ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាផ្តល់ឱកាសដល់ម្ចាស់អាជីវកម្មផ្សព្វផ្សាយផលិតផលនិងពង្រីកទីផ្សារបន្ថែម

ភ្នំពេញ៖ ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាឆ្នាំ២០២៤ ដែលធ្វើឡើងមានរយៈពេល៤ថ្ងៃ ចាប់ពីថ្ងៃទី១៣ដល់ថ្ងៃទី១៦ខែធ្នូនេះ បានធ្វើឱ្យម្ចាស់អាជីវកម្មកែច្នៃផលិតផលក្នុងស្រុកមានឱកាសផ្សព្វផ្សាយអំពីផលិតផលនិងសេវាងកម្មរបស់ខ្លួនបន្ថែមទៅកាន់ទីផ្សារក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ន។

អ្នកស្រី ហោ សុគន្ធា ម្ចាស់អាជីវកម្ម “គន្ធាអង្ករធម្មជាតិ”បានឱ្យដឹងថា យើងពិតជាមានមោទនភាព ដែលមានឱកាសចូលរួមយកផលិតផលដាក់តាំងនៅក្នុងពិព័រណ៍ពេលនេះ ព្រោះមានអត្ថប្រយោជន៍ខ្លាំងសម្រាប់អ្នកកែច្នៃ អ្នកផលិត និងចែកចាយ ដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផលសក្តានុពលរបស់ជាតិ ជូនដល់ភ្ញៀវជាតិនិងអន្តរជាតិ។

អ្នកស្រីបន្តថា  បញ្ជាក់ថា សម្រាប់អង្ករដែលយកមកដាក់តាំងពេលនេះសុទ្ធតែប្រភេទអង្ករមានស្តង់ដារសម្រាប់នាំចេញ ធ្វើយ៉ាងណាឱ្យយុវជន ក៏ដូចជាប្រជាពលរដ្ឋបានស្គាល់អំពីគុណភាពនិងការវេចខ្ចប់មុនធ្វើការនាំចេញទៅទីផ្សារបរទេស។ កាលពីមុនប្រជាពលរដ្ឋពួកគាត់ផ្តោតទៅលើអង្ករមានរសជាតិឆ្ងាញ់ ដូចជាផ្កាម្លិះ សែនក្រអូប ផ្ការរំដួល តែសព្វថ្ងៃនេះនៅពេលពលរដ្ឋបានយល់ដឹងសុខភាព ពួកគាត់បានងាកមកគាំទ្រប្រភេទអង្ករសុខភាពច្រើនបើប្រៀបធៀបទៅនិងពេលមុនៗ។

អ្នកស្រី សៀ សុគន្នី ម្ចាស់សិប្បកម្មណែមត្រី ស្រីទូចបាត់ដំបងបានឱ្យដឹងថា “ការដែលយើងមានវត្តមានដាក់តាំងពិព័រណ៍ផលិតផលនៅក្នុងពេលនេះ ធ្វើឱ្យពលរដ្ឋនៅក្នុងស្រុក ក៏ដូចជានៅក្រៅស្រុកបានស្គាល់ផលិតផលខ្មែរយើង ហើយវាធ្វើអាជីវកម្មមានទីផ្សារច្រើន ជាងអ្នកដែលមិនបានចូលដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផល ”។

បើតាមម្ចាស់សិប្បកម្ម ណែមត្រីខាងលើ, ការចូលរួមក្នុងពិព័រណ៍ពេលនេះ គឺជាការតាំងបង្ហាញផលិតលើកទី២ របស់ខ្លួនហើយនៅក្នុងការដាក់តាំងបង្ហាញផលិតផល៤ថ្ងៃនេះ អ្នកស្រីមានការរំពឹងខ្ពស់ថា មិនត្រឹមតែលក់អស់ប៉ុណ្ណោះទេ អ្នកស្រីនឹងក្រុមការងារផ្ញើរមកដាក់បង្ហាញបន្ថែទៀត។

អ្នកស្រីលើកឡើង “ពីមុននៅពេលដែលយើងមិនបានចូលរួមយកផលិតផលដាក់តាំងបង្ហាញនៅក្នុងពិព័រណ៍ ទីផ្សាររបស់ផលិតផលរបស់យើង ចង្អៀត តែក្រោយពីបានចូលរួមជាបន្តបន្ទាប់មកឃើញថាផលិតផលរបស់យើងមានការគាំទ្រច្រើន”។

