1. Home
  2. All Program
  3. ព័ត៌មានពេលព្រឹក
  4. ARDB បង្ហាញសមិទ្ធផល២៥ឆ្នំាក្នុងការចូលរួមអនុវត្តគោលនយោបាយរាជរដ្ឋាភិបាលឆ្នំា១៩៩៨-២០២៣

ARDB បង្ហាញសមិទ្ធផល២៥ឆ្នំាក្នុងការចូលរួមអនុវត្តគោលនយោបាយរាជរដ្ឋាភិបាលឆ្នំា១៩៩៨-២០២៣

ធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទនិងកសិកម្ម (ARDB )បានប្រារព្ធពិធី អបអរសាទរខួប២៥ឆ្នំា បន្ទាប់បង្កើតឡើងនៅឆ្នំា ១៩៩៨រហូតដល់ឆ្នំា២០២៣។ពិធីអបអរសាទរខួប២៥ឆ្នំាធ្វើឡើងកាលពីថ្ងៃទី១៣ខែធ្នូ ឆ្នំា២០២៣ ក្រោមអធិបតីភាពដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់របស់ឯកឧត្តម អគ្គបណ្ឌិតសភាចារ្យ អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ, ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កៅ ថាច ប្រតិភូរាជរដ្ឋាភិបាលទទួលបន្ទុកជាអគ្គនាយកធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទនិងកសិកម្ម រួមនិងមន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ជាច្រើនរូបផ្សេងទៀត។

ឯកឧត្តម បណ្ឌិត កៅ ថាច ប្រតិភូរាជរដ្ឋាភិបាលទទួលបន្ទុកជា អគ្គនាយកធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងកសិម្ម មានប្រសាសន៍ថា គោលបំណងសំខាន់នៃការប្រារព្ធខួប ២៥ឆ្នំានៃការបង្កើតធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងកសិកម្ម ដើម្បីបង្ហាញអំពីសមិទ្ធផលរបស់ធនាគារ ក្នុងការចូលរួមអនុវត្តគោលនយោបាយរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលចាប់តំាងពីឆ្នំា១៩៩៨ ដល់ឆ្នំា២០២៣ ក៏ដូចជាការរំលឹកដល់គុណូបការៈរបស់អតីតថ្នាក់ដឹកនាំ ថ្នាក់ដឹកនាំនិងបុគ្គលិករបស់ធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទនិងកសិកម្ម ទំាងអស់ដែលបានចូលរួមស្ថាបនា និងអភិវឌ្ឍន៍ស្ថាប័ននេះឱ្យមានការរីកលូតលាស់ដល់បច្ចុប្បន្ននេះ។

ធនាគារអភិវឌ្ឍជនបទ ដែលហៅកាត់ថា RDB ជាធនាគាររដ្ឋតែមួយគត់ដែលធ្វើប្រតិបត្តិការចម្បងផ្តោតលើការផ្តល់ឥណទានបោះដុំដល់គ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុជាជំហ៊ានដំបូង ហើយបានពង្រីកប្រតិបត្តិការផ្តល់ឥណទានដោយផ្ទាល់ដល់តួអង្គសំខាន់ៗដែលស្ថិតនៅក្នុងខ្សែច្រវាក់ផលិកម្មក្នុងវិស័យកសិកម្ម ជាពិសេសស្រូវអង្ករ រួមមានជាអាទិ៍ គំាំទ្រដល់កសិករនិងសហគមន៍ផលិត, ការស្តុកទុក, ការកែច្នៃ, ការចែកចាយ និងការនាំចេញក្នុងអត្រាការប្រាក់សមរម្យ។

ក្នុងនាមធនាគារបម្រើគោលនយោបាយរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ធនាគារRDB ត្រូវបានធ្វើកំណែទម្រង់ស៊ីជម្រៅរួមមាន ការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវអភិវឌ្ឍកិច្ចសាជីវកម្ម និងការកែសម្រួលរចនាសម្ព័ន្ធគ្រប់គ្រងអាទិភាពសំខាន់ៗ ចាប់តំាងពីឆ្នំា២០១៤មក។ ក្នុងដំណាក់កាលបរិវត្តកម្ម ពីធនាគារឯកទេសទៅជាធនាគារពាណិជ្ជ ធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងកសិកម្ម(ARDB) បានដាក់ឱ្យអនុវត្តនូវផែនទីចង្អុលផ្លូវរយៈពេល១០ឆ្នំា, ផែនការយុទ្ធសាស្ត្រអាជីវកម្មរយៈពេលមធ្យម, ការលើកកម្ពស់ការប្រើប្រាស់នូវប្រព័ន្ធព័ត៌មានវិទ្យា, ការពង្រីកប្រតិបត្តិការធនាគារតាមបែបឌីជីថល, ការអភិវឌ្ឍនិងធ្វើបច្ចុប្បន្នកម្មគោលនយោបាយ នីតិវិធីនិងគោលការណ៍សំខាន់ៗដូជា៖(១)- គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍ធនធានមនុស្ស, (២)- គោលការណ៍ណែនាំស្តីពីការអនុវត្តសវនកម្មដោយផ្អែកលើហានិភ័យ,(៣)- គោលការណ៍ឥណទាននិងនីតិវិធីឥណទាន, (៤)-ផែនការយុទ្ធសាស្ត្រសវនកម្មផ្ទៃក្នុងនិង(៥)- ការពង្រឹងការងារតាមដានការប្រើប្រាស់ឥណទាននិងប្រមូលបំណុល ការពង្រឹងការអនុវត្តតាមគោលនយោបាយ គោលការណ៍និងបទប្បញ្ញត្តិជាដើម។

