនេះនឹងពង្រីកការនាំទំនិញចូលទៅកាន់ទីផ្សារ និងជំរុញសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសទាំងពីរ។  ជាធម្មតា កិច្ចព្រមព្រៀងបែបនេះត្រូវចំណាយពេលជាច្រើនឆ្នាំ ប៉ុន្តែឥណ្ឌូណេស៊ី និងប៉េរូ អាចសម្រេចបាននូវកិច្ចព្រមព្រៀងនេះ ក្នុងរយៈពេល១៤ខែ»។ តាមការវិភាគស៊ីជម្រៅអំពីបញ្ហាធុរកិច្ច គេរំពឹងទុកថា កិច្ចព្រមព្រៀងនេះ គឺជាប្រភពឆ្ពោះទៅរកការពង្រីកទីផ្សារថ្មីៗថែមទៀត […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