ចំណែក បុគ្គលិកទីផ្សារតំណាងក្រុមហ៊ុន Confirel បានឱ្យដឹងថា   សម្រាប់ការចូលរួមតាំងពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មបែបនេះ ក្រុមហ៊ុន Confirel បានចូលរួមបង្ហាញផលិតផលខ្លួនអស់រយៈពេល៣ឆ្នាំំមកហើយ ហើយការចូលរួមនៅពេលកកន្លងមក ក៏ដូចជាបទពិសោធន៍ចូលរួមនៅឆ្នាំ២០២១៤នេះមានប្រជាពលរដ្ឋចូលរួមច្រើន ហើយពួកគាត់បានស្គាល់និងគាំទ្រផលិតផលរបស់ក្រុមហ៊ុនច្រើន ពិសេសក្រុមពាណិជ្ជករ តែងតែចូលមកទំនាក់ទំនងចង់យកផលិតផលនាំចេញទៅក្រៅប្រទេសជាបន្តបន្ទាប់។

បើតាមតំណាងក្រុមហ៊ុនខាងលើ, ផលិតផលដែលបានដាក់តាំងក្នុងពិព័រណ៍រយៈពេល៤ថ្ងៃនេះមានដូចជា ស្ករត្នោតកំពង់ស្ពឺ, ស្រាត្នោត, ដំណាប់ស្វាយ, ម្ស៉ៅប្រហុក, ទឹកខ្មេះទឹកត្នោត, ម្រេចកំពត, តែសុខភាពរួមនិងផលិតកែច្នៃជាច្រើនផ្សេងទៀត។

គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាឆ្នាំ២០២៤ ដែលប្រារព្ធធ្វើឡើងកាលពីថ្ងៃទី១៣ខែធ្នូកន្លងមកនេះមានអញ្ចើញចូលរួមជាអធិបតីភាពដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់របស់សម្តេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ។

នៅក្នុងឱកាសបើកសម្ពោធពិព័រណ៍នេះផងដែរ,លោកជំទាវ ចម និម្មល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មព្រឹត្តិកាណ៍ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មមានប្រសាសន៍ថា វត្តមានដ៏ឧត្តុងឧត្តមដ៏ថ្លៃថ្លារបស់សម្តេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្ត្រីជាសក្ខីភាពបញ្ជាក់ពីការផ្តល់នៅសារសំខាន់ក្នុងការយកចិត្តទុកដាក់ខ្ពស់ចំពោះវិស័យពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា តាមរយៈយន្តការគន្លឹះមួយចំនួនដូចជាការរៀបចំព្រឹត្តិការណ៍ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មនានាទាំងនៅក្នុងប្រទេសនិងក្រៅប្រទេស ដើម្បីជាឱកាសនាំយកមកតាំងបង្ហាញនូវផលិតផលដែលមានគុណភាពខ្ពស់ និងសេវាកម្មទំនើបរបស់កម្ពុជា ព្រមទាំងជាឱកាសផ្គូផ្គងធុរជន អាជីវករ អតិថិជនដែលជាចំណែកចូលរួមជំរុញដ៏រស់រវើករបស់ពាណិជ្ជកម្មក្នុងប្រទេសនិងជំរុញការនាំចេញទៅទីផ្សារពិភពលោក៕


3-111346_515-133851
ទីផ្សារផ្លែគូលែនលើសកលលោក​នឹងផ្តល់ចំណូល៨,៧៩ពាន់លានដុល្លារនៅឆ្នាំ២០២៨