ការអនុវត្តកម្មវិធីកំណែទ្រង់ជាបន្តបន្ទាប់នេះ បានរួមចំណែកយ៉ាងសកម្មគំាំទ្រដល់ការប្រែក្លាយធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ(RDB)ទៅជាធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទនិងកសិកម្ម(ARDB) ដែលមានមុខងារជាធនាគារពាណិជ្ជ ហើយបានពង្រីកនូវប្រតិបត្តិការធនាគារបានពេញលេញបន្ថែមលើតួនាទីស្នូលរបស់ខ្លួន ជាធនាគារបម្រើនិងអនុវត្តគោលនយោបាយ ស្របទៅនឹងនិន្នាការនៃការអភិវឌ្ឍវិស័យធនាគារនិងរីកចម្រើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ។

នៅក្នុងឱកាសអបអរខួប២៥ឆ្នំារបស់ធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទនិងកសិកម្មនេះផងដែរ អគ្គបណ្ឌិតសភាចារ្យ អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុមានប្រសាសន៍ថា ក្នុងស្មារតីជំរុញប្រសិទ្ធភាពប្រតិបត្តិការរបស់ធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងកសិកម្ម ក្នុងការចូលរួមអនុវត្តគោលនយោបាយរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ខ្ញុំស្នើឱ្យក្រុមប្រឹក្សាភិបាល ថ្នាក់ដឹកនាំ និងមន្ត្រី បុគ្គលិកគ្រប់លំដាប់ថ្នាក់ របស់ធនាគារ យកចិត្តទុកដាក់លើការងារសំខាន់មួយចំនួន៖ទី១)- គិតគូរដាក់ចេញនូវវិធានការ និងផែនការសកម្មភាពលម្អិត ស្របតាមដែនសមត្ថកិច្ចរបស់ខ្លួន ដោយសហការជិតស្និទ្ធ ជាមួយក្រសួង ស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធដើម្បីអនុវត្តឱ្យសម្រេចបានលទ្ធផលល្អ នូវភារកិច្ចទំាងឡាយដែលរាជរដ្ឋាភិបាលប្រគល់ជូន។

ទី២)- បន្តចូលរួមក្នុងដំណើរការរៀបចំ តាមដាន និងវាយតម្លៃការអនុវត្តគោលនយោបាយ និងយុទ្ធសាស្ត្ររបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ពាក់ព័ន្ធនឹងវិស័យកសិកម្ម និងការអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ ដើម្បីមានកាលានុវត្តភាពបន្ថែម ក្នុងការបញ្ជ្រាបផលិតផលនិងសកម្មភាពរបស់ធនាគារ ឱ្យកាន់តែច្រើននិងទូលំទូលាយ។ ទី៣-) ចូលរួមកៀរគរទុនវិនិយោគពីវិស័យឯកជនឱ្យបានកាន់តែច្រើន ដើម្បីចាក់បញ្ចូលទៅក្នុងខ្សែច្រវាក់តម្លៃកសិកម្ម សំដៅរួមចំណែកអភិវឌ្ឍន៍ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធគំាំទ្រ ទំាងមុនពេល និងក្រោយពេលប្រមូលផល សហការជាមួយក្រសួង ស្ថាប័ន ពាក់ព័ន្ធដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាទីផ្សារសម្រាប់កសិករ ចូលរួមបង្កើនការអនុវត្តផលិតកម្ម កសិកម្ម តាមកិច្ចសន្យា ឱ្យបានកាន់តែទូលំទូលាយ ព្រមទំាងចូលរួមជួយជំរុញការកែច្នៃ និងការនាំចេញនូវផលិតផលកសិកម្ម និងកសិឧស្សាហកម្ម។