ហាណូយ៖ ទីផ្សារផ្លែគូលែននៅលើពិភពលោកកំពុងតែរឹងមាំ ព្រមទាំងមានតម្លៃ ដែលត្រូវបានព្យាករណ៍ថា នឹងមានកំណើនទឹកពី៦,៧៣ពាន់លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ២០២៣ ដល់៨,៧៩ពាន់លានដុល្លារក្នុងឆ្នាំ២០២៨ គឺកើន ៥,៥ភាគរយក្នុងឆ្នាំ២០២៥នេះ។ ការរីចម្រើនដ៏គួរឱ្យកត់សម្គាល់នេះ ឆ្លុះបញ្ចាំងពីរសជាតិរបស់ផ្លែឈើគូលែនស្រស់ៗ មានជីវជាតិផ្អែមឆ្ងាញ់ និងទទួលបានការនិយមពេញចិត្តបរិភោគកាន់តែច្រើនឡើងស្ទើរគ្រប់ទិសទី។ នៅពេលការយល់ដឹងជាសកលអំពីអត្ថប្រយោជន៍ដល់សុខភាព និងរបបចំណីអាហារកាន់តែច្បាស់ បានក្លាយជាកត្តាជួយលើកកម្ពស់ទីផ្សារសម្រាប់ផ្លែគូលែន។ អ្នកទទួលទាននៅក្នុងប្រទេសកំពុងអភិវឌ្ឍន៍ និងប្រទេសកំពុងសេដ្ឋកិច្ចរីកចម្រើន បានបង្ហាញពីតម្រូវការសម្រាប់ផ្លែឈើស្រស់ៗ និងមានជីវជាតិ ទើបធ្វើឱ្យទីផ្សារនៃផ្លែគូលែនបីលើពិភពលោក​ កាន់តែរីកធំឡើង។ លើសពីនេះ តាមរយៈគំនិតផ្តួចផ្តើមរបស់រដ្ឋាភិបាល និងសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្ម ជាពិសេស នៅក្នុងប្រទេសផលិតផ្លែគូលែនធំៗ កំពុងដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការពង្រីកទីផ្សារ។ លើសពីផ្នែកផ្លែឈើស្រស់ ផ្លែគួលែនកំពុងត្រូវបានពង្រីក និងពេញនិយមនៅក្នុងផលិតផលកែច្នៃដូចជា ដំណាប់ផ្លែគូលែន ទឹកផ្លែគូលែន ផ្លែគូលែនកំប៉ុង និងគូលែនស្ងួតជាដើម។ តាមទីផ្សារសំខាន់ៗនៅអាស៊ី អឺរ៉ុប និងសហរដ្ឋអាម៉េរិក តម្រូវការអន្តរជាតិសម្រាប់ផ្លែគូលែនមានការកើនឡើងជាលំដាប់។ នៅទ្វីបអឺរ៉ុប ផ្លែគូលែនត្រូវបានទទួលស្គាល់ថា ជាផ្លែឈើ “ផ្អែម និងមានជីវជាតិ” ដែលជំរុញការនាំចេញខ្លាំងទៅកាន់ប្រទេសហូឡង់ និងចក្រភពអង់គ្លេស។ ការកើនឡើងនៃបរិមាណនាំចេញ រួមជាមួយនឹងការផ្លាស់ប្តូរជាសាកលឆ្ពោះទៅរកជម្រើសអាហារ ដែលមានសុខភាពល្អ បានរួមចំណែកដល់ការរក្សានូវសន្ទុះកំណើនប្រកបដោយស្ថិរភាពនៃទីផ្សារផ្លែគូលែន។ ប្រទេសចិន គឺជាប្រទេសផលិត និងនាំចេញផ្លែគូលែនធំជាងគេលើពិភពលោក ដោយទិន្នផលប្រចាំឆ្នាំឈានដល់ប្រមាណពីរលានតោន។ តំបន់រីកលូតលាស់សំខាន់ៗរួមមានខេត្ត […]

photo_2025-06-23_15-45-24
ម្ចាស់កសិដ្ឋាននៅខេត្តកំពង់ស្ពឺ កំពុងតែពង្រីកផលិតកម្មដាំដុះបន្លែផ្លែឈើ ការចិញ្ចឹមសត្វ និងវារីវប្បកម្ម ចូលរួមកាត់បន្ថយការនាំចូល