ទី៤)- បន្តចូលរួមលើកកម្ពស់បរិយាបន្ន័ហិរញ្ញវត្ថុ និងជំរុញការពង្រីកសេវាធនាការតាមបែបឌីជីថល ស្របតាមគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍ធុរកិច្ចឌីជីថល តាមរយៈការវិនិយោគបន្ថែម លើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធឌីជីថល និងការបង្កើតផលិតផលថ្មី។ទី៥)- បន្តជំរុញការធ្វើពិពិធកម្មនៃការផ្តល់ឥណទាន ដោយបែងចែកតាមតំបន់និងវិស័យអាទិភាព តាមរយៈការបង្កើនការផ្សព្វផ្សាយ ឱ្យកាន់តែទូលំទូលាយនិងការបង្ខិតសេវាឱ្យកាន់តែកៀកនឹងអតិថិជន។ទី៦)- ជំរុញការផ្តល់ហិរញ្ញប្បទានបៃតង (Green Financing )ដើម្បីធានាការអភិវឌ្ឍប្រកបដោយនិរន្តរភាព តាមរយៈការរៀបចំផ្តល់ការអនុគ្រោះបន្ថែម ឬផ្តល់លក្ខខណ្ឌពិសេសជាដើម។

ទី៧)- ចូលរួមលើកកម្ពស់ការអភិវឌ្ឍកសិករ ដែលផលិតសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់គ្រួសារទៅជាកសិកសហគ្រិន តាមរយៈការផ្តល់ឥណទានសម្រាប់ពង្រីក និងលើកកម្ពស់ ផលិតកម្មកសិកម្ម។ទី៨)- បន្តកៀរគរធនធានបន្ថែមពីប្រភពសក្តានុពលនានា ជាពិសេសពីប្រភពប្រាក់បញ្ញើដែលនៅមានលម្ហធំ និងទី៩)- បន្តលើកកម្ពស់ប្រសិទ្ធភាពនៃប្រតិបត្តិការរបស់ធនាគារ តាមរយៈការបណ្តុះបណ្តាលជំនាញបន្ថែម ព្រមទាំងការរៀបចំប្រព័ន្ធផ្តល់ការលើកទឹកចិត្តសមស្រប សម្រាប់មន្ត្រី បុគ្គលិកគ្រប់លំដាប់ថ្នាក់ ដោយគួបផ្សំជាមួយនឹងការពង្រឹងវិន័យការងារ៕


Thn2
ការកែច្នៃម្រេចខ្ចី​ធ្វើ​​ជ្រក់ ក្លាយជា​ផលិតផលសំខាន់មួយកំពុងទទួលបាន​ការគំាំទ្រ​​​ពីភ្ញៀវបរទេស​​និងទីផ្សារអន្តរជាតិ

ការកែច្នៃ​ផ្លែម្រេចខ្ចី ផ្សំជាមួយផ្កាអំបិល​ធ្វើជាម្រេចជ្រក់ស្ងួត​ របស់កសិដ្ឋាន​ La Plantation​​មានទីតំងនៅឃុំកូនសត្វ ស្រុកទឹកឈូ ខេត្តកំពត ​ បានក្លាយជាផលិតផល​សំខាន់​មួយ​ កំពុងទទួលបានការគាំទ្រ​ពីភ្ញៀវបរទេសចូលមកទស្សនា​ក្នុងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា និងមានការគាំទ្រ​នៅលើទីផ្សារក្នុងប្រទេសបារាំង និងប៊ែលហ្សិក​នាពេលបច្ចុប្បន្ន​។​​ លោក យុត លីណា មគ្គុទេសក៍ ទេសចរណ៍នៅ La Plantation​​ បានឱ្យដឹង​ថា ម្រេចជ្រក់នេះ ​ជាផលិតផលថ្មីមួយ​​ ងាយស្រួលក្នុងការប្រើប្រាស់​  ដោយសារ​​វាផ្សំ​ជាមួយផ្កាអំបិល និងផ្លែម្រេចខ្ចី វាជួយឱ្យម្ហូបមានជាតិប្រៃតិចៗនិងមានរស់ជាតិ ហិរល្មម​​។​ ​លោកបន្តថា ម្រេចជ្រក់នេះ ​​មានភ្ញៀវបរទេសដែលចូលមក​ទីនេះ​ភាគ​​ច្រើន​គំាំទ្រ​​ ដោយសារ​ម្រេច​ជ្រក់​នេះវាមិនសូវមានជាតិហិរ​ខ្លាំ​​ ដូចនេះទើប​ធ្វើឱ្យ​​ភ្ញៀវមកពីខាងអឺរ៉ុប​ចិត្ត​ជាមួយ​រសជាតិម្រេចជ្រក់​នេះច្រើន​។ដោយឡែក​​សម្រាប់​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរយើងវិញ​ មានអ្នកចូលចិត្ត​នៅមានចំនួន​តិចតួច ដោយសារម្រេចស្រស់មានលក់​ច្រើន​តាមតំបន់​​ងាយស្រួល​រកទិញ​នៅលើទីផ្សារ​បាន​ បើចង់ធ្វើម្ហូបជាមួយម្រេចស្រស់នេះ​​។ ​បើតាម​លោក យុត លីណា, ​​ម្រេចជ្រក់​ក៏ដូចជាផលិតផល​ផ្សេងទៀត​របស់​ La Plantation​  សម្រាប់ទីផ្សារនៅក្នុងស្រុក ​​ មានលក់​នៅក្រុងកំពត, ក្រុងភ្នំពេញ និងមាននៅខេត្តសៀមរាប​ ហើយ​នៅថ្ងៃអនាគត La Plantation ​​ចង់ពង្រីកបន្ថែមទៅតាមខេត្តផ្សេងទៀត ​។ចំណែក​ទីផ្សារនៅក្រៅប្រទេស​ La Plantation​បាននាំចេញ​ទៅលក់នៅទីតាំងផ្ទាល់របស់ខ្លួន​ក្នុងប្រទេសបារាំង និងប្រទេសប៊ែលហ្សិក​ដែលមានបរិមាណ​១០តោនក្នុងមួយឆ្នាំ​ ស្របពេលបច្ចុប្បន្ន​ La […]