កំពង់ស្ពឺ៖ ម្ចាស់កសិដ្ឋានមួយកន្លែង នៅខេត្តកំពង់ស្ពឺ បាននិងកំពុងតែពង្រីកផលិតកម្មក្នុងការដាំដុះបន្លែ ផ្លែឈើ ការចិញ្ចឹមមាន់ ទា ក្ងាន និងវារីវប្បកម្មគាំទ្រដល់គោលនយោបាយរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ដើម្បីចូលរួមកាត់បន្ថយការនាំចូលពីក្រៅប្រទេស។​​ ឯកឧត្តម តាំង សុខឃី ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាលនៃក្រុមហ៊ុន ឃី ចិន្តា ឌីវេឡុបម៉ិន ឯ.ក និងជាម្ចាស់កសិកដ្ឋានដាំដុះដំណាំវារីវប្បកម្ម និងការចិញ្ចឹមមាន់ ទា ក្ងាន នៅស្រុកឱរ៉ាល់ ខេត្តកំពង់ស្ពឺ បាន​​លើកឡើងថា ជុំវិញការអភិឌ្ឍន៍វិស័យកសិកម្ម ឯកឧត្តមបានកំពុងអនុវត្តបន្ស៊ីទៅនិងគោលនយោបាយ របស់ក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ ដែលបាននិងកំពុងយកចិត្តទុកដាក់ ធានាដល់លំនឹងថ្លៃកសិកម្ម ដើម្បីរក្សាឱ្យនៅក្នុងតម្លៃសមរម្យ នៅលើទីផ្សារ សំដៅរក្សានិរន្តភាពសន្តិសុខស្បៀង និងដើម្បីលើកកម្ពស់ ជីវភាពកសិករ និងជំរុញអភិវឌ្ឍវិស័យកសិកម្មកាន់តែប្រសើរ។ ឯកឧត្តម បានលើកឡើងថា ទាក់ទងនឹងវិស័យកសិកម្មនេះ ក្រោយពីការសាកល្បងជំហ៊ានដំបូងកន្លងមក ឃើញថាទទួលបានជោគជ័យ ជាបន្តបន្ទាប់ ដូចជាផ្គត់ផ្គង់ដល់ការហូបចុកនៅក្នុងគ្រួសារ ដោយបានការកាត់បន្ថយការចំណាយផ្សេងៗ ជាពិសេសការផ្គត់ផ្គង់លើទីផ្សារជាដើម។ ម្ចាស់កសិដ្ឋានខាងលើបានតាំងចិត្តខ្ពស់ ក្នុងការចូលរួមអភិវឌ្ឍវិស័យកសិកម្មនៅកម្ពុជា ជាមួយរាជរដ្ឋាភិបាល ដើម្បីរួមគ្នាលើកស្ទួយផលិតកម្មកសិកម្ម ការរក្សាលំនឹងកសិផល និងជំរុញដល់ការនំាចេញ ហើយក៏បានអំពាវនាវដល់ប្រជាពលរដ្ឋ ដែលមានបំណងចង់ដាំដុះ […]

512677971_1162979662538987_6211146890927295861_n
ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កៅ ថាច ជួបសំណេះសំណាលជាមួយកសិករ និងឈ្មួញ អំពីបញ្ហាប្រឈមទីផ្សារដំឡូងមី និងពោតក្រហម

បន្ទាយមានជ័យ៖ នាព្រឹកថ្ងៃទី២៥ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥ នេះ ឯកឧត្តមបណ្ឌិត កៅ ថាច ប្រតិភូរាជរដ្ឋាភិបាលទទួលបន្ទុកជាអគ្គនាយកនៃធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងកសិកម្ម (ធនាគារ ARDB) បានអញ្ជើញជាអធិបតីក្នុងពិធីសំណេះសំណាលជាមួយកសិករ និងឈ្មួញ អំពីបញ្ហាប្រឈមទីផ្សារដំឡូងមី និងពោតក្រហម នៅតាមបណ្តាខេត្តមួយចំនួនរបស់កម្ពុជា។ នៅក្នុងការពិភាក្សាគ្នានេះ ឯកឧត្តមបណ្ឌិតប្រតិភូ បានផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់ជាចម្បងលើបច្ចុប្បន្នភាព និងស្ថានភាពទីផ្សារដំឡូងមី និងពោតក្រហម ជាមួយក្រុមកសិករផលិត, ពាណិជ្ជករប្រមូលទិញ-កែច្នៃដំឡូងមី និងពោតក្រហម មកពីបណ្តាខេត្តមួយចំនួន រួមមានខេត្តបាត់ដំបង បន្ទាយមានជ័យ ឧត្តរមានជ័យ ប៉ៃលិន ព្រះវិហារ សៀមរាប និងខេត្តត្បូងឃ្មុំ ជាដើម។ ពិធីសំណេះសំណាលនេះ បានសហការរៀបចំឡើងដោយក្រុមហ៊ុន ហង្ស ហាវេស អេហ្រ្គីខលឈ័រ ដោយមានអ្នកចូលរួមពីក្រុមកសិករផលិត និងពាណិជ្ជករប្រមូលទិញប្រមាណជាង១២០រូប។ ក្នុងមួយឆ្នាំៗ ដំឡូងមីត្រូវបានផលិតដោយកសិករលើផ្ទៃដីដាំដុះប្រមាណជាង៨៤ម៉ឺនហិកតា ដោយផ្តល់ទិន្នផលស្រស់ប្រមាណ១៥លានតោន  និងផ្តល់ផលសេដ្ឋកិច្ចប្រមាណណ១,២៥៥លានដុល្លារ គិតត្រឹមឆ្នាំ២០២៤។ ចំណែកពោតក្រហមប្រមាណជាង ២៨ម៉ឺនហិកតា ដោយផ្តល់ទិន្នផលស្រស់ប្រមាណមួយលានតោន និងផ្តល់ផលសេដ្ឋកិច្ចប្រមាណជាង២00លានដុល្លារ។  ​ដំឡូងមីត្រូវ​បាន​ដាំ​ដុះនាដើមរដូវចាប់ពីខែមីនា និង​ប្រមូល​ផល​ជាបន្តបន្ទាប់ ចាប់ពីខែកក្កដា ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ​។ ដោយឡែក […]

513284636_1144353477723101_546613260000653920_n
ចក្ខុវិស័យកម្ពុជាឆ្នាំ២០៥០ រាជរដ្ឋាភិបាលផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់សំខាន់ៗលើចំណុចពីរ

ភ្នំពេញ៖ ឯកឧត្តម វង្សី វិស្សុត ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តីប្រចាំការ រដ្ឋមន្រ្តីទទួលបន្ទុកទីស្តីការគណៈរដ្ឋមន្រ្តី មានប្រសាសន៍នៅក្នុងសិក្ខាសាលាស្តីពី “ការលើកកម្ពស់ចំណេះដឹងសកលដើម្បីគាំទ្រក្នុងដំណើរឆ្ពោះទៅកាន់ចក្ខុវិស័យកម្ពុជាឆ្នាំ២០៥០” កាលថ្ងៃទី២៣ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៥នេះថា ចក្ខុវិស័យកម្ពុជាឆ្នាំ២០៥០ គឺជាមហិច្ឆតាខ្ពស់ដែលរាជរដ្ឋាភិបាលចាំបាច់បានផ្ដោតជាសំខាន់ និងយកចិត្ដទុកដាក់ ដោយកំណត់លើចំណុចសំខាន់ពីរ។ ចំណុចទី១ គឺកម្ពុជាត្រូវកំណត់បំណងប្រាថ្នាសម្រាប់រយៈពេល២៥ឆ្នាំទៅមុខទៀត ដែលជាគោលបំណង និងគោលដៅរយៈពេលវែង ដែលជាការតម្រង់ទិសការខិតខំប្រឹងប្រែង និងការប្ដេជ្ញារបស់កម្ពុជា។ ចំណែកចំណុចទី២ គឺការកំណត់អំពីមាគ៌ារបស់កម្ពុជា ដើម្បីឈានទៅសម្រេចឱ្យបាននូវគោលបំណង និងគោលដៅទាំងនេះ ដោយការពិនិត្យលើភាពខ្លាំង ភាពខ្សោយរបស់ខ្លួន ហើយគិតគូររៀបចំអំពីការកសាងភាពធន់ និងកសាងកំណើនក្នុងការកសាងជាតិ ការការពារផលប្រយោជន៍ជាតិ ការការពារប្រជាជន និងការការពារទឹកដីលើមាគ៌ាដ៏វែងឆ្ងាយនេះ។ ឯកឧត្តមឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រីបានសង្កត់ធ្ងន់ថា កម្ពុជាស្ថិតក្រោមការដឹកនាំប្រកបដោយចក្ខុវិស័យវែងឆ្ងាយ និងប្រាកដនិយមរបស់សម្ដេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្រ្ដី នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បានដាក់ចេញនូវយុទ្ធសាស្រ្ដបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី១ ដែលជាការតម្រង់ទិសសម្រាប់ការរៀបចំចក្ខុវិស័យកម្ពុជាឆ្នាំ២០៥០ ដោយបានកសាងផ្អែកលើភាគលាភនៃសន្ដិភាព និងការអភិវឌ្ឍរយៈពេល២៥ ឆ្នាំកន្លងមក ដែលកើតចេញពីលទ្ធផលនៃការអនុវត្តគោលនយោបាយឈ្នះ-ឈ្នះរបស់សម្ដេចអគ្គមហាសេនាបតីតេជោ ហ៊ុន សែន អតីតនាយករដ្ឋមន្រ្ដី និងបច្ចុប្បន្នជាប្រធានព្រឹទ្ធសភា។ ឯកឧត្តម វង្សី វិសុទ្ធ បានលើកឡើងទៀតថា ការកើនឡើងនូវភាពមិនប្រាកដប្រជា […]

កាលវិភាគផ្សព្វផ្សាយ