thn1 copy
រោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវខ្នាតតូចនិងមធ្យម​ប្រមាណ ១៣៨ កំពុងតែ​​ប្រមូលទិញស្រូវ​ OM 5451ពីកសិករ​​

ភ្នំពេញ៖ លោកឧកញ៉ា ចាន់ សុខឃាំង ប្រធាន​សហព័ន្ធស្រូវអង្ករ​កម្ពុជាបានថ្លែងកាលពីថ្ងៃ២៧ ខែកញ្ញានេះ​ថា  ឥឡូវនេះ ​​មានរោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវទាំងតូចនិងមធ្យម​ប្រមាណ ១៣៨ បាននិងកំពុងតែ​​ប្រមូលទិញស្រូវ​ OM 5451 ពីប្រជាកសិករនៅទូទាំងប្រទេស​កំពុងតែ​មមាញឹកយ៉ាងខ្លាំង​​ ដើម្បីស្តុកទុក​​សម្រាប់កែច្នៃនិងនាំចេញ។​​​ លោកឧកញ៉ា​បាន​​​ថ្លែងទៀត​​ថា ​តម្លៃស្រូវកសិករ​យើង​​បាន​លក់ទៅរោងម៉ាស៊ីន​​​​មានតម្លៃល្អនៅឡើយ និងស្រូវខ្លះគឺប្រជាកសិករ​បាន​​​លក់ទៅឲ្យ​ឈ្មួញលក់​បន្តឲ្យ​ទៅ​​ប្រទេសវៀតណាម​​​ខ្លះ​​ ហើយ​​តម្លៃទិញនៅរោងម៉ាស៊ីន OM 5451 តម្លៃចន្លោះ ១១០០រៀលទៅ ១១៥០ រៀលក្នុង១ គីឡូក្រាម ។​​ បន្ថែមពីនេះ ប្រធាន​សហព័ន្ធស្រូវអង្ករ​កម្ពុជា បាន​​​អំពាវនាវដល់ប្រជាកសិករនៅទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា ជ្រើសរើសពូជស្រូវជាតិ២ប្រភេទគឺ ផ្ការំដួល និងសែនក្រអូប សម្រាប់ធ្វើការដាំដុះ ដោយសារពូជស្រូវទាំងនេះ មានតម្រូវការទីផ្សារសម្រាប់ការនាំចេញខ្ពស់ ឋិតថេរ និងមានតម្លៃសមរម្យ។ កន្លងទៅថ្មីៗនេះ ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កៅ ថាច ប្រតិភូរាជរដ្ឋាភិបាល ទទួលបន្ទុកជាអគ្គនាយកធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងកសិកម្ម (ARDB) បាន​ស្នើសុំឲ្យរោងម៉ាស៊ីនក្នុងស្រុក ជួយបន្ត ប្រមូលទិញស្រូវពីកសិករបន្ថែមទៀត។ បច្ចុប្បន្ននេះ​ រោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវទាំងនោះ កំពុងមមាញឹកទិញស្រូវក្នុងតម្លៃ ប្រមាណ ១០២០រៀលក្នុងមួយគីឡូក្រាម ចំពោះស្រូវ OM […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